Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest yojo
Skrevet

Hva har dere med i samboerkonraktene deres?

Vi har skrevet opp hva vi kom inn med i samboerforholdet, slik at det ikke kan bli noe krangel om dette.

Hvordan gjør dere det med felles-ting? Har dere dette med i kontaktene?

Synes det er litt pirkete, men vi er jo lykkelige nå ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting, men foreløpig har vi ingenting av verdi sånn sett som gjør at vi trenger det. Ville vært mer aktuelt antar jeg om vi hadde eid mer begge to, f.eks hvitevarer, stereoanlegg etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vær nøye!!! Jeg og eksen min var ikke nøye og heldigvis klarte vi å være voksne nok da vi gikk fra hverandre, men det var på hengende håret. Skriv opp all de større og verdifulle tingene deres. Vi skriver opp hvem som eier evt., når vi har spleiset, hvem som har forrang til å kjøpe ut det andre. Skriv kontrakten nå, mens dere er venner og forhåpentligvis trenger dere aldri å bruke kontrakten, men gjør det for all del ordentlig i tilfelle rottefelle.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ingenting enda. Vi kjøper ingenting annet enn mat sammen. Når vi kjøper noe sammen skal vi selvsagt ha kontrakt.

Skrevet

Vi har hatt samboerkontrakt hele veien.

Der førte vi inn hva hver av oss hadde før vi ble samboere, og så har vi ført på etter hvert når vi har kjøpt større ting sammen, eller separat. Vi har vel også skrevet i kontrakten at felles gaver som vi får, vil ved evt. brudd, tilfalle den som står giverne nærmest.

(Lenge siden vi har oppdatert denne, på tide å gjøre det, tenker jeg ;).

Like greit å ha en sånn kontrakt fra dag èn, og ikke lage noe styr om det.

Gjest yojo
Skrevet

Ja, selvom vi er forelsket nå, så kan det hende at vi "hater" hverandre om 5 år.

Jeg har skrevet opp de tingene som er av verdi, som ny sofa, tv, spisestue + vetrineskap, annlegg, porselens serviser og hvite/brune varer.

Så fører vi opp etterhvert som vi kjøper.

Vet dere om det er mulighet for å ha den 3. kopien hos banken feks?

Skrevet (endret)

Vi er studenter. Har ikke kontrakt ennå, men skal skaffe oss med en gang vi faktisk eier noe av verdi ;) Da gjør vi det nok relativt detaljert, like greit å ha skikkelig orden.

Skriver dere opp ting som den andre uansett ikke vil ha noe interesse av? Som skoene mine og dataen hans... Og hva med bøker og slikt?

Endret av einna
Gjest yojo
Skrevet

Det har ikke jeg skrevet opp. De tingene som er TYDELIGE mine, som sko, pc tror jeg ikke jeg skal skrive opp......

Blir ikke det litt prikete igjen? ;)

Skrevet

Enn så lenge har vi ingen kontrakt. Det vi har av verdi er felles-ting (ikke at vi har så mye av verdi da ;) ), eller ting som tydelig tilhører den ene (kamerastash, klær, smykker osv).

Jeg ser for meg at vi skriver kontrakt hvis eiefordelingen blir skjev (f.eks en av oss får hvitevarer i gave eller liknende) eller hvis vi kjøper leilighet.

Gjest yojo
Skrevet

Vi eier to hus, ett vi bor i selv og ett vi leier ut, så da har vi jo naturligvis noen ting som er verdt noe.

Hvor oppbevarer man den 3. kopien hen vanligvis?? Sånn jeg har skjønt det så har vi ett eksemplar hver, og ett som skal være "hos" noen....

Skrevet

Det har ikke jeg skrevet opp. De tingene som er TYDELIGE mine, som sko, pc tror jeg ikke jeg skal skrive opp......

Blir ikke det litt prikete igjen? ;)

Jepp, det tenker jeg også.. Bare lurer på hvor mye folk gjør ut av det.

Gjest Marlo
Skrevet

Her har vi gjort en deal, mest fordi sambo ikke gidder å dra med seg så mye dersom han flytter (han liker å leve enkelt uansett - så lenge han har et kamera og en PC så er han fornøyd) , at han tar med seg sin egen PC og sitt eget fotoutstyr - jeg beholder resten.

Hadde han ikke vært så enkel å ha med å gjøre så hadde jeg nok skrevet opp det meste bortsett fra det som er helt opplagt mitt og ditt, og fordelt så rettferdig som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...