Gå til innhold

Shortys bok

Sekretæren

Anbefalte innlegg

I går det ble økten som følger:

A: Rumenske markløft

50 kg, 3 sett, 10 reps

B: Utfall bakover

35 kg, 2 reps

40 kg, 2 reps

45 kg, 3 sett, 2 reps

Uvant med få reps og tunge vekter på utfall, men det var digg. Balansen holdt seg bra til og med ;)

C: Nordic hamstring

4 sett, 5 reps

D: Bar roll out

2 sett, 8 reps

E: Hip thrust

3 sett, 10 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag:

A: Benkpress

30 kg, 6 sett, 3 eksplosive reps

B: Pull ups m strikk

8 reps

5 reps, iso hold på siste

4 reps, iso hold på siste

4 reps, iso hold på siste

C: Flatbenk

14 kg, 8 reps

15 kg, 3 sett, 5 reps

D: Omvendt roing

4 sett, 2 eksplosive reps

E: Sideliggende external rotation

3 kg, 3 sett, 12 reps

Deretter litt egenmassasje med ball pga øm skulder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste økt i programmet! :)

Oppvarming:

Egenmassasje, stor ball - rulle bakre deltoids, lats og trapezius

Egenmassasje, liten ball - skuldre og rompe, triggerpunker og under føttene

Tøye lats

Goblet squat

Squat to stand

Tøye hofteleddsbøyer

A: Eksplosive sumo mark, 50% av maks

47,5 kg, 3 sett, 3 reps

B: Bulgarsk utfall med stang

40 kg, 4 sett, 4 reps

C: Nordic hamstring

5 sett, 2 reps

D: Stjerneplanke

2 sett, 30 sek

E: Supermannplanke

2 sett, 20 sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du, jeg lurer litt, hva er planen i forhold til markløft? Jeg er nemlig frk. skeptisk når det gjelder å basere programmet på sumomark, da det er veldig belastende for hoftene. Slik jeg har forstått det er det mest vanlig og anbefalt at man kun trener sumo for å lære seg teknikken, og så trener klassisk mark for styrken. Gutta i klubben har fortalt meg endel historier om eldre styrkeløftere som har ødelagt hoftene for resten av livet ved at de trente for mye sumo. Så jeg lurer litt, hva er opplegget du har fått? :) Klarer ikke helt å se ut fra loggen din hvordan ting er lagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke programmet som bestemmer at jeg skal løfte sumo, det er jeg som har gjort det på de lette løftene for variasjonens skyld siden jeg er ferdig med maksinga og ville gjøre noe annet :) Foreløpig har jeg ingen plan, bortsett fra å trene mer core for å bli tryggere i klassisk. Jeg skal gå en runde i meg selv for å avgjøre hva slags program jeg skal starte med til høsten. Jeg er heller veldig mot mengde, men dette opplegget jeg har holdt på med i 4 måneder har jeg også respondert utrolig bra på. SÅ jeg vet ikke :vetikke:

Altså, det er ikke rart du ikke ser utfra programmet hvordan det er lagt opp, det er bare den siste uka av et 4 måneders program :) I programmet står det at man kan velge mellom klassisk, sumo og clean på de lette, eksplosive dagene.

Angående sumo skal jeg se det an. Dessuten tror jeg at uansett hva man gjør, skal man også trene forebyggende. Jeg vil verken skade hofter eller korsrygg, det skal jeg sørge for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Interessant :) Det var egentlig akkurat det jeg lurte på. Og det at du da har kjørt sumo på lette og eksplosive dager høres jo veldig smart ut.

Jeg har egentlig også tenkt at jeg har hatt veldig god fremgang på de andre programmene, så hvorfor endre på det.. Men samtidig har jeg og ønsker jeg å ha en så stor treningsmengde at jeg bør justere ned intensiteten noe slik at jeg ikke sliter kroppen ut. I tillegg føles det veldig riktig å trene et styrkeløftprogram nå, det er jo det som er målet mitt fremover :)

Blir utrolig spennende å se hvordan du legger opp ting etter sommeren, og ikke minst hvordan programmet til Eirik i sommer kommer til å fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig litt lyst til å øke i mengde, skjønner du. Dessuten, etterhvert som jeg har lært meg selv å kjenne, har jeg også kunnet identifisere mine svake punkter, og dermed vil jeg trene mer spesifikt for å styrke disse problemområdene, som E sier ;)

Spennende tider i møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Ja, veldig spennende! Jeg har jo sett enda litt nøyere på mengdeprogrammet mitt, og det er skikkelig annerledes enn det jeg er vant til fra før. Mengde er mengde, itte'no tull.. Jeg skal virkelig ta så sykt mye knebøy de neste 8 ukene at jeg ikke forstår hvordan beina skal sitte på etter bare første uken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bite i gresset. Jeg har mistet loggepiffen igjen. Tror ikke jeg skal prøve å tvinge meg selv til det en gang, da blir alt bare negativt. Jeg tror jeg fortsetter å snakke om trening kun på bloggen, ellers blir jeg gal! :)

Talast! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Og så lenge du ikke mister treningspiffen ;)

Men du får beholde denne her da, selv om ikke all treningen skrives ned. Jeg liker å ha et talerør til deg her inne, liker at vi har kg. Nå sitter jo liksom alle med blogger, så kg har for meg blitt mitt hemmelige tilholdssted der jeg kan lufte ting jeg ikke sier ellers. Og det er vel slik du gjør det også? Kanskje du skal endre navnet på dagboka?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke dumt det ;) Boka kan leve, så kan jeg være slem pike her inne, siden jeg er anonym :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
  • 2 måneder senere...

Lenge siden jeg har vært her inne :)

En liten oppdatering:

Lørdag 4. september skal jeg på mitt første styrkeløftstevne, og håper å perse i alle øvelsene så sant ikke nervene tar rotta på meg! Jeg skal løfte utstyrsfritt, dvs uten drakt i mark og bøy, og uten skjorte i benken. Jeg skal derimot ha på meg en fantastisk sexy trikot, som jeg har lånt av Prudence, den er sort, glinsende og tettsittende, str small. Jeg kommer selv til å bestille en medium! :ler:

9. oktober er det nok et stevne, og går alt etter planen, blir det utstyrsløfting. I bøy: knebøysko, drakt, knesurringer og belte. I benk: skorte, belte og håndleddsbind. I mark: drakt, belte, lange sokker og slippers :mrgreen: Nice!

Logging kommer det til å bli sporadisk med her inne, jeg skal ikke innbilde meg at jeg er motivert for det igjen. Men jeg skal prøve å komme innom litt oftere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...