Gå til innhold

Fordeling av barnerom

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er iktig å poste dette spørsmålet her, men jeg prøver :)

Jeg og min mann har to små, søte, fine barn :)

Nå deler de rom, og det er vveldig koselig. Men jeg er usikker på hvor lenge det skal fortsette slik før de får hvert sitt. Hittil har det ene rommet vært lekerom/gjesterom og det andre soverom. Vi har ikke så mye plass og vil egentlig at denne soveromsdelingen skal pågå så "lenge som mulig". Når burde de få hvert sitt rom? Når de er 10 år? Eller er det for sent? Eller kan man vente lengre? Rommene er forresten ikke store greiene. Men de oppholder oss mest i stua. Dessuten så synes jeg ikke at et stort hus er viktig. "Der det er hjerterom er det husrom", som de sier. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville forhørt meg med barna om jeg var deg. Vet om folk som synes det var trivelig å dele rom, jeg hadde ikke vært glad om jeg måtte dele rom som 10 åring når det tross alt stod et rom "ledig". Hør på hva de synes selv! :)

Skrevet

Det er ingen aldersgrense på det. Jeg fikk ikke eget rom før jeg var 12 og kan ikke huske at jeg hade noe ønske om det heller. Den jeg delte rom med ville ha eget rom fordi jeg var så fæl til å erte. :erter:

Skrevet

Synes ikke det finnes noen fasit på dette, snakk med barna dine og hør med dem hva de ønsker.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

De er enda så små, bare 2 og 4 år. Men jeg tenkte jeg skulle forhøre meg litt om hva andre tenkte.

Når de blir eldre kan jeg kanskje snakke med dem om det.

Men jeg ønsker at det på en måte skal komme litt naturlig og at jeg ikke må ta det opp med dem.

Men kanskje er det et tegn i seg selv? Når de ber om å få hvert sitt rom? :)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt dem hvert sitt rom på en del år enda.

Jeg delte rom med det ene søskenet mitt til den eldste av oss kom i puberteten.

(Da var det greit å få hvert vårt.)

Før det synes vi det var veldig koselig å dele, selv om vi kranglet mye. (Klassisk søskenkjærlighet.)

Når den ene begynner å klage over dårlig plass, at den andre tar tingene hans eller hennes el. kan dere vurdere det.

Før det hadde jeg latt dem dele.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gitt dem hvert sitt rom på en del år enda.

Jeg delte rom med det ene søskenet mitt til den eldste av oss kom i puberteten.

(Da var det greit å få hvert vårt.)

Før det synes vi det var veldig koselig å dele, selv om vi kranglet mye. (Klassisk søskenkjærlighet.)

Når den ene begynner å klage over dårlig plass, at den andre tar tingene hans eller hennes el. kan dere vurdere det.

Før det hadde jeg latt dem dele.

Dette hørtes ut som en flott løsning :)

Håpet på et svar som dette!

Skrevet

Jeg synes det er litt forskjell på om det er samme kjønn på barna eller en av hver. Barn av samme kjønn kan dele rom lenger, men forskjellige kjønn kan også dele en god stund så lenge de selv synes det er greit. Så lenge det bare er to år mellom dem vil de nok ha glede av hverandre lenge selv om det eventuelt er en gutt og en jente.

Gjest najki
Skrevet

Jeg og min søster hadde det slik som hos dere. Vi delte det ene rommet, og hadde et eget lekerom. Slik var det til jeg ble ni, da flyttet vi og fikk hvert vårt rom. Jeg har ingen varige men etter å ha delt rom med henne, men vi fikk vel hvert vårt i riktig tid :)

Skrevet

jeg har to gutter på tolv og ni r, og har egentlig prøvd la dem ha hvert sitt rom, men de bare flytter inn til hverandre likevel. de kan krangle så man skulle tro at de ønsket å ta livet av hverandre, men når det kommer til legge tid vil de være sammen. de har til og med en tendens til å vandre over i hverandres senger.

Det er klart at det kan ha noe å gjøre med at det spøker en del i huset vårt, når man ser skikkelser gå gjennom soverommet er det kanskje hyggelig å være sammen? ;-)

Skrevet

Jeg synes det er litt forskjell på om det er samme kjønn på barna eller en av hver. Barn av samme kjønn kan dele rom lenger, men forskjellige kjønn kan også dele en god stund så lenge de selv synes det er greit. Så lenge det bare er to år mellom dem vil de nok ha glede av hverandre lenge selv om det eventuelt er en gutt og en jente.

Søskenet jeg delte rom med var gutt.

Det var ikke grunn til at vi ikke kunne dele rom frem til den eldste kom i puberteten.

Vi tenkte ikke på den andre som et annet kjønn bortsett fra interesser. (Han ville ikke leke med dukker...) ;)

Skrevet

Jeg delte rom med søsteren min frem til jeg flyttet ut som 19åring. Hun er seks år yngre.

Det har alltid gått fint, og vært hyggelig. Det var kun en liten periode da jeg var 14-15 jeg syntes det var litt slitsomt, men egentlig har det aldri vært noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...