Gå til innhold

Gave til en venninne

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En bekjent har bursdag snart, og jeg prøver å pønske ut en gave. Kjenner henne ikke så veldig godt. Hun blir 24 år gammel. Har dere noen forslag?

Jeg er student, og har ikke råd til å bruke mer enn 50 kroner på gaven. Aner ikke hva jeg kan gi for så lite penger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bekjent har bursdag snart, og jeg prøver å pønske ut en gave. Kjenner henne ikke så veldig godt. Hun blir 24 år gammel. Har dere noen forslag?

Jeg er student, og har ikke råd til å bruke mer enn 50 kroner på gaven. Aner ikke hva jeg kan gi for så lite penger!

du kan gjøre som meg. jeg logger meg inn på play.com finner en cd og venter på at den kommer i posten. play holder til i Jersey en øy mellom eng. og fran. de har lave skaltter og produktene deres er derfor billigere. du kan finne nesten alt av musikk, og de har priser helt ned i 20 kr. da er det snakk om gamle cd'er, men det kans fortsatt være gode cder. eller du kan gå på apoteket å kjøpe en anskitsmaske. på bokhandelen å kjøpe en bok, masse salg. du kan også kjøpe en nytte pose. (kaffe, snop..) jeg kjøpte en gang en springform(rund kakeform) og la ved siden av en kakeblanding med oppskrift. i dag er det vennes vennersfest på Kitchn. dersom du går innom der å mender deg som venn (hvis det går ann) så får du 25% rab. på alle produkter. da kan du sikkert finne noe fint som ellers ville blitt mer enn du hadde tenkt å betale.

Skrevet

Bak ei kake! Du har vel litt ingredienser i skapet fra før? Så da slipper du kanskje å handle inn så mye?

Skrevet

Å bake en kake syns jeg var lurt. Ville hvertfall blitt veldig glad for det. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Glemte å si det i innlegget, men er bedt i bursdag til henne. Et rolig selskap. Blir det ikke da litt teit å ha med kake? Hun har jo sikkert bakt noe selv..

Skrevet

Hmm lag noe som har bittelitt holdbarhet, så kan hun ha den etter selskapet ;) Trenger jo ikke å være så stor, f eks en halv porsjon muffins og er du god i glasur tegn noe fjes på dem eller noe annet morsomt?

Kanskje en bukett blomster eller en plante for så lite penger? Bukett er jeg skeptisk til, men kanskje noe som går an å plante, er du heldig har du råd til en pen potte og (eller at det følge med en pen liten potte på den)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg baker avogtil brød og rundstykker og tar med i gave. Smaker godt og ikke alle som gidder å bake selv.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Da ville jeg gått for en pose med god løsvekt-kaffe eller -te.

Slike ting setter i alle fall jeg pris på å få som venninnegave :)

...og inspirert av lillemy8808: nå som det er hagesenter-sesong kan det kanskje være en ide å kjøpe en krydderplante eller en tomatplante? Billige gaver med varighet og nytte!

Endret av Spinell
Skrevet

bak foccacia og ta med til henne :) det er knall godt, og veldig enkelt å lage. Da har hun jo tross alt noe hun kan kose seg med etter at besøket er gått.

ellers stemmer jeg for forslaget til flere her med te og kaffe i løsvekt. eventuelt kan du ta en tur på indiska...der har de salg på en del store tekopper med gøye mønstre, etc. og de pleier heller ikke å være så dyr i utgangspunktet. (de har i allefall salg på indiska i bergen)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

-Hårstæsj på H&M

-Stilige sokker (de har noen kjempefine på H&M!)

-Lys, pyntegjenstand osv. På Nille, Eurospar og Sparkjøp har de faktisk mye fint og billig!

-Om du er flink å strikke, hekle eller sy, kan du fort mekke sammen et par sokker, en lue eller en veske.

Evt kan du jo spleise med noen! :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Når jeg har lyst til å gi en liten oppmerksomhet til noen, er en bokhandel stedet. Disse småbøkene om kjærlighet, om vennskap, om livet osv. er fantastiske og koster ikke mye. (Jeg kjøpte for ikke lenge siden spontant "Til en mann" og gav en venn den. Han ble rent rørt :)) .

Skrevet

Jeg har mange "fattige" venner og som jeg kan si hva gir meg: De går på sånne sære rare butikker som selger sære, rare matvarer og dingser. Fikk en fugl som piper når den gynger og noe annet rart dill, kan ikke ha kosta 100 engang alt sammen tror jeg... Max 150 liksom (fikk 4-5 småting da).

Og man trenger aldri å tenke på at jeg får likt av noen!! Elsker små, rare sære ting eller matvarer.

Gjest Bianca26
Skrevet

Pynteting til huset/leiligheten hennes

Skrevet

Pynteting til huset/leiligheten hennes

STOPP

Beklager. men siden du ikke kjenner henne så godt, ikke kjøp pynteting. Personlig har jeg så mye crap som jeg har fått av venner som ikke kjenner meg nok til å vite smaken min er. Kjøp da heller noe te/kaffe greier hvis personen liker det :)

Gjest Bianca26
Skrevet

STOPP

Beklager. men siden du ikke kjenner henne så godt, ikke kjøp pynteting. Personlig har jeg så mye crap som jeg har fått av venner som ikke kjenner meg nok til å vite smaken min er. Kjøp da heller noe te/kaffe greier hvis personen liker det :)

Ja. men fins enkle pynteting som passer uansett, som lys og sånn

Skrevet

Da hiver jeg meg på enda et STOPP om kaffe og te altså.

Hadde noen komt med en pakke te til meg så skal de jaggu kjenne meg godt og. Jeg er veldig kresen der, jeg kjøper heller sånt til andre. Går på mine favorittbutikker og kjøper tyrkisk jordbær-te og sånt til de jeg vet at ville elsket det, de har bare ikke hørt om det før.

Til jul kan jeg jo bare si at jeg var veldig usikker på hva jeg skulle gi en slektning, jeg vet hun liker te, bare ikke hva. "Nevn 5 smaker du liker og 5 du ikke liker - alle slags ting". Klarte jeg ikke å finne en jordbær-vanilje-lakrisrot te da tro :D?? Og så ga jeg henne sjokolade med pistasj i ved siden av, tror det også var en smak hun sa. Ble hun overraska eller?

Gjest Bianca26
Skrevet

Da hiver jeg meg på enda et STOPP om kaffe og te altså.

Hadde noen komt med en pakke te til meg så skal de jaggu kjenne meg godt og. Jeg er veldig kresen der, jeg kjøper heller sånt til andre. Går på mine favorittbutikker og kjøper tyrkisk jordbær-te og sånt til de jeg vet at ville elsket det, de har bare ikke hørt om det før.

Til jul kan jeg jo bare si at jeg var veldig usikker på hva jeg skulle gi en slektning, jeg vet hun liker te, bare ikke hva. "Nevn 5 smaker du liker og 5 du ikke liker - alle slags ting". Klarte jeg ikke å finne en jordbær-vanilje-lakrisrot te da tro :D?? Og så ga jeg henne sjokolade med pistasj i ved siden av, tror det også var en smak hun sa. Ble hun overraska eller?

Jeg vet. Kjøp en billig praktisk kjøkkenting, som en bolle til godteri eller chips eller noe

Skrevet

hvis hun røyker, ville jeg kjøpt et askebeger formet som en søt liten søppelbøtte med lokk og hank til 40 kr på nille! Dette kjøpte jeg til meg selv i gave i dag, og jeg ble kjempeglad :)

Skrevet

-Lys, pyntegjenstand osv. På Nille, Eurospar og Sparkjøp har de faktisk mye fint og billig!

Enig i den, på Nille har de faktisk en del pent dilldall, har kjøpt mange søte presanger der. Nå nettopp kjøpte jeg et bittelite fat i smijern, med føtter, og et stort kulelys til å ha oppå (de har i mange farger). De som er litt halvgjennomsiktige er kjempepene, hele lyset "gløder". Kosta ikke mer enn 40-50 kr til sammen :)

Skrevet

og sommerfugldingeldangel til å henge i taket e.l. i alle farger har de au :) Nille er flink på sånt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...