Gå til innhold

Kvinnelig toastmaster??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble sittende og diskutere med noen venninner etter en bekjents bryllup i sommer. De valgte brudgommens forlover som toastmaster (han gjorde altså begge jobbene), fordi de "ikke fant noen andre menn som passet som toastmaster."

Derimot sto det en lang rekke med morsomme, kvikke og flinke venninner av bruden som helt sikkert hadde klart oppgaven med glans, men som altså ikke ble spurt fordi "det passet seg ikke med en jente som toastmaster".

Jeg er helt uenig, og mener jenter godt kan være toastmaster. Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har spurt søsteren til forloveden min om å være toastmaster.

Hvorfor skal ikke damer kunne brukes like godt som menn? Hovedsaken er jo at man får en person som både er flink til å prate og være litt morsom, og er flink til å organisere og holde oversikten.

Skrevet

Jenter kan gjøre like god jobb som gutta :)

Skrevet

Jeg har vært i 2 brylluper hvor det har vært kvinnelige toastmastere. De gjorde minst like bra jobb som evnt menn ville gjort.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan ikke se problemet i å ha kvinnelig toastmaster!! Vi er da minst like morsomme og kvikke som menn er...!!!! Noen ganger både morsommere og kvikkere også :rosasmil:

Skrevet

Dummeste jeg har hørt! Hva var argumentet imot da.....annet enn at d ikke passet seg??? D er ikkeno argument! Har hatt kvinnelig toastmaster på julebordet på jobben (svær arbeidsplass) og hun var faktisk tidens toastmaster!

Skrevet

Hmm, det er jeg som er gjest over chimp....

Skrevet

Kjønn har vel lite med den jobben å gjøre vel? Jeesøs, toastmaster/madam skal da bare holde styr på et selskap, ikke løse midtøsten-konflikten. Det blir å si det samme som at ingen kvinner bør være hovmester, og dem finnes det lassevis av.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jøss, skal ikke jenter være toastmastere? Må si det eksisterer en god del "fordommer" rundt bryllup. Det kommer da vel an på personens evne til å underholde og skape god stemning, ikke om det er kvinne eller mann....?

La Flaca

Skrevet

Takk, takk, takk. Det var AKKURAT disse argumentene jeg brukte også... Synes bare det blir tåpelig når argumentet for å velge en mann var at "det passet seg ikke at toastmasteren var jente".

Den derre passingen kan folk ta og stikke opp et visst sted, spør du meg!!

Men flott - da ble jeg litt sikrere på at det ikke var jeg som var helt ute og kjøre!

lmari

- som gjerne vil være toastmaster en gang!! ;)

Skrevet

:o

Er det virkelig noen som seriøst mener at kvinner ikke kan være toastmaster?!

Det er da personligheten og ikke kjønnet som avgjør hvem som er egnet!

Skrevet

Vi hadde et venneoar som sto for jobben vi. Og vi spurte begge for vi visste at begge ville gjør en god jobb. Dessuten var det et stort bryllup, derfor var det greit å være to.

Hvorfor passer det seh ike at jenter er toastmastere? Det skjønner jeg ikke.

Skrevet

Vi hadde kvinnelig toastmaster vi i bryllupet vårt, hun var både dyktig og passende.Ser ingen grunn til at ikke damer kan gjøre den jobben like bra.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde kvinnelig toastmaster.

Hun gjorde en superb jobb!!!!

La Guapa :D

Skrevet

Søsteren til mannen min steppa inn som toastmaster på bare tre dagers varsel - og hun gjorde en kanonjobb :D

Skrevet

Himmel, kjønn har jeg aldri tenkt over i en slik sammenheng før!

Men: Det kan være greit å være to om jobben som "festleder"; det er mye arbeid for en person - uansett kjønn.

..selv om jeg er tilbøyelig til å tro at kvinner er flinkere enn menn til å sjonglere mange og krevende oppgaver på en gang :sjarmor:

Skrevet

Vi skal ha ei venninde som toastmaster..HUn kommer nok til å gjøre en super jobb hun :D

Skrevet

Min svigerinne var toastmaster i vårt bryllup og hun gjorde en strålende jobb, var veldig kreativ og morsom!! Det er da hvordan du utfører oppgaven som teller, ikke hva slags kjønn du er!

Skrevet

Vi hadde en jente som toastmaster - hun var HELT perfekt!! (Vi har fått så mye skryt over henne etterpå, fra slekt og venner!!!)

Jeg tror faktisk jenter er flinkere til en del ting - blandt annet å se an en situasjon, passer det seg med noe livlig nå, foreksempel... (Iallefall min erfaring at menn til tider 'kjekker' seg litt vel mye...)

Hadde iallefall regarert hvis noen valgte vekk noen de mente var egnet, pga kjønn!!!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...