Bovary Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Hei, vi har en katt på 8 måneder. For et par mnd siden oppdaget vi at den hadde øremidd. Har vært hos dyrlegen med henne flere ganger og har ennå ikke fått bukt med problemet. For oss i familien (voksne og små barn) fortoner det seg som masse store myggstikk-liknende flekker rundt på kroppen som klør. Det betyr at vi ikke kan kose med henne og må holde soveromsdører stengt og unger unna katten så godt vi kan. Vi begynner å bli ganske fortvila over at dette ikke er så lett å bli kvitt. I tillegg har det nå oppstått nye problemer i form av flått. Her vi bor er det endel flått og ekstra ille i år. Katten kommer inn med 3-4 nye flått hver dag. Vi piller av så godt vi kan. Jeg dryppet i helgen Frontline på henne. det som da skjer, er at flåtten ikke fester seg på henne, men kryper rundt i pelsen. Dette øker vel sjansen for at de biter og setter seg på oss? Jeg føler dårlig samvittighet over at jeg ikke satte meg godt nok inn i det å ha katt når vi nå opplever alle disse problemene. Jeg vurderer barnas og nå også vår helse og risiko for borelia-smitte opp mot kattens ve og vel. Er veldig usikker på om det rett og slett er forsvarlig å ha katt med små barn i huset når vi nå har så mye problemer med flått og midd. Midden ble vi ikke kvitt etter 3 runder med sprøyter (parasitt-drepende) og rensing av ørene. Vi har derfor fått resept på et dråpemiddel som skal hjelpe mot midden. Men disse dråpene kan vi ikke starte på før det har gått minimum 2 uker etter Frontline-dråpene....så her må vi velge mellom ondene flått og midd om hverandre.... Er ganske sliten og frustrert nå og trenger litt råd. På forhånd takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå