Gå til innhold

Selskapsantrekk

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i sommer invitert til en middag hvor det er dresscode selskapsantrekk, men jeg er så usikker på hva det innebærer. Jeg er jente, må jeg ha lang kjole? Jeg har vært syk en stund, og ergo passer veldig få av finklærne mine, så jeg må kjøpe nytt.

Kunne denne gått?

Kjole

Ulempen er at jeg også skal i et bryllup etterpå, og da passer det seg vel ikke å komme i en så lys kjole.

Hva med denne?Kjole 2

Noen som vet om andre sider som har billige finkjoler til rundt 100-150 dollar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for den øverste kjolen! Den var utrolig fin! :) Kan ikke skjønne hvorfor den ikke skulle fungert i et bryllup heller..

Gjest strykebrett
Skrevet

Begge kjolene var kjempefine både til bryllup og andre selskap. Det er så mye mønster og farger på den første kjolen at det er ikke noe problem å bruke i bryllup, selv om den er lys i bunnfargen.

Skrevet

Helt enig i at kjole nr 1 var nydelig :) vanligvis bruker ikke jeg så lange kjoler, men den var veldig flott. Å i sommerbryllup er det helt klart lov med slike kjoler. Alt utenom hel-hvitt (hvis bruden har det), og sort (blir for begravelsesaktig).

Skrevet

Helt enig med de andre, den første var kjempefin, og passer fint i bryllup. Det går fint med hvit bunnfarge på kjolen når det er så mye mønster på den. :)

Skrevet

Den første var finest, og passer godt om sommeren:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal bare dobbeltsjekke med bruden, men tror det skal gå bra, var nr1 jeg likte desidert best,så jeg har allerede bestilt den ;-) Takk for svart :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den første var kjempefin :) Jeg mener at du ikke må ha lang kjole når det er selskap egentlig, eller tar jeg feil?

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg er i sommer invitert til en middag hvor det er dresscode selskapsantrekk, men jeg er så usikker på hva det innebærer. Jeg er jente, må jeg ha lang kjole? Jeg har vært syk en stund, og ergo passer veldig få av finklærne mine, så jeg må kjøpe nytt.

Kunne denne gått?

Kjole

Ulempen er at jeg også skal i et bryllup etterpå, og da passer det seg vel ikke å komme i en så lys kjole.

Hva med denne?Kjole 2

Noen som vet om andre sider som har billige finkjoler til rundt 100-150 dollar?

Den første. Fordi den er frisk i fargene og passer til denne årstiden. Den andre var også fin, men syns den ser ut som noe noen i kongefamilien ville brukt

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hehe, enig med kongefamilie-kommentaren. Er litt at jeg ikke aner hvordan de andre kommer til å gå kledd. Før den formelle invitasjonen kom, så hørte jeg rykter om GALLA, og jeg er 20 år så har ikke så veldig mye erfaring med sånne selskaper egentlig, så da måtte jeg se etter noe litt ballaktig følte jeg. Men da er nok kjolen safe til begge selskapene jeg skal i da :-)

Gjest Bianca26
Skrevet

Hehe, enig med kongefamilie-kommentaren. Er litt at jeg ikke aner hvordan de andre kommer til å gå kledd. Før den formelle invitasjonen kom, så hørte jeg rykter om GALLA, og jeg er 20 år så har ikke så veldig mye erfaring med sånne selskaper egentlig, så da måtte jeg se etter noe litt ballaktig følte jeg. Men da er nok kjolen safe til begge selskapene jeg skal i da :-)

Hvis det er galla, så passer den blå perfekt, men jeg syns den var litt kjedelig. Den andre var ikke så gallaaktig, men er rett lengde på den til å være gallakjole. Har du hørt med bruden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er galla, så passer den blå perfekt, men jeg syns den var litt kjedelig. Den andre var ikke så gallaaktig, men er rett lengde på den til å være gallakjole. Har du hørt med bruden?

Det er ikke galla i bryllupet. Det er snakk om det andre selskapet jeg skal i som visstnok skulle være galla, men nå har jeg fått den formelle invitasjonen, og det står bare selskapsantrekk, så jeg regner med at lang kjole fungerer uten at det trenger å være noe kongefamilie over det. Regner med at det fungerer for bryllupet også, for tror et gallaantrekk ville vært for stivpyntet der, så tror jeg går for den mønstrete kjolen jeg :-)

Gjest Bianca26
Skrevet

Det er ikke galla i bryllupet. Det er snakk om det andre selskapet jeg skal i som visstnok skulle være galla, men nå har jeg fått den formelle invitasjonen, og det står bare selskapsantrekk, så jeg regner med at lang kjole fungerer uten at det trenger å være noe kongefamilie over det. Regner med at det fungerer for bryllupet også, for tror et gallaantrekk ville vært for stivpyntet der, så tror jeg går for den mønstrete kjolen jeg :-)

Åja ja. Funker sikkert fint. Den blomstrede kjolen var nydelig

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke noe klokere av den linken da, i følge den skal bare galla ha fotsid kjole. Men jeg regner med at en lang selskapskjole som ikke blir for "ball" eller prinsessekjole fungerer?

Gjest Bianca26
Skrevet

Ble ikke noe klokere av den linken da, i følge den skal bare galla ha fotsid kjole. Men jeg regner med at en lang selskapskjole som ikke blir for "ball" eller prinsessekjole fungerer?

sikkert nok.

Skrevet

Takk for tipset.

Den første var utrolig fin og skal bestille den i dag.

Gjest Bianca26
Skrevet

Takk for tipset.

Den første var utrolig fin og skal bestille den i dag.

Tviler på at den vil se like bra ut på deg...

Skrevet

Tviler på at den vil se like bra ut på deg...

Hvorfor ikke det?

Gjest Bianca26
Skrevet

Hvorfor ikke det?

Fordi du er mann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...