Gå til innhold

Mat og trening

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg jogger 1-3 dager i uken, 30-50 minutter hver gang. Enkelte dager kan jeg føle meg utrolig sliten etter treningen, jeg er liksom slapp i hele kroppen dagen etter joggeturen. Trening foregår stort sett alltid et par timer etter middag, og etter trening spiser jeg f.eks en banan, yoghurt eller nøtter rett etter trening (alt ettersom hva jeg har), og kanskje egg eller brødskiver med fisk innen én time etter trening. Kan det være maten som gjør at jeg føler meg dårlig eller er det rett og slett varierende dagsform? Kan legge til at det ikke lenger er kondisen som sier stopp for treningsturen, men kroppen som blir tung og sliten.

For et par uker siden løp jeg en ekstra hard økt, og da fikk jeg ikke spist eller drukket noe umiddelbart etter at den var ferdig, men jeg spiste godt (banan + 3 skiver grovbrød med sild) innen én time. Da var jeg støl og sliten nesten en hel uke etterpå og videre trening hadde jeg ikke energi til. Jeg regner med at dette var en kombinasjon av litt for hard trening og for lite mat i etterkant.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

kan bare snakke for meg selv:

har lavt stoffskifte, og sliter deriblandt med veldig følsomt blodsukker.

nå trener jeg 3-4 ganger i uken, og jeg spiser både før, under og etter trening.

det er som regel et lett måltid rett før(type ei brødskive + en halv banan e.l) , så spiser jeg resten av bananen for å orke resten av økten(kun ved styrketrening av en eller annen grunn), ei skive eller en furkt umiddelbart etter trening, og så hjem å lage middag.

prøvde ei gang å gå på cafe etter trening(spiste to brødskiver og en banan men ikke middag innen en time), og jeg var helt ødelagt resten av kvelden av typen ligge rett ut på sofaen og lukke øynene.

så her må det et strengt matregime til for å orke trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...