Bradshaw Skrevet 18. september 2003 #1 Skrevet 18. september 2003 Hei, Jeg var påå bikbok her forleden og så på bukser... dere har kanskje sett de som de nå har i forskjellige farger, grønn rosa osv. Jeg handler aldri bukser på bikbok, men ville prøve, og jeg ble helt sjokkert... prøvde medium som er min egentlige sttr, og fikk den såvidt over leggen. i stor fortvilelse hentet jeg samme i Large og den var også alt for liten. Prøvde da Ekstra large og den var akkutat passe på grensen til for liten. Jeg vil absolutt ikke si at jeg er en large eller ekstra large, men bikbok synes tydeligvis det... jeg blir helt kvalm! Tenker bare på 13-14 åringer som handler der og på dems selvbilde etter å ha prøvd klær der... Boikot BikBok!
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. september 2003 #2 Skrevet 18. september 2003 Forstår din frustrasjon!! Er like frustrert selv og boikotter bik-bok, jeg går der bare ikke. Vi har tidligere hatt en kollektiv "irritert-på-de-små-størrelsen-på-klærene-på-bik-bok"-tråd her i forumet, så jeg tror det er maaaange som er enige med deg!!!
Bradshaw Skrevet 18. september 2003 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2003 Det er bra... følte meg dobbelt så stor når jeg gikkut... men de har så masse fine gensere nå på høsten... vet ikke om jeg klarer og boikotte :cry:
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. september 2003 #4 Skrevet 18. september 2003 Egentlig ikke en sånn protest-boikott jeg driver med, jeg bare gidder ikke gå der når jeg vet at klærene ikke passer allikevel... Liten vits! Da går jeg heller andre steder! :D
jordbær Skrevet 18. september 2003 #5 Skrevet 18. september 2003 Veeel.. var innom bikbok i går jeg også. Ikke for å prøve klær altså, den butikken kunne jeg gi opp når jeg ble 15.. Anyway.. HERREGUD for noen farger. Seriøst? Er det pent? KNALLROSA og knall GRØNN.. og gjerne litt kombinasjoner.. Tror jeg i såfall mistet det lille jeg hadde til overs for moten..
Midnattsol Skrevet 18. september 2003 #6 Skrevet 18. september 2003 De har mye rart, men mye fint også. Noen ER tynne da, og sliter kanskje med å finne passelige klær andre plasser. Har funnet Small og Medium-bukser på Bik Bok, og jeg er ikke superradmager. Er helt normal. Også kjøpte jeg meg en genser der her for ikke så lenge siden. Boikotter ikke Bik Bok.
Gjest Vanessa Skrevet 18. september 2003 #7 Skrevet 18. september 2003 Jeg liker fargene på BikBok, jeg! Men størrelsene er litt snåle, ja. Jeg har to topper derfra som er XS og passe trang, og en i S som ikke er trang. Og en genser i L som ikke er spesielt stor. Forvirrende! Av buksene deres har jeg bare kjøpt Fornarina, der varierer det jo litt fra modell til modell. Det jeg ikke forstår er at jeg passer fint inn i størrelse 27 i Fornarina-bukser, men må opp i 29 i Miss Sixty. :o
Arwen Skrevet 18. september 2003 #8 Skrevet 18. september 2003 Jeg kjenner en jente som handler masse på bik bok, hun er syltynn og det er ett av de få stedene de har klær som passer henne. Hyggelig for henne at det er noen butikker som tenker på de som er tynne også.
sirka Skrevet 18. september 2003 #9 Skrevet 18. september 2003 Veeel.. var innom bikbok i går jeg også. Ikke for å prøve klær altså, den butikken kunne jeg gi opp når jeg ble 15.. Anyway.. HERREGUD for noen farger. Seriøst? Er det pent? KNALLROSA og knall GRØNN.. og gjerne litt kombinasjoner.. Tror jeg i såfall mistet det lille jeg hadde til overs for moten.. De har en del i knallblått også. Det synes jeg er fint....
*marte* Skrevet 18. september 2003 #10 Skrevet 18. september 2003 Ikke nok med størrelsene, men klærne går jo i stykker etter null tid også! Kjøpte en cord-bukse der i fjor, etter et par måneder var det hull i den. En venninne av meg har samme bukse, med nesten samme hull... Takke meg til H&M, da slipper man i hvert fall å betale for mye for dårlig kvalitet :D
Diva Skrevet 18. september 2003 #11 Skrevet 18. september 2003 Bare kjeft på meg, men jeg finner størrelsene på BikBok fullstendig på jordet for voksne damer, så jeg boikotter hele sjappa. Selv da jeg hadde normalvekt, passet ikke large engang. Det er de minste størrelsene jeg noensinne har sett. Heldigvis finnes det andre butikker som fører størrelser i et større spenn.......
ragnalina Skrevet 19. september 2003 #12 Skrevet 19. september 2003 Har ingen bevisst boikott av BikBok, det bare blir sånn når man ikke passer klærne deres.. jeg prøvde bukse der tidligere i høst og skulle hatt XL men torte ikke å spørre om det fantes (hadde bare L i butikken)..har vært borti det før, å få beskjed om at sååå store klær fører de bare ikke.. men nå blir jeg kanskje nødt til å prøve meg igjen..
elinia Skrevet 19. september 2003 #13 Skrevet 19. september 2003 Hva er poenget med å bruke ordet "boikotte"? Handler dere ikke på BikBok fordi de bare størrelser som er for små til at mange kommer inn i dem? Blir ikke det litt av det samme som boikotte butikker som selger først og fremst klær for store mennesker fordi de er for store for mange av oss? BikBok har mest ungdomsklær og passer vel da ganske mange ungdom? Synes det er fint at også de som er tynne kan finne seg bukser som sitter fint uten å måtte sy inn alle bukser. Man kan ikke kreve at alle butikker skal ha størrelser som passer alle.
Gjest ragnalina ikke pålogget Skrevet 19. september 2003 #14 Skrevet 19. september 2003 Elinia - ordet boikotte var ikke et bevisst valg hos meg - jo jeg ser jo det at mange som er både tynnere og mindre enn meg, og det er fint at noen selger klær for de også!! Det er selvfølgelig like frustrerende å bare finne for store klær i butikken, som å finne for små klær.. Men jeg har vært samme størrelse som jeg er nå (og større, egentlig) siden jeg var 13 år, og selv da kom jeg ikke inn i ungdomsklærne fra BikBok, og var ganske lei meg for det. I dag kan jeg mer si at jeg ikke bruker å gå på BikBok fordi jeg ikke kommer inn i klærne deres uten å mene noe utover det jeg sier, men det forandrer ikke på at jeg skulle ønske at de lagde klærne sine litt større (evt jeg var 10 cm kortere og like mange kilo lettere) slik at jeg kunne kommet meg inn i klærne deres - da hadde jeg lagt igjen en god slump penger..
elinia Skrevet 19. september 2003 #15 Skrevet 19. september 2003 I dag kan jeg mer si at jeg ikke bruker å gå på BikBok fordi jeg ikke kommer inn i klærne deres uten å mene noe utover det jeg sier, men det forandrer ikke på at jeg skulle ønske at de lagde klærne sine litt større (evt jeg var 10 cm kortere og like mange kilo lettere) slik at jeg kunne kommet meg inn i klærne deres - da hadde jeg lagt igjen en god slump penger.. Helt klart! De ville nok tjent godt med penger hvis de begynte å lage større bukser enn XL; voksne er som regel mer kjøpesterke enn unge jenter. Det ser ut til at buksene gjerne er mindre enn gensere etc. Mange av mine venner må bruke Large i bukser, men Small i gensere selv om de har helt normale proposjoner. Og det er jo litt merkelig...
Arwen Skrevet 19. september 2003 #16 Skrevet 19. september 2003 En venninne av meg har samme bukse, med nesten samme hull... Gå tilbake sammmen og klag, dette lukter det alarmhull av.
Bradshaw Skrevet 21. september 2003 Forfatter #17 Skrevet 21. september 2003 Jeg mente ikke bokstavelig å "boikotte" bare så det er klart! Jeg synes de har ville str der, det er alt, venninden min som vanligvis er small måtte ha L så det er sykt. Og je, det er fint at det er butikker forr de bitte små, men hva med et bredere spenn eller flere sttr! Jeg synes alle fargene der er veldig fine spesielt de grønne! Så det er synd der har så små størrelser der! Men det er en fin butikk som har trendene! Når det gjelder cord buksene, har jeg to fra bikbok og det er hull i begge, men det er fordi jeg har dratt på meg buksa etter de greiene jeg ikke husker hva heter som man skal ha belte igjennom, og de sa de ifra om i butikken!
Gjest gjest2 Skrevet 23. september 2003 #18 Skrevet 23. september 2003 Jeg skjønner ikke hva dere klager over. Jeg er ei jente på 19 år som har problemer med å finne klær som passer. I dag var jeg på shopping i bikbok, kjøpte 2 bukser i størrelsen xs og en genser i s. Hva skulle jeg gjort uten bikbok?
Midnattsol Skrevet 23. september 2003 #19 Skrevet 23. september 2003 Ingen som burde klage over noe egentlig. Jeg klager ikke over butikker som har klær som er for store til meg. Har opplevd noen plasser at S er for stort. Sånn er det bare, og bra er jo egentlig det, så er det noe for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå