Gjest ung mor Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Hva gjør vi egentlig med barna våre når vi lar staten "institusjonalisere" dem gjennom barnehage og skole? Det er mye positivt med det, helt klart. Men det er alltid et men... Samtidig ser jeg med bekymring på en økende grad av "stammeløshet" i samfunnet. Nå spissformulerer jeg litt, men: Vi er oss selv nærmest og det er hver familie for seg i hver sin "borg" (villa). Veldig mange barn ser foreldrene sine bare noen få timer i døgnet, med unntak av helgene. Vi er et kaldt og lukket samfunn mye preget av egoistisk individualisme. Hva gjør dette med dem, barna våre, fremtidige nordmenn og jordas forvaltere? Finnes det noen som forsker på dette?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Hva gjør vi egentlig med barna våre når vi lar staten "institusjonalisere" dem gjennom barnehage og skole? Det er mye positivt med det, helt klart. Men det er alltid et men... Samtidig ser jeg med bekymring på en økende grad av "stammeløshet" i samfunnet. Nå spissformulerer jeg litt, men: Vi er oss selv nærmest og det er hver familie for seg i hver sin "borg" (villa). Veldig mange barn ser foreldrene sine bare noen få timer i døgnet, med unntak av helgene. Vi er et kaldt og lukket samfunn mye preget av egoistisk individualisme. Hva gjør dette med dem, barna våre, fremtidige nordmenn og jordas forvaltere? Finnes det noen som forsker på dette? Jeg har tenkt samme tanken, dette med at vi går bort fra vår natur gjennom en modernisering. Det er klart at vi ikke tilhører stillesittende hverdager forran en PC, og det å være aktive i selskap med våre barn i fri luft er kanskje det som burde være det aller mest naturlig for et menneske å gjøre. Men kanskje det en gang vil komme en forandring, hvor vi må gå tilbake til naturen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå