Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Synes du mennesker tåler for lite når det kommer til tragiske ting. Altså at de tåler for lite når man spøker med tragiske ting som f.eks død...voldtekt ulykker og andre tragedier
Gjest Mahareth Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Nei, i denne sammenhengen synes jeg ikke folk tåler for lite. Det er ikke "morsomme" tema du nevner her, og jeg spøker ikke om det i tide og utide.
Piper Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Jeg syns ikke det, for i enkelte tilfeller går enkelte for langt. Og enkelte mener at man må tåle galgenhumor, men i enkelte tilfeller kan det være for tidlig med slik galgenhumor.
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Du spør om et evig vidt tema. Jeg sier bare såpass - jeg har spøkt om mangt og mye med venner jeg vet har vært i det samme. Og flere mener nøyaktig det samme som meg: De svarteste og sykeste vitsene om f eks sykdom om selvmord - de får du jaggu fra de som har vært sykest og mest deprimert og. Jeg synes "overbeskyttende" må slutte å klage på humor som ikke rammer de selv, for de som blir rammet, ler gjerne. Hvis det gir mening. Vet flere med kreft har fått en veldig svart humor og tuller veldig med håravfall og alt som er. Så kommer de som aldri har hatt syke i omgangskretsen engang og "hysjer" på dem og sier at sånt er ikke morsomt. Bestemmer hvem?? Drar jeg en spøk som er rimelig fæl, så drar jeg den i nærheten av folk som vet at jeg har vært der selv. Jeg tuller veldig med familie og arv. Jeg har store problemer med folk i familien, så ja, arven hadde vært bedre F eks en venninne klagde over pengemangel "ååh jeg vil vinne i lotto!" og jeg bare "åååh jeg vil arve - løser to problem samtidig". Hun hylgrein jo av latter. For hun vet jo at det er ment både som en spøk - og fullt alvor.
Gjest Trajan Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Nei, i denne sammenhengen synes jeg ikke folk tåler for lite. Det er ikke "morsomme" tema du nevner her, og jeg spøker ikke om det i tide og utide. Hva tror du svart humour og galgenhumor er ? Man kan gjøre disse teamer morsomme.
mysan Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Jeg tenker at den som selv er rammet er den som legger lista for hva man kan spøke med, og når. Hvem som helst som ikke har opplevd noe av disse tingene du ramser opp, heller ikke bør være de første til å spøke om det. Det blir litt sånn: Jeg kan godt snakke dritt om gubben min, men det skal faen ikke du gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå