Gå til innhold

"Normal slitasje"

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Leier leilighet og synes det ser ut til at utleier tror at leiligheten skal se like ubrukt ut som da vi flyttet inn og snakker om å få takstmann til å komme før vi flytter. Vi har tenkt å slipe parketten og skifte en dør som har blitt ripet opp av hunden vår men mener selv at f.eks riper i verandadør og ytterdør kan sparkles og males.

Huseier (er et firma, med en person som vi egentlig regner som utleier i styre og eierskap) visste at vi hadde hund da vi flyttet inn, fordi det sto nevnt i annonsen han svarte på og at vi hadde hunden med i bilen da vi var på visning - noe vi kommenterte.

Vi reagerte på måten det så ut til at han behandlet de forrige beboerne på da vi skulle flytte inn, men var på desperat husjakt p.g.a jobb og hadde ikke råd til å l være å takke ja til leiligheten. Vi ser nå for oss at ved flytting kan han finne på noen "sprell" og vil være føre var.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

http://www.lbf.no/

Meld dere inn i leieboerforeningen, så kan dere spørre om hvilke rettigheter dere har, og hva huseier kan forvente. Da får dere mye bedre hjelp enn vi kan gi her på KG, men sånn i utgangspunktet høres huseier ut som et grådig naut om han tror leieboere ikke medfører slitasje i det hele tatt.

Skrevet

jeg mener dere har ansvaret for altandørene og ytterdøren, om det er hunden deres som har utført den sakden. Selv om utleier vet at dere har hund, så er det ikke alle hunder som riper opp dører. Og det er ikke normal slitasje etter min mening.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg mener dere har ansvaret for altandørene og ytterdøren, om det er hunden deres som har utført den sakden. Selv om utleier vet at dere har hund, så er det ikke alle hunder som riper opp dører. Og det er ikke normal slitasje etter min mening.

Det er jeg helt enig i. Da jeg leste at TS mente dette kunne sparkles og males, gikk jeg ut fra at det var underforstått at TS selv hadde tenkt å gjøre det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

T.S her: vi mener ikke at vi ikke skal gjøre noe med det - vi mener at vi ikke skal skifte to dører som ser fine ut om de får en omgang med sparkel og maling. Vi frykter at han vil prøve å få oss til å legge ut for helt nye dører og å tilskrive normale skader som f.eks slitasje på maling o.a. på hunden eller at han tror at leiligheten skal se helt ut som da vi flyttet inn. - Her må det sies at vi ikke har slitt stort på leiligheten og at eneste spor etter hund er på de nevnte dørene og parketten (som vi skal slipe da vi ikke anser det som helt normal slitasje å ha en svær hund som lager riper når han går i likhet med skadene på døra som vi har tenkt å skifte ut).

P.S Har også barn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

T.S her: vi mener ikke at vi ikke skal gjøre noe med det - vi mener at vi ikke skal skifte to dører som ser fine ut om de får en omgang med sparkel og maling. Vi frykter at han vil prøve å få oss til å legge ut for helt nye dører og å tilskrive normale skader som f.eks slitasje på maling o.a. på hunden eller at han tror at leiligheten skal se helt ut som da vi flyttet inn. - Her må det sies at vi ikke har slitt stort på leiligheten og at eneste spor etter hund er på de nevnte dørene og parketten (som vi skal slipe da vi ikke anser det som helt normal slitasje å ha en svær hund som lager riper når han går i likhet med skadene på døra som vi har tenkt å skifte ut).

P.S Har også barn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Uups.. trippelposting. Beklager!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det korrekte er vel egentlig å si at riper bare gjelder på dørkarm, når det gjelder ytterdør.

Skrevet

Jeg skjønner hva du sier, men faktum er vel at leiligheten skal settes tilbake til det som kan kalles normal tilstand, altså må skadene utbedres. Hvordan dere velger å gjøre det er deres sak, om sparkling av dører/karmer gjør at dørene blir i tilfredstillende god stand, så gjør dere det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...