Gå til innhold

Hva skal dere ha på dere på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva skal dere ha på dere på 17. mai?

Tenker mest på de som ikke skal ha på bunad :)

Jeg aner virkelig ikke. Har eksamensperiode, men håper å få tid til en liten tur i sentrum og se på folketoget. Og da må jeg jo ha på noe annet enn lesesalklær!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Korpsuniform hele dagen! :) Deilige med å spille i kors er at jeg slipper å dra på meg bunaden :gjeiper:

Skrevet

Bunad her. Skulle gjerne hatt korpsuniform og da helst den jentungen har (men den er jeg for gammel til *lol*). Finnes voksenkorps men de har visst ikke plass til flere på mitt instrument :cry3:

Skrevet

Vanligvis går jeg i bunad, men i år har vi ny valp/unghund, så tror ikke kritthvit skjorte og forkle er det beste da;) Dermed blir det en pen kjole, enten en jeg har fra før eller kanskje en nye en hvis jeg finner noe pent.

Skrevet

Aner ikke! Har alltid hatt på meg bunad, men det kan jeg av diverse årsaker ikke ha i år... Så jeg aner rett og slett ikke.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg får vitjing frå utlandet i år, så eg må vel flekkje fram bunaden tenkjer eg. Men eigentleg likar eg ikkje bunad, så eg ville ellers hatt ein kjole med tulipanskjørt, figursydd bol i kvitt stoff med maritime stripar og gullknapp på skuldrane. Veldig kul, eg går berre og ventar på ein anledning til å bruke han, eg er ikkje heilt komfortabel med å bruke han i kvardagen... Kan hende eg må arbeide litt med den kjensla og bruke han på jobb - eg er jo lærar, så då kan ein jo eigentleg gå med alt?

Skrevet

I år blir jeg antakelig å ha på denne kjolen. Tilbehør og slikt har jeg ikke tenkt på enda, antakelig blir det sorte heler eller flats, avhengig av om jeg skal ha beltet som følger med eller ikke.

Skrevet

Bunad først, så skal jeg skifte til kjole etter at vi er ferdige med å se på togene :)

Skrevet

Russebukse

Skulle gjerne hatt på meg russebuksa mi jeg å, men siden jeg ikke er russ i år må jeg nok ha på meg en kjole. :gjeiper:

Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg gikk gjennom noen gamle klær med min mor, og fant et mellomblått bukseskjørt/vid shorts i matt silke, så funderer på å teste ut om det går an å "slippe unna med" bukseskjørt i våre dager. Det sitter høyt i livet og går til rett over knærne. Tenker i såfall å kombinere enten med en naturhvit, kortermet bluse med blondestoff på øverste del (fra rett over puppene til halsen), eller en h&m-topp jeg er glad i som er kortermet, hvit med røde og blå blomster. Sko blir antakelig svarte, enten med hæl eller ballerina. Har ikke bestemt med for strømpebukse, men blir nok svart eller grå. Noen meninger? Bør bukseskjørt som fenomen begraves for evig og alltid eller kan det bli kult på andre enn de som er supersære og likevel superkule i ethvert plagg til enhver tid? ;)

Skrevet

tenker jeg tar min røde kjole med hvite prikker, så kjører jeg hele norgestilen ut med blått hår i tillegg! hurra! hva som skal dekke bein og armer, er fremdeles ikke bestemt.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Har absolutt ingen ide, skal ikkje ha på bunad i år siden mamma sier det er greit at eg lar vær (er 23 år gammel, men siden foreldrene mine betalte så mye penger for bunaden så er det ho som bestemmer, og det er heilt greit) så da har eg ingen ide. Aner ikkje eingang hvordan 17.mai blir i år, ettersom mine foreldre som eg feirer hos kanskje skulle reise vekk istedefor det vi vanligvis gjør.

Har lyst til å kjøpe meg ein søt sommerkjole med blomstermønster eller lignende og bruke da, men eg er ikkje så glad i å gå i kjole og eg vil helst dekke over den lille bollemagen eg har opparbeida meg siden tenårene. :sjenert:

Skrevet

Har lyst til å kjøpe meg ein søt sommerkjole med blomstermønster eller lignende og bruke da, men eg er ikkje så glad i å gå i kjole og eg vil helst dekke over den lille bollemagen eg har opparbeida meg siden tenårene. :sjenert:

Det finnes mange fine sommerkjoler med empireliv (er det sånn det skrives?) som skjuler en evt liten bollemage.

Jeg kjøpte meg en veldig søt en på Leatherman i fjor, og den funket veldig bra.

Skrevet

Det blir bunad på meg. Hadde jeg ikke hatt bunad, hadde jeg valgt en sommerkjole.

Skrevet

Normalt sett ville det nok vært bunad, men det passer dårlig med det jeg skal på kvelden så i år blir det en mørkeblå silkekjole og tilbehør i beige/gull (siden jeg har arvet en fantastisk Chanel veske i disse fargene etter min bestemor). Jeg må finne en plan B i tilfelle det blir veldig kaldt.

Stilen blir omtrent som på det vedlagte bildet:-)

post-32566-1273416077,9551_thumb.png

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Blir tights for upyntet på 17. mai?

Gjest fireflies
Skrevet

Blir tights for upyntet på 17. mai?

Ikke nødvendigvis. Det kommer selvsagt helt ann på overdel, sko og annet tilbehør. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...