Gå til innhold

Gave til en venninne

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Pyntegjenstander synes jeg er kjempekjipt å få. Jeg har omtrent ingen pynt selv som ikke også har en praktisk funksjon (lysestaker, vaser osv), og også av denne typen ting er jeg ganske kresen. Har opp gjennom årene fått en god del ting av typen porselenfigurer, voldsomme blomsterpotter osv. og er ikke særlig glad for det. Det er selvsagt kjekt at noen kommer med en gave til meg, men av og til føles det mer som en byrde. Jeg føler at jeg må sette det frem for å ikke såre vedkommende, og bare gleder meg til det har stått på utstilling lenge nok til at jeg kan pakke det bort (inn i et skap, og deretter i bosset)

Hvis jeg ikke er veldig sikker på at noe faller i smak kjøper jeg ting som brukes opp. Enten i form at aktiviteter (konsertbilletter, invitere på middag, kinobilletter, barnepass osv) eller forbruksting (servietter+stearinlys, god sjokolade, hjemmebakst, god olivenolje, vin eller lignende)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet

Pyntegjenstander synes jeg er kjempekjipt å få. Jeg har omtrent ingen pynt selv som ikke også har en praktisk funksjon (lysestaker, vaser osv), og også av denne typen ting er jeg ganske kresen. Har opp gjennom årene fått en god del ting av typen porselenfigurer, voldsomme blomsterpotter osv. og er ikke særlig glad for det. Det er selvsagt kjekt at noen kommer med en gave til meg, men av og til føles det mer som en byrde. Jeg føler at jeg må sette det frem for å ikke såre vedkommende, og bare gleder meg til det har stått på utstilling lenge nok til at jeg kan pakke det bort (inn i et skap, og deretter i bosset)

Hvis jeg ikke er veldig sikker på at noe faller i smak kjøper jeg ting som brukes opp. Enten i form at aktiviteter (konsertbilletter, invitere på middag, kinobilletter, barnepass osv) eller forbruksting (servietter+stearinlys, god sjokolade, hjemmebakst, god olivenolje, vin eller lignende)

men hvis det er en gave fra noen man ikke kjenner så godt så er det jo ikke lett for den andre å vite hva som faller i smak, og konsertbilletter blir jo vel dyrt.

Hm kom på noe praktisk men kanskje litt kjedelig. Gavekort på hennes og mauritz eller noe

Skrevet

men hvis det er en gave fra noen man ikke kjenner så godt så er det jo ikke lett for den andre å vite hva som faller i smak, og konsertbilletter blir jo vel dyrt.

Hm kom på noe praktisk men kanskje litt kjedelig. Gavekort på hennes og mauritz eller noe

på 50kr?

Gjest Bianca26
Skrevet

på 50kr?

kan få mye for det. Skjerf, sokker, smykker, tilbehør...

Skrevet

kan få mye for det. Skjerf, sokker, smykker, tilbehør...

Får litt barneskole følelse av det jeg. det var sånn man ga når man gikk på barneskolen. Da syntes jeg heller man kan kjøpe inn noen småting

Gjest Bianca26
Skrevet

Får litt barneskole følelse av det jeg. det var sånn man ga når man gikk på barneskolen. Da syntes jeg heller man kan kjøpe inn noen småting

eh javel...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er jo nettopp noe av det jeg vil frem til. Det er ofte vanskelig å vite hva man skal kjøpe, enten fordi man ikke kjenner personen godt nok, at man vet at personen er kresen eller lignende - og da mener jeg altså at det er best å kjøpe noe som brukes opp, i steden for nips i form av en pyntegjenstand eller juggel fra Glitter. Hvis man ikke kjenner personen godt så tipper jeg at det er større sannsynlighet for at en tilfeldig sjokolade faller bedre i smak en en tilfeldig pyntegjenstand.

Konsertbillett kan være dyrt ja, men det var jo bare et eksempel. Jeg kjøper aktiviteter/forbruksting til de jeg ikke kjenner godt uavhengig av hvor mye jeg skal kjøpe for. Evt. gavekort. Selv om jeg tror nok ikke at jeg hadde gitt et gavekort på kun 50,- det fremstår som noe kjipt synes jeg. Da synes jeg det er bedre å komme med en kake eller noe sånt, selv om den økonomiske verdien gjerne er den samme. Men det nå meg da.

Skrevet

eh javel...

det er ikke så mye du får kjøpt for akuratt 50 kr..og da må man som regel legge ut for resten

men ja...JEG føler det slik

Gjest Bianca26
Skrevet

det er ikke så mye du får kjøpt for akuratt 50 kr..og da må man som regel legge ut for resten

men ja...JEG føler det slik

men da kan man øke litt da, til 100 kr.

Skrevet

Her en noen forslag til rundt 50- lappen :)

- "Løsvekt te" fra kremmerhuset e.l og krus.

- Konfekt.

- Duftelys og servietter.

- Blomster/ plante.

:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

men da kan man øke litt da, til 100 kr.

Leste du ikke at TS kun hadde råd til å bruke 50,- kr?

Gjest Bianca26
Skrevet

Leste du ikke at TS kun hadde råd til å bruke 50,- kr?

Da har hun jævlig dårlig råd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...