Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #21 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har møtt barn som har vært utsatt for overgrep. Det er ikke noe mer trist jeg kan tenke meg enn en unge som har blitt misbrukt av voksne. Å lage en vits ut av en svak og utsatt gruppe som disse barna, kommer jeg aldri til å synes er greit. Men beklageligvis er det en del drittsekker i samfunnet. Noen vil alltid synes det er moro å håne svake grupper, da føler de seg skikkelig ovenpå selv. Som sagt. Spøken er ikke rettet mot barn, men mot lommemannen
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #22 Skrevet 6. mai 2010 Hvordan hadde jeg taklet det? Med et humrende smil:) Saken hadde nok stilt seg annerledes for deg om det var du selv eller ditt barn som hadde blitt utsatt for overgrep fra lommemannen. Prøv å tenke lenger enn din egen nese.
Fluffe Skrevet 6. mai 2010 #23 Skrevet 6. mai 2010 galgen humor er greit. bedre at russen gjør dette enn å pøble
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #24 Skrevet 6. mai 2010 Saken hadde nok stilt seg annerledes for deg om det var du selv eller ditt barn som hadde blitt utsatt for overgrep fra lommemannen. Prøv å tenke lenger enn din egen nese. ja la oss aldri smile igjen...tenkt om noen tok nær av det 1
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #26 Skrevet 6. mai 2010 ja la oss aldri smile igjen...tenkt om noen tok nær av det Dersom det eneste du har å smile av, er overgrep mot barn, da vil jeg påstå du har et problem.
Piper Skrevet 6. mai 2010 #27 Skrevet 6. mai 2010 Som sagt. Spøken er ikke rettet mot barn, men mot lommemannen Tror du offrene hans ville forstått at dette var en spøk rettet mot lommemannen, om de tilfeldigvis hadde fått det kortet i hånden?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #28 Skrevet 6. mai 2010 Dersom det eneste du har å smile av, er overgrep mot barn, da vil jeg påstå du har et problem. tenkt om det var ditt barn som rammla og slo seg, tenkt om det var du som snubbla i trappa, tenkt om atte vis om atte...
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #29 Skrevet 6. mai 2010 ja la oss aldri smile igjen...tenkt om noen tok nær av det Foreslår heller at du heller lager satire og humor om profeten og islam, grupper som bruker vold mot humor, istedet for å hylle denne typen vulgær og usmakelig oppførsel mot forsvarsløse barn som allerede har lidd nok og som du vet du trygt kan tråkke på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #30 Skrevet 6. mai 2010 Foreslår heller at du heller lager satire og humor om profeten og islam, grupper som bruker vold mot humor, istedet for å hylle denne typen vulgær og usmakelig oppførsel mot forsvarsløse barn som allerede har lidd nok og som du vet du trygt kan tråkke på. du er så hårsår. du får plage noen andre enn bare meg vet du!
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #31 Skrevet 6. mai 2010 Tror du offrene hans ville forstått at dette var en spøk rettet mot lommemannen, om de tilfeldigvis hadde fått det kortet i hånden? Jeg tror ikke en seksåring hadde forstått spøken
Gjest Guffen Skrevet 6. mai 2010 #32 Skrevet 6. mai 2010 Russekortet er helt greit. Det som er usmakelig er: 1: At russefyren ga det til en mindreårig. 2: At avisen publiserte saken.
I.am.me Skrevet 6. mai 2010 #33 Skrevet 6. mai 2010 Jeg fikk med meg den saken, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes det er så utrolig sjokkerende. Russen gjør jo sånne stunts hele tiden, og det er jo garantert ment som en god spøk og ikke mer. Det er jo ikke rart faren fikk litt sjokk, men bør ikke gjøre så stor sak ut av det. Russen har funnet på mye verre ting enn det...
Ana. Skrevet 6. mai 2010 #34 Skrevet 6. mai 2010 Jeg hadde reagert litt jeg også hvis ungen min hadde vist meg det russekortet. jeg hadde ikke vært bekymret for lommemannen, men for at russen bruker det som kødd. Jeg syntes det er usmakelig. jeg har lest gjennom kommentarene her, og da var det noen som sa, hva om et av offrene til lommemannen får dette kortet, hvordan de ville reagert. Jeg er enig. og ikke bare det, det er usmakelig at russen kan finne på noe sånt å dele ut til barn, etter min mening da. Jeg syntes det er respektløst å forsvare denne spøken her. Det finnes mange andre som sikkert skriver masse idiotisk på korta sine, men akkurat denne skilte seg ut da. Lommemannen ----> Barn, Ser ikke bra ut. Jeg hadde ikke lagd noe stor sak ut av det, og heller ikke hatt no avhør med ungen min om hvor han har fått tak i det kortet fra. Lommemannen er motbydelig, fæl person. Overgrep på barn, tror jeg er noe av det verste jeg kan tenke meg. Dere som synes dette russekortet er så morsomt, hva om en dere kjente eller deres egne barn ble utsatt for overgrep??? hadde dere fortsatt ledd av russekortet? Storesøsteren min har blitt utsatt for overgrep når hun var liten. Dette kortet handler om misbruk av barn. og folk syntes det er gøy. Det er motbydelig.
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #35 Skrevet 6. mai 2010 Jeg hadde reagert litt jeg også hvis ungen min hadde vist meg det russekortet. jeg hadde ikke vært bekymret for lommemannen, men for at russen bruker det som kødd. Jeg syntes det er usmakelig. jeg har lest gjennom kommentarene her, og da var det noen som sa, hva om et av offrene til lommemannen får dette kortet, hvordan de ville reagert. Jeg er enig. og ikke bare det, det er usmakelig at russen kan finne på noe sånt å dele ut til barn, etter min mening da. Jeg syntes det er respektløst å forsvare denne spøken her. Det finnes mange andre som sikkert skriver masse idiotisk på korta sine, men akkurat denne skilte seg ut da. Lommemannen ----> Barn, Ser ikke bra ut. Jeg hadde ikke lagd noe stor sak ut av det, og heller ikke hatt no avhør med ungen min om hvor han har fått tak i det kortet fra. Lommemannen er motbydelig, fæl person. Overgrep på barn, tror jeg er noe av det verste jeg kan tenke meg. Dere som synes dette russekortet er så morsomt, hva om en dere kjente eller deres egne barn ble utsatt for overgrep??? hadde dere fortsatt ledd av russekortet? Storesøsteren min har blitt utsatt for overgrep når hun var liten. Dette kortet handler om misbruk av barn. og folk syntes det er gøy. Det er motbydelig. det handler ikke om misbruk av barn, det handler om å gjøre narr av en drittsekk som har misbrukt barn, men enig. De skulle ikke delt ut slike kort til barn.
Ana. Skrevet 6. mai 2010 #36 Skrevet 6. mai 2010 det handler ikke om misbruk av barn, det handler om å gjøre narr av en drittsekk som har misbrukt barn, men enig. De skulle ikke delt ut slike kort til barn. Uansett, det er like motbydelig at russen får fram han på den måten uansett.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #37 Skrevet 6. mai 2010 Russekort lages da heller ikke FOR barn.
Ana. Skrevet 6. mai 2010 #38 Skrevet 6. mai 2010 Russekort lages da heller ikke FOR barn. Og? hvorfor deler russen ut korta sine til barn med sånne vitser? Kanskje du har svar på det også.
missLynch Skrevet 6. mai 2010 #39 Skrevet 6. mai 2010 Usmakelig. Dette har etikk å gjøre- og handler om misbruk av barn. Det er mye og mangt man kan spøke med, men pedofili er ikke en av dem. Jepp, russekort lages for å deles ut- og i stor grad til barn. Alle som er russ, vet at ungene springer rundt de og maser om russekort. Wake up and smell the cappucino.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #40 Skrevet 6. mai 2010 Russekort lages fordi det er en del av russetiden, man lager russekortet med humor og det er hele greia. Så klart, mange barn samler og løper konstant rundt og roper etter russ, og ja de får. Men russekort lages ikke TIL eller FOR barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå