Gå til innhold

Ser dette ok ut ?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg, jeg SKAL gå ned 6 kilo, eller hvertfall 3 kilo reint fett, da.

Har nå laget en slags plan over mat & trening, men er litt usikker på om det er effektivt.

Jeg har en ellipsemaskin, men skal legge den vekk for sommeren. Skal derfor prøve å jogge i steden for, å det er bedre ? Men jeg er litt engslig for å jogge, pga jeg er "redd" for folk. Derfor blir det mye rask gåing, å jogging nå og da.

Dette skal jeg gjøre 6 ganger i uken ( 3 ganger i uken om morningen, 1 time) å 3 ganger om kvelden, halvannen time. Skal ha en fri dag.

Men burde jeg hatt to ? Kanskje en midt i uken også ? Jeg er redd jeg skal bli lei fort, men på en annen side er det lettere å gjennomføre det når det er blitt en slags plikt hver dag, enkelt og greit. Men en fri dag vil jeg ha uansett. Det blir på søndag.

Skal spise noe som dette ca

Frokost - 1 glass oboy ( har ikke matlyst på morningen)

lunce -gulrøtter

middag - salat-kylling, grønnsaker(kanskje 1 potet også) grove bagetter med noe sundt på

kveld - yogurt, knekkebrød...

mellom - nøtter eller noe sånt.

Drikke - vann og sukkerfri brus / saft.

Ellers så skal jeg prøve å bruke 1 time med husarbeid hver dag( innkludert matlagingen) å 20 min kveldstur før jeg legger meg.

På lørdag vil jeg spise litt godt. Litt godt for meg er kanskje mye for deg (200 gram sjokolade feks, eller 100 gram sjokolade pluss 150 gram smågodt) Men da vil jeg spise litt mindre mat den dagen.

På søndag vil jeg spise som normalt, bortsett fra middagen, som kan bli noe sånt : pasta, poteter, pannekaker, chips..

Eller er det dumt med 2 sånne dager ?

I tilegg burde jeg kanskje få tatt inn noe styrketrening også, selvom det er gørr kjedlig så ja, men 1-2 timer uken burde holde ?

Alle svar er GULL verdt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal du bare spise gulerøtter og drikke oboy før middag.. lykke til.. du får ikke forbrenningen skikkelig igang for etter middag og det var vel ikke helt meningen..

Endret av Vinnie
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det kostholdet og den treningen fører til en ting. En ødelagt kropp.

Skrevet

Hva med en smoothie istedenfor oboy til frokost? Oboy gir deg jo ikke særlig mye næring, kun mye sukker. En smoothie vil holde deg lenger mett enn et glass oboy, og holde blodsukkeret ditt gjevnere.

Du burde absolutt kutte ned på godteriet i helgene, 200g sjokolade gir over 1000 kcal, som kan tilsvare nesten to middager.

Og til lunsj er det absolutt ikke nok med gulerøtter! Hva med en blandet salat med f.eks skinke, kylling, tunfisk eller bønner i, og et grovt rudstykke til?

Det er viktig å spise lite og ofte, men et glass oboy eller gulerøtter kan ikke akkurat telles som et måltid. For forbrenningens skyld må du absolutt spise ordentlig frokost og lunsj (1-2 brødskiver i alle fall, og en smoothie e.l om du ikke klarer annet om morgenen).

Det er vikig å unne seg noe godt også, hvis ikke er det lett å sprekke, men 200g sjokolade er litt vel mye etter min mening.

Skrevet

Den dietten du skisserer at du skal leve på er helt feil! Alt for lite mat og altfor lite næringstoffer!!! Det kommer til å virke mot sin hensikt, greit nok, du vil gå ned i vekt, men jeg kan garantere at du fyker opp igjen når du begynner å spise mere normalt en gang. Og da gjerne litt mere enn du gikk ned, jo-jo-slanking kalles det. For en sånn diett kan du ikke leve lenge på.

En lengre opp her foreslo smoothie til frokost. Det er en god ide! Jeg er heller ikke noe frokostmenneske, men drikker smoothie hver morgen for å kikke igang kroppen og forbrenninga. Du finner mange smoothieoppskrifter på nett, og det er ikke nødvendig å invistere i en dyr blender. Jeg bruker å putte alt i et litermål, og bruke stavmikser. Mine favorittsmoother er;

*lett vaniljeyoghurt

*cultura med jordbærsmak

*frosne jordbær

*1 kiwi

*mango

*grapefrukt

*fersk revet ingefærrot

*eplejuice

Det er og viktig at du spiser lite, men jevnlig for å holde forbrenninga i gang. F.eks;

*frokost

*mellom-mål

*lunsj

*mellom-mål

*middag

*kvelds

Likedan syntes jeg du skisserte veldig mye snop på helg!

Skrevet

Rask gåing er helt fint, du kan legge inn noen jogge etapper og kanskje noen 'spurt-etapper' så blir det en form for intervalltrening, og det skal være veldig bra.

Jeg vil si at du bør legge inn noen økter med styrketrening, mer muskler øker forbrenningen.

Ellers du spiser alt for lite, du bør spise frokost; iallefall en smoothie, frukt, en yoghurt eller knekkebrød med cottage cheese, egg i en eller annen form.

Du spiser alt for lite proteiner, og du trenger faktisk å få i deg noe fett.

I stedet for gulrøtter til lunch bør du spise ting som:grov baguett, salat (f.eks med kylling/tunfisk/bønner/kikerter/egg), omelett.

Middag: noe protein (laksefilet, kyllingfilet eller noe kjøtt/fisk i den mengden, pluss grønnsaker/ bønner/salat og potet)

Kveldsmat er i og for seg greit det du foreslår.

Nøtter er greit som mellommåltid, men det er frukt og gulrøtter også, somoothie igjen.

Det var mye godteri på lørdag, så jeg syns du bør prøve å kutte ned. Og iallefall kutte ut ting som bare er sukker, altså gele-/skumgodt og sånne ting. Jeg syns også du bør holde deg unna saft og brus, selv om det er sukkerfritt. Drikk heller ting som vann, melk, grønn te, juice eller smoothies...

Skrevet

Synes også at halvannen time trening x 6 i uka er litt for mye å starte med. Da går du sannsynligvis fort lei, pluss at risikoen for skader er stor. Start med mindre treningsmengde, f.eks. en time 3-4 ganger i uka. Kombinert med et sunt kosthold som de andre som har svart har skissert vil dette føre til vektnedgang. Vekten vil forsvinne relativt langsomt, men fordelen med det er at det er mye større sjanse for at vekten vil holde seg lav etter at du har nådd målet ditt. Lykke til!

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Du burde helt klart spise mer enn du har planlagt. En sånn diett du har lagt opp til vil både være utslitende da du får for lite kcal om dagen og føre til at du overspiser når du først gir kroppen lov til å spise mer. Sjansen er også stor for å gå opp igjen i vekt når du avslutter denne dietten.

Det er ikke noe krav om å spise frokost, det er en seiglivet myte at kroppen ikke forbrenner hvis du dropper det måltidet, men mange vil klare å holde et jevnere blodsukkernivå hvis de fordeler maten utover dagen, og sånn sett burde de også spise frokost.

Bare gulrøtter til lunch er en veldig dårlig idé, spis heller en assortert salat og pass på å få inn både fett og proteiner i den. Tunfisk, skinke, nøtter, avokado, cottage cheese etc. Husk at så lenge du ligger i kcal underskudd er det ikke noe i veien for å ha fett i dietten. Det er faktisk nødvendig hvis hjernen din skal fungere bra, og spesielt når man ligger i underskudd for å gå ned i vekt trenger den å få den energien fett gir. I tillegg varer metthetsfølelsen du får av fett mye lenger enn fra karbohydrater. Det er virkelig ikke godt å gå rundt sulten! Husk tran/omega 3.

Prøv å kutte litt på baguette og brød og yogurt med mye sukker og spis istedet havregrøt, mager kesam og hvis du må ha noe med pålegg på hold deg til knekkebrødet. Middagen skal være næringsrik så pass på å ha mye grønnsaker og rent kjøtt/fisk :) En dag i uken hvor man unner seg litt ekstra er helt ok, men så mye sjokolade og godteri er det ikke sikkert er nødvendig å stappe i seg. Du kan jo også finne sunne alternativer til alt sukkeret; Fruktsalat kanskje?

Treningsmessig ser det ok ut, jeg tror ikke på flisespikking når det handler om å gå ned i vekt slik du ønsker. Legg inn to styrkeøkter også slik du foreslår, og kjør på! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...