Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Hei jeg er plaget med ganske rød hud i ansiktet. Ei venninne sa at hun trodde feks fargene rosa og lys lilla ville fremmheve rødhetene i ansiktet veldig. Stemmer det?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 ja, det stämmer. Men hva med en sterk knall rød farget genser da. Vill den fremheve eller dempe? Jeg er jo ikke rødere enn genseren da, tenker jeg helt feil nå?
Cheesecake Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Det vil fremheve. Samme som med en veldig rød leppestift.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Og grønn vil også fremheve, komplementærfarger fremhever hverandre!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Og grønn vil også fremheve, komplementærfarger fremhever hverandre! Ja dett med grønn viste jeg faktisk Sikker på at knall rød vil fremheve rødheter i ansiktet. Jeg gikk tegneing form og farge grunnkurs på videregånde og læreren min mente bestemt at om en person hadde på seg en knall rød genser ville det dempe rødheter i ansiktet! Hun snakket om det hele tiden Trenger bare og høre det en gang til fra dere så er jeg overbevist om at læreren min sa feil
lillelilje Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Læreren din sa feil En rød genser vil absolutt fremheve rødhet i ansiktet, så det er fullstendig feil farge!
Antlers Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Ja dett med grønn viste jeg faktisk Sikker på at knall rød vil fremheve rødheter i ansiktet. Jeg gikk tegneing form og farge grunnkurs på videregånde og læreren min mente bestemt at om en person hadde på seg en knall rød genser ville det dempe rødheter i ansiktet! Hun snakket om det hele tiden Trenger bare og høre det en gang til fra dere så er jeg overbevist om at læreren min sa feil På meg demper det ihvertfall. Kommer selvsagt an på fargetonen på denne rødfargen, da. En varm rødfarge får meg til å se mer rød ut, mens en kald rødfarge får meg til å se mindre rød ut (har selv kalde toner i huden).
LetThemEatCake Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Tänk så här: Du har gröna ögon och använder ett par gröna öredobber, öredobbene kommer då att framhäva din ögonfärg. På samma sätt framhäver en röd tröja din röda hudton.
Gjest Gudinna Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 det er ihvertfall sant at grønt fremhever rødt.. Jeg tok på meg grønn øyneskygge en dag hvor jeg hadde sovet dårlig natten før. Den gikk RETT av igjen for å si det sånn. Men hvis du er rød i huden vil jeg anbefale en mint-concealer, den er litt grønnaktig og kamuflerer faktisk det røde! Tikei.se har en veldig bra og ganske billig!
LetThemEatCake Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 det er ihvertfall sant at grønt fremhever rødt.. Jeg tok på meg grønn øyneskygge en dag hvor jeg hadde sovet dårlig natten før. Den gikk RETT av igjen for å si det sånn. ja, det stämmer också! Det kallas för komplementfärger och är bra att kunna om man vill framhäva ögonfärgen med en ögonskugga till exempel. Har du bruna ögon ska du ha blå och gröna skuggor, har du blå ögon ska du ha orangea skuggor och har du gröna ögon ska du ha lila och rosa nyanser. Och med "ska" menar jag inte att man må..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå