Gå til innhold

Hormonspiralen - noen med erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å bytte til hormonspiralen, har den "vanlige" nå, og har hatt den i ett år. Jeg holder på å blø ihjel, føler jeg, hver gang jeg har mensen. Idag, f. eks. er det dag 10!!!!!!!!.

Er det noen av dere som har erfaring med hormonspiralen. Jeg kommer uansett til å ta ut den jeg har, for dette holder jeg ikke ut lenger. Men synes det er greitt med spiral som prevensjonsmiddel, selv om jeg som singel strengt tatt ikke trenger det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral etter fødsel. Synes det gikk veldig greit igrunn, men dro tilbake for å klippe trådene, da jeg kjente de veldig godt under samleie. Nå derimot kjenner min mann at de stikker ham på tuppen :ler: så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. De sier jo at trådene blir mykere med tiden, men nå er det da gått noen mnd... Det eneste alternativet må bli P stav, men det har jeg ikke tenkt så mye på ennå. Vi får se hvordan det går!

Skrevet

Jeg blødde i seks måneder med hormonspiral,

så jeg tok den ut..

Skrevet

Har min andre hormonspiral nå. Vanligvis får man uregelmessige blødninger i starten, men de avtar etter en stund og mange blør ingenting etter det. Jeg var mest fornøyd med den første, tok noen måneder så mistet jeg mensen helt - deilig! Denne gangen har jeg vært plaget med småblødninger mye lenger (over ett år), men nå har det roet seg. I tillegg har jeg masse kviser på rygg og bryst, det kan vel også skyldes spiralen. Jeg er likevel såpass fornøyd at jeg ikke tenker på å velge noe annet.

Den største fordelen for meg var at når jeg tok ut den første var jeg inni normal syklus allerede første måneden og ble gravid etter 3 måneder. Da jeg sluttet med p-piller tok det mye lenger tid før kroppen normaliserte seg igjen.

Skrevet

"Stønn" :-? :-? Dette var jo ikke akkurat oppløftende, og slettes ikke det jeg trengte å høre. Har vondt i magen og føler meg elendig. Kom igjen da jenter. Noe bra må det da være med den. Har fått den såvidt anbefalt av en venninne, men hun hadde visstnok også blødd leeenge når den var nyinnsatt. Men nå var hun fornøyd.

Alt må da være bedre enn slik jeg har det idag. Skikkelig dritt-form!

Skrevet

Valla. Takk. Jeg skrev forrige innlegg før ditt var kommet ut. Så takk for den!

Tror nok at jeg kommer til å ta sjangsen. Skal til legen på tirsdag. Dersom jeg holder ut så lenge dah...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har bare gode erfaringer med hormonspiral.

Blødde ei stund etter den var satt inn, men nå er det bare noen dråper hver mens (varer ca to-tre dager og er meget sparsom).

Skrevet

Jeg har min andre på plass nå og har aldri vært så fornøyd med noe preventiv før. Helt glimrende og ingen bivirkninger!

Suzy :D

Skrevet

Så flott.

Tusen takk. Den er jo ganske dyr så det er jo greitt å få noen tilbakemeldinger.

Jeg tror nok det blir den jeg bestemmer meg for..

Thanks..

Skrevet

Joda den er dyr i engangutgift, men tenk på hvor dyrt det er med andre preeventiver... Denne holder trossalt i fem år.

Jeg hadde prøvd den om jeg var deg :D

Suz

Skrevet
Joda den er dyr i engangutgift, men tenk på hvor dyrt det er med andre preeventiver... Denne holder trossalt i fem år.  

Jeg hadde prøvd den om jeg var deg  :D  

Suz

Og ikke minst på hva du sparer i bind/tamponger.

Bruker bare truseinnlegg og har mensen i 3-4 dager.

Synes du har satset på riktig hest jeg.

Lykke til

Skrevet

Nå har jeg hatt hormonspiral i nesten 1 år, og er meget godt fornøyd! Hadde litt lange, men regelmessige blødninger til å begynne med, men det har sakte men sikkert bare blitt mindre og mindre. Hele tiden har jeg brukt truseinnlegg. Nå er mensen helt borte!!

Hormonspiralen er dyr i innkjøp, men om man ser det i forhold til hva andre prevansjonsmidler koster er det ikke så gal pris... Jeg har sikkert spart inn hele spiralen bare på 1 år, ved å slippe å kjøpe dyre bind og tamponger!

Skrevet

Og ikke minst på hva du sparer i bind/tamponger.

Bruker bare truseinnlegg og har mensen i 3-4 dager.

Synes du har satset på riktig hest jeg.

Lykke til

Godt poeng! Har ikke kjøpt tamponger på snart sju år :ler:

Suz :kul:

Skrevet

Syns hormonspiral fungerer utmerket. Hatt den i 3 år nå, de første 3 mnd hadde jeg litt småblødninger, uregelmessig. Etter det ble det bare mindre og mindre månedlige blødninger og nå er mensen forsvunnet helt. Deilig!!

Anbefales!

Gjest Anonymous
Skrevet

Blødde ingenting da jeg satt den inn ei stund etter fødsel-ingen mens.Den koster en del men er billigere enn 5 års forbruk av p piller.

Skrevet

Jeg har bestemt meg og har fått resepten og har kjøpt den. 1.200.- Dyr. Skal til legen i morgen tidlig. Er spent på hvordan formen min vil bli den nærmeste tiden. Men slik som jeg har det nå, med full mens i 11-12 dager, og så kommer den stort sett alltid en uke for tidlig, så jeg føler nesten at det går i ett. Slitsomt. Jeg tror også at dette er en av grunnene til at jeg er så sliten og trøtt en stor del av tiden. Selv med sunn mat og nok søvn er jeg liksom bare sliten og det eneste jeg vil er å sove..

Så jeg ser frem til en endring på dette.

Er spent!

Skrevet

Da er det bare å gleder seg Sofia! Du kan se fram til enten ingen mens, eller mellom 1 og 4 dager med blødninger... Jeg glemmer at jeg skal ha mensen hele tida - så lite plagsomt er det (og jeg var en av dem med 8 dagers styrtblødninger :roll: ).

Vær obs på at det kan ta nokså lang tid før spiralen stabiliserer seg - og du må regne med mye småblødninger til å begynne med.

Lykke til!

Suz :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hørte om ei som fikk en kraftig infeksjon og havnet 2 uker på sykehuset da hun byttet hormonspiralen.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jada...

Jeg hørte om ei som hadde styrtblødninger og livmorbetennelse uten å ha spiral en gang....

Jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...