Fyrst Priapus Skrevet 18. september 2003 #1 Skrevet 18. september 2003 Hvorfor blir damene så sprø før de får mensen? Det er jo et sant helvete :evil: *river meg i håret*
Miranda Skrevet 18. september 2003 #2 Skrevet 18. september 2003 Hvorfor blir damene så sprø før de får mensen? Det er jo et sant helvete :evil: *river meg i håret* Hormonendringer er svaret, søte deg. Jeg kan også rive meg i håret, - av meg selv. For jeg mener jo ikke å være den hissigproppen jeg blir. Du (og jeg) kan trøste oss med at mengden hormon tar seg opp i gjen allerede fra den dag menstrasjonen kommer. Så blir det litt bedre for hver dag...
Gjest GreenSky Skrevet 18. september 2003 #3 Skrevet 18. september 2003 Hvorfor blir damene så sprø før de får mensen? Det er jo et sant helvete :evil: *river meg i håret* Men du, det er da ikke alle damer som blir "sprø". Jeg har ingen pms-plager, heldigvis!
Sheba Skrevet 18. september 2003 #4 Skrevet 18. september 2003 Ikke jeg heller - har aldri vært plaget med PMS i hele mitt liv! :D Dvs at jeg da heller ikke skjønner meg noe særlig på de som er det/sier de er plaget. Det blir liksom litt fjernt for meg, og jeg reagerer vel kanskje litt sånn som gutta gjør når andre jenter beklager seg. Men som sagt, det er vel kanskje fordi jeg ikke aner hva det egentlig er...
Gjest Poirot Skrevet 18. september 2003 #5 Skrevet 18. september 2003 Dere som ikke vet hvordan PMS føles: Tenk dere en dag hvor alt har gått galt, man er slite etter en lang dag fra jobb. Man har møtt sure folk på jobb, fått kjeft av sjefen og ikke rukket alt man skal. Kanskje man er litt syk også. Da er det lett å synes litt synd på seg selv eller bli sinna på noen man tilfeldigvis bor med for en bagatell.(Egentlig blir man jo ikke sinna for bagateller) Fjern alle de forutgående hendelsene, og voila; PMS! Det er ikke bare å ta seg sammen, for alle følelser blir forsterket slik at det føles helt riktig der og da.
Gjest Poirot Skrevet 18. september 2003 #6 Skrevet 18. september 2003 Dere som ikke vet hvordan PMS føles: Tenk dere en dag hvor alt har gått galt, man er slite etter en lang dag fra jobb. Man har møtt sure folk på jobb, fått kjeft av sjefen og ikke rukket alt man skal. Kanskje man er litt syk også. Da er det lett å synes litt synd på seg selv eller bli sinna på noen man tilfeldigvis bor med for en bagatell.(Egentlig blir man jo ikke sinna for bagateller) Fjern alle de forutgående hendelsene, og voila; PMS! Det er ikke bare å ta seg sammen, for alle følelser blir forsterket slik at det føles helt riktig der og da.
Nilma Skrevet 18. september 2003 #7 Skrevet 18. september 2003 Det er ikke bare å ta seg sammen, for alle følelser blir forsterket slik at det føles helt riktig der og da. Nettopp!! Jeg kan ofte se i ettertid at jeg har oppført meg komplett idiotisk og laget et helvete over bagateller, men der og da...... :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #8 Skrevet 18. september 2003 Finnes det noe tilsvarende for menn?? Min eks. har vist noe som kan minne om det samme....
Mathias Skrevet 18. september 2003 #9 Skrevet 18. september 2003 Tror Fyrsten vet veldig godt hva og hvorfor jeg.... Pedagog eller terapaut?... ----------- Yrke: Helstudert røver Interesser: Soma og psyke og glem ikke at Jeg er et menneske og intet menneskelig skal være meg fremmed! ----------- Etter Sandman, waco etc må du trå hardere til enn det her for å skape bølger... Jeg har forresten hørt at noen bruker fargeterapi mot pms; for å bli litt saklig... Noen som erfaringer m det?
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2003 #10 Skrevet 18. september 2003 Jeg HATER PMS!!! Jeg er kjempeplaga med både aggresjon, depresjon og angst i uka før menstruasjon, og det er et sant helvete! Alt er bare helsvart, og jeg klarer ikke å ta meg sammen, sånn som flere av dere beskriver. Hadde det vært en måte å bli kvitt dette på, så hadde jeg gladelig gjort det - det er ikke det spor gøy å gå rundt som en tikkende bombe og vite at man skal eksplodere. For ingenting... Stakkars Kverulanten min...han skjønner heller ikke hva som foregår - og han har bedt meg skjerpe meg mange ganger. Hadde det bare vært så enkelt...Prøver å forklare for han, men jeg vet ikke om det er så lett å forestille seg hvordan det er hvis man ikke har opplevd det...
Gjest GreenSky Skrevet 18. september 2003 #11 Skrevet 18. september 2003 Finnes det noe tilsvarende for menn?? Min eks. har vist noe som kan minne om det samme.... Jepp, i følge Nemi har ikke menn mensen, men mansen! Og det er en permanent tilstand!
Mathias Skrevet 18. september 2003 #12 Skrevet 18. september 2003 Kverula: Eksen min er helt klingæærn når hun ikke går på noe greier hun får på helsekost.. .Husker ikek hva det heter, men det virker!!!! Er ikke tvil når hun er tom for det.... Skal jeg sjekke hva det heter for deg?
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2003 #13 Skrevet 18. september 2003 Takker og bukker for alle tips jeg kan få jeg! PMS er ikke akkurat festlig!
AUF Skrevet 18. september 2003 #14 Skrevet 18. september 2003 Det er nok alle hormonene som har skylden... Og det er ikke noe gøy!!! Slutt og riv deg i håret og gi heller kvinnfolket masse omsorg!! :D (hvis hun vil da...)
AUF Skrevet 18. september 2003 #15 Skrevet 18. september 2003 Takker og bukker for alle tips jeg kan få jeg! PMS er ikke akkurat festlig! Nattlysolje hjelper meg... Og så hjelper det å passe på kostholdet de siste ukene før mensen. Ikke for mye sjokolade/ sukker, kaffe, og andre stimulerende matsorter
Mathias Skrevet 18. september 2003 #16 Skrevet 18. september 2003 Hvorfor blir damene så sprø før de får mensen? Det er jo et sant helvete :evil: *river meg i håret* Har du lest ditt eget "valgspråk" eller?....
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #18 Skrevet 18. september 2003 Femal funger for mange, jeg mistet dessverre sexlysen med de jeg da , men det skjer nok ikke med alle. Jeg sliter masse med PMS, men jeg har det attpå til 2 ganger i mnd , også ved eggløsning :o , kjempe slitsomt for meg og alle rundt meg :-? Føler at det koker inni meg for ingenting , virkelig kjenner sinne bobler også
Joplaya Skrevet 18. september 2003 #19 Skrevet 18. september 2003 Hvorfor blir menn så irriterende før jeg får mensen?
Suzy Skrevet 18. september 2003 #20 Skrevet 18. september 2003 Får uhyggelig PMS sånn omtrent en gang i halvåret, eller enda sjeldnere jeg, så det kommer ofte som en overraskelse på meg at jeg blir sånn. Skjønner gjerne ikke at det er hormonene som driver meg til vannvidd før etterpå. Og i mellomtida har jeg somregel rukket å være drittsur på mannen opptil flere ganger, vurdere forholdet vårt seriøst og være frustrert over mangel på sex Det går over... Suz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå