Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Aner ikke hvor dette går under, men satser på at dette funker. Jeg har bare tenkt litt.. Hvorfor reagerer enkelte i sinne når de er redde, har blitt såret og generelt er lei seg? Da snakker jeg ikke om fysisk eller psykisk vold, eller å ødelegge ting. Men rett og slett at man blir forbanna og hissig. Kjefter lettere og kanskje blir litt likegyldig mot mennesker. Ikke vil ha noe med de som såra deg å gjøre... for eksempel. Mens andre igjen kanskje faller helt sammen, blir deppa, gråter mye, desperat prøver å prate med noen, kanskje får litt skyldfølelse osv. Jeg faller vel i førstnevnte kategori. Mens en venninne av meg heller mer mot nr. 2. Jeg har sett disse kjennetegnene hos veldig mange.. Jeg vet alle er forskjellige, men hvorfor er det slik? Er det noen spesiell grunn? Er det flere kategorier, og hvilke faller dere i?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Det kommer antagligvis ann på situasjonen og hva personen opplever som fungerer for dem i denne situasjonen. Hvis man har reagert med å bli sint i de situasjoner hvor man blir redd, så må sinnet ha blitt forsterket av at man har opplevd at det man ble redd for har blitt bedre ved at man blir sint. Man opplever at sinnet er noe positivt. (selv om det ikke er positivt slik folk flest ser det.)
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Ehh.. fordi alle mennesker er forskjellige, har sitt unike opphav, sine unike identitet og personlighet som både er medfødt og miljøpåvirket, ulik bakgrunn, ulike erfaringer, som igjen fører til ulike måter å tolke og oppfatte verden på osv. i det uendelige. Trodde dette var ganske kjent..?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Ehh.. fordi alle mennesker er forskjellige, har sitt unike opphav, sine unike identitet og personlighet som både er medfødt og miljøpåvirket, ulik bakgrunn, ulike erfaringer, som igjen fører til ulike måter å tolke og oppfatte verden på osv. i det uendelige. Trodde dette var ganske kjent..? Jaja, jeg skrev jo det også. Men venninnen min og jeg har tenkt litt på dette. Ta broren min og meg som eksempel. Vi reagerer ganske likt på ting, men det er nesten 10 år mellom oss, er oppvokst på forskjellige steder, og har generelt hatt ganske ulik oppvekst. Skulle tro det lå i genene da, men foreldrene våre er absolutt ikke slik..
Gjest Trajan Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Folk reagerer forskjellig fordi mennesker er forskjellig. Det er helt idiotisk og forvente at alle skal reagere likt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå