Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan. Har lurt på å skaffe meg en pulsklokke. Har begynt å trene utholdenhet, og det er så langt veldig inspirerende. Men et problem er at jeg ikke vet makspulsen min. Det gjør det vanskelig å vite hvor høy puls jeg bør ha ved forskjellig trening..og med en pulsklokke hadde jeg jo sluppet å stoppe å "telle" også. Er det noen her som har erfaringer? Har du en pulsklokke? I så fall hvilken, og er du fornøyd? Pris, egenskaper?

Svar mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge Olympiatoppen stemmer denne utregningen for 80% av befolkningen:

220 - (alder x 0,7)

Det stemmer for meg. Jeg har stor glede av pulsklokken min. Det gjør det mye enklere å løpe f.eks intervaller. Jeg har Polar sin F11 klokke. Jeg fikk den i gave, hadde jeg skulle kjøpt meg en nå hadde jeg heller valgt en klokke designet for løping/jogging. Men den fungerer uansett til sitt formål.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt på bruken..

Skal du ha en pulsklokke som bare måler pulsen din, kan du fint ha de billigste variantene.

Jeg har en som jeg fikk som en vervegave for noen år siden, og den fungerer helt fint til å ta pulsen med.

Tror du at du derimot kan komme til å avansere, og bruke den til å trene intervaller, kalorier, steg eller andre ting, ville jeg nok lagt litt mer penger i det.

Polar har pulsklokker fra ca 599 og helt oppimot 3000.

Når du passerer 12-1300 skifter pulsbeltet (Det du har rundt magen) fra å vere litt stivt og stort, til en bred strikk der du knepper fast selve måleren på.

Dette skal vere mer behagelig i bruk siden strikken er mykere enn den billige varienten.

De dyreste klokkene følger det med en sko-måler også. En liten dings som du fester fast på ene skoen din.

Da får du en mer nøyaktig måling av hvor langt du løper. (Er også GPS inni, så du blir målt av satelitt også)

Men for dem som løper mye i fjellet, og vil ha antall meter løpt, så må man også ha denne sko-delen for at det skal bli mer nøyaktig.

(En GPS vil jo "gi" det ferre meter om du løper oppover, siden den ikke tar med stigningen på bakken.

Lykke til med trening :D

Skrevet

Polar FT 60 har jeg. Den liker jeg veldig godt og den har treningsprogram innpå. Google den da vel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...