Gå til innhold

Sykehusdietten

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg prøver å gå ned noen kg på denne dietten for å få en slags motivasjonsstart for å si det enkelt..Kuren består av mye frukt, grønnsaker og suppe..Noen dager skal man ha biff, en dag med potet osv..Man kan spise så mye man vil og det skal være sammensetningen av selve kuren som gjør at man går ned i vekt..

Jeg vet at hvis jeg skal klare å holde meg nede etterpå, må jeg både være flink med treningen og redusere inntak av pasta,ris,poteter og brød..Spise mange og små måltider osv..Hvis ikke går jeg jo rett opp igjen.

Men er det noen som har prøvd denne kuren og kan si hvilke erfaringer de har ?

Kine 1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har prøvd denne, men jeg droppet ut fordi den smakte helt j***** syns jeg, hehe... Også ble jeg veldig slapp og sliten og orket ikke trene noe særlig, og da føler jeg at det hele er poengløst. Så jeg gikk over til sunn vanlig mat :) Men jeg gikk jo ikke hele kuren så vet ikke hvordan den fungerer da, men om du klarer den er den jo sikkert bra :) Kommer vel litt ann på hvilket utgangspunkt du har, hvor mye fett du har på kroppen. Det viktigste er egentlig å legge om kostholdet permanent og trene mye, da går du ned på den sunneste og mest langvarige måten. Faren med alle typer dietter er at du går ofte opp igjen når du spiser normalt igjen.

Lykke til :)

Skrevet

Hei,

Jeg skjønner IKKE poenget med å utsette kroppen for denne dietten. Det er ikke noe som helst naturlig ved å kun spise suppe og frukt en dag, grønnsaker en dag osv... Hvorfor vil du gå på den? Det meste du vil miste, er vann og ikke fett under en diett.

Det eneste som hjelper er en livsstilsendring, ikke en diett du går på i en uke!

Det er heller ikke noe sykehus som har laget denne dietten, er det vel?

Skrevet

Hei,

Jeg skjønner IKKE poenget med å utsette kroppen for denne dietten. Det er ikke noe som helst naturlig ved å kun spise suppe og frukt en dag, grønnsaker en dag osv... Hvorfor vil du gå på den? Det meste du vil miste, er vann og ikke fett under en diett.

Det eneste som hjelper er en livsstilsendring, ikke en diett du går på i en uke!

Dette er visst en diett for hjertepasienter som skal opereres og må fort gå ned i vekt,

ikke at jeg tror på det heller!

Skrevet

Hei,

Dette er visst en diett for hjertepasienter som skal opereres og må fort gå ned i vekt,

ikke at jeg tror på det heller!

Helt enig!

Skrevet

Jeg har prøvd den, og kan ikke skryte på meg at jeg gikk ned i vekt. Riktignok ble fordøyelsen bedre, men det gikk tilbake til det normale så fort jeg begynte å spise vanlig igjen. Jeg ble også veldig slapp, og det gikk skikkelig ut over humøret. Skal aldri prøve det igjen! Sverger heller til et sunt kosthold og trening jeg og. Men når det er sagt har jeg venninner som har prøvd den, og som sier de har gått ned i vekt av det.

Skrevet

Hei,

Hvorfor vil du gå på den? Det meste du vil miste, er vann og ikke fett under en diett.

Enig, livsstilsendring er det som fungerer, ikke bare om en ønsker en vektnedgang, men for en bedre helse generelt.

Samtidig er jeg enig med at det er nesten bare væske som forsvinner under denne type diett og ikke fett, med mindre du har tenkt å trene masse samtidig, da mener jeg overdrevet mye..

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg har tatt denne dietten noen ganger, og jeg vil ikke anbefale den. Riktignok går man raskt ned i vekt, men man legger fort på seg de tapte kiloene igjen, så hvis du er ute etter et varig vekttap, er ikke dette veien å gå. Jeg trodde også at jeg kunne bruke dette som en "motivasjonsstart", men fakta er man føler seg så "utsultet" på vanlig mat etter en uke på denne suppedietten, at det er vanskelig å legge om til et sunnere livsstil etter endt kur. Ta deg heller tid til en gradvis omlegging av kosthold og treningsrutiner som du kan leve med på sikt, det vil være mye bedre. Med det kostholdet jeg har nå, i en vektnedgangsfase til jeg når målvekten min, går jeg ned mellom 0,5 til 1 kg i uka, og det er nok. Jeg går ikke sulten og spiser vanlig mat, men jeg har redusert inntaket av karbohydrater og sørger for de jeg får i meg, er av den langsomme sorten. Jeg har også redusert kraftig på inntaket av mettet fett, og spiser mer proteiner, sunt fett og grønnsaker.

Skrevet

Jeg har prøvd kuren, kuttet ut etter to dager -- var kvalm fra første suppeporsjonen jeg spiste, og klarte ikke å få i meg annet enn eple og pære og vann de to neste dagene... Ble kjempekvalm, og mistet fullstendig matlysten! Absolutt ikke å anbefale!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Er også veldig intresert i å prøve ut denne dietten. Har nettop kommet meg opp av sofaen og begynt med trening. Er fullt klar over at kostholdet må legges om og vil ikke ha noen pekefinger om hvor vidt dette er bra for kroppen eller ikke.. Bare intresert i og høre om folks erfaringer med denne kuren. I følge oppskriften står det suppe, vann, kaffe og te på hverdag. Betyr det at kaffe må ned eller er det valgfritt?

Ellers trenger jeg motivator for og holde det gående. så om noen andre er på den kuren, hyl ut :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er interessert i å prøve dietten, selv etter folk har skrevet her inne at det fraråder deg til det? Hva skal til da? Ta imot gode råd, vær så snill :) folk vil bare hjelpe!

Du som er så flink og har begynt med trening, du kommer ikke til å orke å trene engang.. Og så angrer du etter noen uker på at du ikke gjorde det ordentlig istedet, og hadde allerede gått ned 2-3 kilo, istedetfor å sitte der i sofaen med +2 kilo fordi du ble totalt utsultet av denne kuren.

Skrevet

Lever bare engang, og jeg er villig til og teste denne. Er det fullbom så er det ikke værre enn at jeg tester andre metoder :) Er desverre veldig dårlig på og ta til fornuften fordi andre har opplevd dårlige erfaringer :-P desverre....Noen påstår jo også at dette har funket fint for de. Worth a shot :jepp:

• 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min mor gikk ned 10 kilo på denne dietten, og har holdt vekten siden. Fordelen med denne dietten er at den får vekk "oppblåstheten" i magen, og at den "renser systemet" litt.

Jeg har tatt kuren en gang før (7 dager) og gikk ned 3 kg, gikk ikke opp igjen etter å ha sluttet. Jeg er i gang med andre runde nå - skal bare ned noen få kilo, men jeg synes at denne kuren er effektiv og grei - og viktigst, man slipper sultfølelse.

Jeg er veldig glad i frukt og grønt, og synes suppen er god (men jeg tar bare en boks tomat), og hiver oppi litt sellerirot, chilli, og spinat i tillegg. Blir litt "matlei", men sånn er det no...

Akkurat nå er vi en gjeng fra kontoret som er i gang. Vi ble litt ledd av i starten, men flere har gått ned mange kilo raskt og er superfornøyd, så nå hiver flere seg på!

Er veldig god som kickstart ettersom man ser resultatet så raskt!

Skrevet

Takk for svar :) Er det sånn at man må følge denne listen til og punkt og prikke? for kaffe for eksempel, det hadde jeg ikke fått ned om det så redda livet mitt :P

Gratulerer med de tapte kiloene. Håper og se resultater selv av denne dietten. har fortsatt ikke kastet meg på den.

Hehe man må lide litt for skjønnheten. EN uke ut av hele livet skal jeg nå klare:)

Lykke til vidre ;)

Skrevet

Jeg har prøvd denne dietten et par ganger, og det har fungert veldig bra, har gått ned mellom to og fire kilo hver gang, og har ikke lagt det på igjen siden. Men nå skal det sies at jeg vanligvis spiser mye grønnsaker og frukt. Hvis man ikke er vant til dette, men spiser mye godteri, brødmat og fet mat til vanlig, så tror jeg man kommer til å føle seg veldig sulten.

Men likevel, noen tips:

1. Skjær grønnsakene til suppa i små biter, da er det lettere å få i seg etterhvert som man blir mer og mer lei suppa (for det blir man). Og ikke lag for stor porsjon hver gang. Hvis suppa ikke står så lenge, så smaker den bedre.

2. Man blir litt slapp, så det er ikke sikkert det funker med høyintensitetstrening ved siden av. Jeg trente yoga og gikk/jogget rolige turer, det gikk helt fint.

3. Så noen lurte på om man måtte drikke kaffe og te. Så vidt jeg har forstått så står kaffe og te bare på lista fordi at man ikke trenger å kutte det ut, hvis man f eks er avhengig av kaffe. Men man MÅ ikke drikke det, tror ikke det er en viktig del av dietten. Jeg drakk kaffe. Men man må selvfølgelig kutte ut eventuell melk og sukker. Kan ikke drikke en latte, for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...