Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Jeg trenger litt tips og forslag til hvordan jeg kan feire bursdagen min i år. 25-årsdagen min nærmer seg, og jeg har lyst til å gjøre noe annet enn vanlig (som har vært å spise middag ute og ikke noe mer..) Jeg har ingen erfaring med å feire meg selv, bursdagsselskap har jeg ikke hatt siden jeg fylte ti åt, og jeg har aldri noensinne verken arrangert eller vært med på å arrangere fest, så det vet jeg ikke hvordan jeg gjør. Det har hendt at jeg ikke har fått en eneste tlf eller melding på bursdagen, og på facebook får jeg kanskje en eller to hilsener på veggen om jeg er heldig. Noe av problemet er bare at jeg kun har en god venninne som bor i nærheten pluss min samboer. Utenom dem er det mer bekjente og mange jeg vet om, men jeg kjenner dem ikke ordentlig. Det jeg lurer på er rett og slett om jeg skulle lagd en fest likevel, for jeg er lei av at ingenting skjer på bursdagen min. Men da må jeg jo nødvendigvis invitere mange jeg ikke kjenner, og kanskje be samboer invitere sine venner, og jeg aner ikke om det er noe som kommer til å fungere eller ikke i praksis? Blir det rart? Det ville også isåfall bli mange fra forkjellige steder som ikke kjenner hverandre av gjestene. Et annet alternativ er jo bare å ha fest/sammenkomst, men ikke lage det til en bursdagsfest, da blir det kanskje mer naturlig? I tillegg til dette så må jeg også nevne at jeg ikke drikker, enda en ting som gjør saken komplisert. Jeg har aldri møtt noen andre enn meg selv som ikke gjør det (bare lest om at det finnes), så er alene om det også. Jeg vil selvfølgelig at andre som kommer på en eventuell fest drikker det de selv har lyst på, og koser seg som normalt! Ingen begrensninger fra min side der altså . Kunne dere dratt på en fest/bursdag og kost dere selv om dere ikke kjente hovedpersonen, og vedkommende i tillegg ikke drakk (eller isåfall veldig lite)? Noen andre forslag til måter å feire på? Jeg har kanskje ikke helt klart å sette ordet på hva jeg vil, men jeg tror jeg vil få litt oppmerksomhet på en måte og føle at jeg er en del av noe. Samtidig vil jeg ikke at det skal være mye, for det er veldig uvant og da blir jeg bare flau. Jeg vil bli sett og husket på, uten å stikke meg for mye ut på noen måte if that makes sense . Noen som skjønner litt hva jeg mener? Men mest av alt har jeg bare lyst på en fin 25-årsdag
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Hva med å spare penger og ta en weekendtur som feiring? Har selv få gode venner jeg trives med og jeg pleier å spare til en slik tur. Norge, Sverige, London, hytte.. Hva enn som passer lommeboka. Få samboer til å bake en kake og synge bursdagssang Eller piknik med de to nære du har? Alt man trenger er folk man liker. Sang og kake med ditt navn gjør deg til et midtpunkt. Jeg synes det blir litt kleint med folk man ikke kjenner samles til en bursdagsfest uten alkohol.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 TS igjen her, takk for svar! Jeg tror ikke jeg ordla meg godt nok, om jeg skulle hatt en fest vil jeg at alle skal drikke sånn som de er vant med til vanlig. Altså en vanlig fest med alkohol, det vil kun være meg selv (bursdagsbarnet :gjeiper: ) som ikke drikker, eventuelt drikker littegranne. Når det gjelder å reise vekk har jeg allerede en tur litt senere i sommer, pluss ganske mange obligatoriske utgifter fremover, så har ikke råd til flere turer utover det. Men det blir jo en slags presang til meg selv da, den turen litt senere
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Eg hadde ikkje reist i bursdagsselskap eller på fest hos noen eg ikkje kjente noe særlig, men det er litt fordi eg ikkje liker å besøke folk eg ikkje er veldig god venn med. At vedkommende ikkje drakk hadde eg ikkje brydd meg om, det er ikkje alle som liker å drikke, som ikkje tåler å drikke eller som ikkje bør drikke (av helsemessige årsaker eller fordi de blir heilt idiot med ein gang de får litt alkohol i blodet, f.eks). Eg liker ikkje å drikke noe særlig sjøl, bare så det er sagt :gjeiper: Hadde nok vært litt meir naturlig om man kjente personen som inviterte til fest, eller eine i paret ihvertfall, så det går jo greit om samboeren din inviterer noen av sine venner (men det blir kanskje ikkje like kjekt for deg om du ikkje kjenner de noe særlig). Forslag: Det nærmer seg sommer, så kanskje ein grillfest kunne vært noe? Bowling? Resturant (evt Peppes eller lignende)?
Gjest Nanne70 Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Hva om samboer inviterer sine (gutte)venner med dame? Og kanskje venninna di har en venninne eller to, og/eller en kjæreste hun kan ta med? Da blir det en passe mengde mennesker, der alle har en tilknytning enten til deg eller samboeren din. Jeg synes heller du skal tenke at dette kan bli en fin og morsom anledning til å utvide bekjentskapskretsen din! Når man har fest hjemme hos seg selv, blir det som regel en mer avslappet atmosfære etterhvert og folk har tid til å prate. Håper du får en fin bursdagsfeiring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå