-C- Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Hvordan er det med kjolevalg i bryllup ? Har nå kommet frem til at ved kode Mørk Dress så kan man ha kjole som går fra rundt knærne. Hva med overdelen ? Stropper ? Eller kan man ha stroppeløs, altså noe tubeaktig ?
MiniBill Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Kan fint ha stroppeløs, men er vielsen i kirken (religiøs)MÅ du ha noe over skuldrene.
lilleGrethe Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Kan fint ha stroppeløs, men er vielsen i kirken (religiøs)MÅ du ha noe over skuldrene. Det er faktisk bare noe folk som ikke vanligvis går i kirken sier. Hvis det er snakk om den norske kirke er det ikke noe problem med bare skuldre. Jeg har gått i kirken i mange år, og har gjerne gått i singlet og med bare skuldre på mange gudstjenester uten å ha fått kommentarer på det. Hvis du tror det er et problem i kirken du skal i, så kan du sikkert ha med et sjal, men jeg ville ikke vært bekymret for det. De fleste bruder går jo i stroppeløse kjoler, så hvorfor skal ikke gjestene kunne gjøre det? I svar til det opprinnelige spørsmålet så er det vel ingen regler for om kjolene skal ha stropper eller ikke. Men det er jo greit å begrense utringningen, puppene på utstilling er ikke nødvendig.
Gjest SmallTalk Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Men hva med lengde på kjole da ?? Helst ikke kortere enn til knærne. Det er ikke et krav om at kjolen skal være fotsid eller noe sånn.
-C- Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2010 Okei Det er supert, takk for svar. Egentlig så er det ganske rart med slike koder, jeg kan forsåvidt skjønne at de sier ifra hvilken type bekledning menn skal ha på seg, da dette skal matche brudgommen noe, men at jentene som uansett har på seg en slags festkjole, burde ikke tvinges til å kle seg slik eller slik eller slik. Egentlig en tullete regel, jeg skal iallefall ikke sette en slik kode på mitt bryllup. Kanskje bruden er redd for å bli oversett ? Ser ingen annen grunn til å nekte damer å ha på seg kjoler som er kortere enn til knærne =/
Solstrålejenta Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jeg tror vel egentlig ikke at de fleste bruder setter på kleskode for å detaljstyre hva gjestene skal ha på seg, men kun for å gi en pekepinn på hvor formelt bryllupet er. Jeg vet iallefall at jeg setter veldig pris på å få vite dresskoden i bryllup, så vet jeg sånn noenlunde hvor pent jeg skal kle meg. Selvfølgelig skjønner jeg at jeg skal kle meg pent uansett i et bryllup, men det er jo litt trasig for min egen del å dukke opp i en skikkelig flott lang ballkjole hvis hele resten av bryllupet kommer i pene, men uformelle sommerkjoler....eller omvendt... For min del var iallefall dresskoden vi opplyste om på invitasjonen mer en indikasjon på stilen vi hadde satt, men jeg hadde overhode ikke brydd meg om noen valgte å kle seg i en kjole utenfor denne dresskoden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå