Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Del Skrevet 6. mai 2010 Hays, lurer på om noen er utdannet hudlege her? Driver ennå å funderer på hva jeg vil bli og tanken på hudlege er jo fristende, selv om utdanningen er lang. Men hvor skal jeg begynne? Har ikke fullført noe videregående ennå, så må begynne fra scratch.. Jeg må vel gå noe videregående før jeg kan søke på høyskolen? Og noen som kan fortelle om sin dag? Trives du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago_2 Skrevet 6. mai 2010 #2 Del Skrevet 6. mai 2010 da må du vel først ta videregående (med godt resultat), medisin og så spesialisere deg i hud etter turnus året (om jeg ikke tar helt feil...) Har ingen erfaring selv, men tror det kan være et givende felt (som de fleste andre spesialer innenfor medisin...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maddicken Skrevet 6. mai 2010 #3 Del Skrevet 6. mai 2010 - 3 år almennfag på videregående - 6 år medisinstudie på universitet - 1,5 år i turnustjeneste (1 år på sykehus, 1/2 år i almennpraksis) Turnusordningen er i ferd med å revideres, og vil nok snart endres. - 4,5 år som lege i spesialisering på en hudavdeling - 1/2 år på indremedisinsk avd. eller revmatologisk avdeling. Som hudlege spesialiserer man seg også i kjønnssykdommer, ikke bare hudsykdommer. Hvordan man trives som hudlege, må noen andre svare på. Man har i hvertfall mulighet til å slippe å gå vakter, som ferdig spesialist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Del Skrevet 6. mai 2010 15,5 år? Det hørtes da fryktelig mye ut. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Del Skrevet 6. mai 2010 15,5 år etter ungdomsskolen da... Og når man er lege i spesialisering, da jobber du som lege - du går ikke på "skolen" som student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #6 Del Skrevet 7. mai 2010 Som turnuslege og lege i spesialisering får du lønn, så det er jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå