Gjest Wolfmoon Skrevet 16. mai 2010 #61 Del Skrevet 16. mai 2010 Har vest-oppland, fordi hele slekta mi i ørten generasjoner kommer derfra Fikk min til konfirmasjonen, eldre bunad kjøpt brukt og omgjort litt i ettertid. Det eneste jeg er misfornøyd med er at jeg ikke har lua, som også er umulig å få sydd fordi stoffet i selve bunaden er så gammelt. I tillegg har jeg det nye sølvet til bunaden, og synes i grunn det man brukte før var mye finere Ellers synes jeg bunaden er et genialt plagg til 17. Mai, spesielt med været som er spådd i år, men bruker det sjelden til noe annet gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 16. mai 2010 #62 Del Skrevet 16. mai 2010 Hardangerbunad, Tysnes-varianten for ugifte jenter Veldig fin, faktisk så fin at jeg i en alder av 25 fortsatt ikke "får lov" til å stryke skjorta mi selv (streng mor) Fikk den til konfirmasjonen, selve bunaden har jeg arvet av mor, og mormor supplerte med nytt forkle Halve morsslekta er fra Tysnes, så for meg føles det helt naturlig selv om jeg er født og oppvokst i Trøndelag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alladin Skrevet 16. mai 2010 #63 Del Skrevet 16. mai 2010 Rogalandsbunad- fikk den til konfirmasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moma Skrevet 16. mai 2010 #64 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har lundebybunad. Den har gått i arv fra tanta til mamma og nå er den mamma sin, men jeg får låne den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 16. mai 2010 #65 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har etter min mening en av Norges fineste bunader : Gudbrandsdalens festdrakt (svart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frklykke Skrevet 16. mai 2010 #66 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har den i blå. Hvilken farge har du på livet? Det er absolutt en flott bunad Ikke så mange som har den heller. Jeg er den eneste i min familie, de andre har Gudbrandsdalen eller Lundeby. Min er helsvart. Den er definitivt en flott bunad :-) Er kjempefornøyd. Nei, er ikke det, synes det er kjempemorsomt å få spørsmål om hvilken bunad det er og hvor den kommer fra når man er i konfirmasjoner ol. Kun meg og min farmor i min familie - resten har trønderbunad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 16. mai 2010 #67 Del Skrevet 16. mai 2010 Hva slags bunad har du? Hvorfor valgte du akkurat den typen? Har du tilknytning til stedet, eller har du valgt kun på grunn av utseende eller pris? Jeg har tre arvede bunader som jeg deler med moren min. En Øst-Telemark ("Frognerbunaden"), Vest- Telemark og Åmlibunad (Aust-Agder). Jeg har sterk tilknytning til Telemark og Aust-Agder, og er ganske stolt over disse bunadene. Jeg synes Åmlibunaden er finere enn Øst-Telemark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena Skrevet 16. mai 2010 #68 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har en egenkomponert drakt. Den har motiver av blomster og dyr som hører til i nord norge. Skulle egentlig ha Nordlandsbunad siden det er det vanlige her, men så fikk jeg en idé før konfimasjonen og designet den sammen med ei dame som er flink til å sy. Bruker den kun til 17. mai og konfirmasjoner. Angrer litt av og til siden den skiller seg ut. Og det er mange som kommer og sier den er fin, men regner med det er en del som tenker at det var sært. Vurdere å kjøpe Nordlandsbunad men kanskje blir syersken litt skuffet da. Åh! Så spennende med egenkomponert drakt! Det er mitt mål også. Foreløbig har jeg en alt for stor festbunad i blått fra Gudbrandsdalen. Alle kvinnene i min familie har samme bunad og bestemor er derfra. Har ikke brukt den på mange år fordi den er for stor og ikke kan sys inn mer. Ellers er det vel med bunader som med nyfødte - det er ingen som er så fin som din egen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 16. mai 2010 #69 Del Skrevet 16. mai 2010 Romsdalsdrakt, fordi den enes siden av familien er derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Helene Skrevet 16. mai 2010 #70 Del Skrevet 16. mai 2010 Hardangerbunad. Er selv født og oppvokst i Bergen, men familien min er fra Hardanger. Kunne også valgt Sunnhordlandsbunad etter mamma sin familie, og angrer litt på at jeg ikke gjorde det. Er så mange som har Hardangerbunad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #71 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har nordmørsbunaden med rød vest og en slik lue som på bildet her. Har bare møtt på en annen som har den lua, så den er nok ikke så vanlig. Har den bunaden fordi jeg kommer fra Nordmøre, det hjelper jo også at jeg syns den er kjempefin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 17. mai 2010 #72 Del Skrevet 17. mai 2010 Så søt bunad! Digger lua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkAngel83 Skrevet 17. mai 2010 #73 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har en sørtrønderbunad.. Jeg har arvet den av mamma, som igjen arvet den av bestemor, som der igjen arvet den av ei venninne.. Så den er godt over 100 år. Har ikke sett noen med lik vest og forkle. Skal se om jeg får tatt bilde av den i dag og legge ut. Søljene pluss hektene på vesten jeg har er det min bestefar som har laget,mens han var gullsmedlærling under 2.verdenskrig. Elsker å bruke den da den er så sjelden. Har også "orginal"skjorten, men den er så gul, så jeg kjøpte ny til min konfirmasjon for 11 år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mai 2010 #74 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Har nordlandsbunad (grønn, men uten hetta). Med røtter i Nordland så var det det som var naturlig valg da jeg fikk den til konfirmasjonen. Endret 17. mai 2010 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #75 Del Skrevet 17. mai 2010 Vest-telemark! Bor i "grenseland" der, men trivdes bedre med en bunad med tynt belte, enn kraftig belte på den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 17. mai 2010 #76 Del Skrevet 17. mai 2010 Fåbergbunad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 17. mai 2010 #77 Del Skrevet 17. mai 2010 Ser det er noen som mener at det ikke finnes Finnmarksbunad for de som ikke er samer. Det stemmer ikke. Her er Finnmarksbunaden: http://www.lailas.net/bunads/images/lisa2.jpg Et dårlig bilde riktignok, den er finere i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #78 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har vestfoldbunad. Hele pappas familie er fra vestfold, og jeg har bodd der i 13 år. Kunne også velge telemarkbunad, men jeg føler mer tilknytning til vestfold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 17. mai 2010 #79 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har vestfoldbunad. Hele pappas familie er fra vestfold, og jeg har bodd der i 13 år. Kunne også velge telemarkbunad, men jeg føler mer tilknytning til vestfold JEg har målselv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkAngel83 Skrevet 17. mai 2010 #80 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Herer bildet av bunaden min Innlegg endret iht reglene Scorpina -mod- Endret 17. mai 2010 av Scorpina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå