Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har store problemer med at jeg får støt av det meste jeg tar på. Gruer meg til å gå ut av bilen fordi jeg vet at nå kommer det støt av det neste jeg tar på. Det kan ikke være bilen det er noe galt med fordi det gjelder alle biler. Jeg får også støt uten å ha vært i en bil, men det er kanskej verre etter å ha kjørt. Har prøvd å bytte shampoo, føne håret, ikke føne håret, andre sko, andre klær. Ingenting hjelper!! Sist jeg fikk støt kjente jeg det langt inn i leddet på fingeren i flere timer etterpå. Au! Jeg ser også veldig dum ut fordi det syns veldig godt at jeg er redd for å ta på ting Bruker jakka eller noe som beskyttelse. Noen som har råd til meg her?
Pinkyh Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 - Vask klærne med tøymykner - Ikke ta på ting med bare en finger først, da elektrisiteten gjerne kommer i utstikkende ting sånn som fingre. Prøv å legg hele hånden på det du skal ta på samtidig. - Øk innefuktigheten - Tenk på hva du har på deg og hvordan det påvirker andre ting du har på deg eller miljøet rundt deg. Positiv og negativ ladning sammen skaper elektrisitet, og jo lengre fra hverandre de er i tabellen, desto mer oppladning. Her er en tabell: Positiv oppladning Glass Menneskehår Nylon Ull Silke Viskose Bomull Papir Stål Hardgummi Acetatsilke Syntetisk gummi Polyester Akryl Polyethylen Negativ oppladning
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Takk Dette var nytting informasjon og tror løsningen ligger her. Jeg har tørr inneluft og bruker ikke tøymykner! Har også "pels-pledd" som kan gnistre litt. Kanskje jeg skal legge det bort. Tester ut disse rådene. Det høres ikke ut som noe stort problem, men det er det! Like før katta flytter ut. Han er ganske lei av å få elektrosjokk på snuta si når han skal kose med meg
Pinkyh Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Bare hyggelig. Får håpe noen av tipsene hjelper. Hehe..stakkars pus. Har et par hunder som også får støt innimellom, spesielt i vinter når det var så tørt ute. Ble en periode litt bekymret for at de skulle tro jeg gjorde det med vilje. :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Bare hyggelig. Får håpe noen av tipsene hjelper. Hehe..stakkars pus. Har et par hunder som også får støt innimellom, spesielt i vinter når det var så tørt ute. Ble en periode litt bekymret for at de skulle tro jeg gjorde det med vilje. :gjeiper: Ja, nettopp! Pus er overbevist om at jeg gjør det med vilje Han kikker hvertfall trist på meg hver gang.
Suzy Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Jeg leder også elektrisitet veldig godt, men forsøker å unngå syntetiske klær, bruker alltid skylelmiddel og balsam - og er bevisst på å dytte borti ting med albuen før jeg tar på dem med fingrene - det hjelper veldig. Da lader jeg liksom ut før fingrene kommer borti En gang skrudde jeg på radioen bare ved å slå på håndtaket på den med hånda, så jeg vet hva du snakker om
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Du får vaske pus med tøymykner. Ha, ha. Da tror jeg hevnen vil komme i form av et grusomt attentat en natt
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Jeg også haaaater statisk elektrisitet.. Hadde ikke opplevd det på mange måneder før i går, ut av bilen. Sykt irriterende følelse Tipsa over her var nyttige for meg og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå