Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på vei inn i et forhold der min partner har et barn fra tidligere. Barnet er 13 år, h*n er iflg min partner veldig positiv til at pappa har fått seg kjæreste. Jeg har ikke truffet barnet enda, og tenker at dette er noe som må komme etterhvert som forholdet ev blir mer stabilt. Men, jeg tenker stadig på at jeg er litt "nervøs" for å treffe h*n, vil gjøre et godt inntrykk og at vi skal få et godt forhold etterhvert, men føler jeg trenger tips..?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke lett nei. Jeg er i samme situasjon (eller har vært det i mange år)

Det som er vanskelig er å finne balansegangen mellom hvor mye du skal "synes". Noen sier at man skal engasjere seg, noen sier at man skal være mer tilbakeholden. Jeg har vært den typen som har vært tilbakeholden. Redd for at det skal virke som jeg trenger meg på og blander meg inn. Blandet meg ikke inn i noe, men lekte med dem når det passet seg sånn. (Hvis de lekte med faren f.eks trakk jeg meg unna fordi jeg ikke ville at de skulle bli sjalu og jeg ville gi dem tiden med faren)

Jeg ville gjøre det så forsiktig som mulig med hensyn til barna og x-kona. Var redd for at hun skulle bli sjalu, at barna skulle bli ble sjalu. Min feil var at jeg var så tilbakeholden at jeg fikk høre at jeg var uinteressert og ikke brydde meg. Ikke noe moro, men hva gjør man?

Bruk til på å finne en balansegang. Det kommer du langt med tror jeg.

Skrevet

Vær deg selv! Det tror jeg er det aller viktigste, alt annet vil barn sanse og oppfatte som kunstig. Vis interesse for kjæresten din sitt barn, men ikke bli "overinteressert". La h*n ha føringen på hvor mye dere skal snakke og finne på sammen. Når barnet i utgangspunktet er positiv til pappas nye kjæreste er det hele ganske problemfritt, med mindre det viser seg at dere har det man kaller "dårlig kjemi".

Det går nok bra! :-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...