Rainfall Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Hei! Lurer på om noen vet hvordan det fungerer, eller om det i det hele tatt er mulig å begynne på en idrett i en alder av 23-24 år? Jeg har tidligere holdt på med turn og innebandy. Kunne virkelig, virkelig tenkt meg å holde på med noe sånt igjen. Men jeg har ett operert kne, og er i særdeles dårlig form. Så jeg vet ikke om det funker så innmari bra altså. Men jeg kunne virkelig tenke meg å holde på med noe jeg syns er gøy, for å gå ned litt i vekt og komme meg i form:-) Noen råd?:-)
Delilah :-) Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 OK, 23-24....nå hadde jeg sett for meg en godt voksen og vel så det.....du er jo veldig ung, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor du spør på grunn av alder, men det er klart du kan det
Rainfall Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2010 OK, 23-24....nå hadde jeg sett for meg en godt voksen og vel så det.....du er jo veldig ung, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor du spør på grunn av alder, men det er klart du kan det Kanskje jeg som har mistforstått hele greia! Jeg tenker vel mer at det er vanskelig å komme med på ett lag og lignende når man er ikke er helt i form? Hvordan går jeg frem etc? Sikkert dumme spørsmål men. Takker for tilbakemelding i allefall:-)
Wiggins Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Kanskje jeg som har mistforstått hele greia! Jeg tenker vel mer at det er vanskelig å komme med på ett lag og lignende når man er ikke er helt i form? Hvordan går jeg frem etc? Sikkert dumme spørsmål men. Takker for tilbakemelding i allefall:-) Dette avhenger jo veldig av hva du sikter mot. De fleste klubber av en viss størrelse har lag på forskjellige nivåer, så får du begynne på det laveste nivået. Siden du har operert kneet vil jeg umiddelbart fraråde deg å begynne med håndball eller fotball. Det er vel de idrettene med flest kne- og ankelskader, også i forhold til hvor mange utøvere de har. For at du skal komme i generelt bedre form er det viktig at du er i aktivitet hver dag, ikke bare trene 1-2 dager per uke med laget, hvis det er lagidrett du sikter mot. Gå eller sykle til jobben, ta trapper i stedenfor heis osv. I trapper kan du gjerne gå litt fort, så får du et intervall. Hvis du har kort vei til jobb/skole og bruker sykkel, så ta deg gjerne en liten omvei på veien hjem, slik at du får mer trim.
Supraspinatus Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Bedriftsidrett. Der er de stortsett glad folk kommer i det hele tatt. Det er ikke så farlig om du ikke er god enda. Med trening vil du etterhvert mestre det bedre og bedre. Evt kan du forhøre deg med kristne foreninger, studentidrett osv. Det finnes massevis av tilbud!
Leifr Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Bedriftsidrett. Der er de stortsett glad folk kommer i det hele tatt. Bare unngå bedriftsfotball, det er livsfarlig for knær osv. En av kontornaboene mine her hinker for tiden rundt på krykker etter å ha spilt i halvannet minutt... Ellers går det helt fint an å begynne med alt fra kickboksing til styrkeløft selv om man er godt voksen (og 23-24 er ikke "godt voksen"). Man kan kanskje ikke regne med å ha tid til å nå opp i landseliten, men det er det jo de færreste som gjør uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå