Gå til innhold

Eldorado frokostjuice

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd

Jeg har fått dilla på eldorado sin frokostjuice for tiden, og kom til å tenke på en ting i dag.

Det står på pakken at det er laget av ren konsentrat fra fem frukt/grønnsaker. og at det er tilsatt vann etterpå.

Er dette da teoretisk mulig å få som "saft" bare at det er uten tilsatt sukker eller søtstoffer....??

Altså at man har konsentratet på en egen flaske, og så blander det på samme måte som man blander saft.

Det hadde jeg betalt mye penger for!

En saft uten sukker!

Er veldig glad i juice, men syns det er så upraktisk for en drikker jo opp en kartong på en dag eller to. Så det er mye søppel, tungt å bære hjem fra butikken og tar mye plass i kjøleskapet.....

Tror jeg jammen må sende en mail til eldorado å høre :D

Hva er forresten grunnen til at det er så innmari mye sukker i saft? (De som ikke er sukkerfrie med kunstig søtning mener jeg altså)

Er det for at det skal vere holdbart lenger, eller er det rett og slett fordi vi liker søtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål! Jeg tror nok ikke det, siden konsentratet som regel er frosset. I tillegg mener jeg det er endel industrielle metoder ute og går på tilsettinga der, bl.a. bør den ferdige juicen pasteuriseres slik at den er holdbar lengre.

Ang. saft så tror jeg det er alt det du sa (vi er glade i sukker og det øker holdbarheten), pluss at bær gjerne er litt surere enn frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Men det rude da vel ikke vere et problem å pauserisere "saften" før en har den på flasker?

Kanskje en evt kunne ha kjøpt den som isbiter passe størrelse til ett glass saft :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg husker da jeg var liten at pappa kjøpte appelsinkonsentrat som vi hadde med på tur og blandet med vann fra bekker :) Om det var rent juicekonsentrat vet jeg ikke, men det gikk i hvert fall an å få kjøpt noe slikt her til lands for ca 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, jeg husker også at det ble solgt appelsinkonsentrat da jeg var yngre. Det var små pakker som lå i frysedisken og kostet vel ikke stort mer enn en tier pr stykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest petre

Selges i sverige. Kjøpte en del i sommer. Både juicer og nektar i mange smaker. ca 2 dl kartonger som blandes ut til ca 1 liter. Jeg tar gjerne mer, blander gjerne ut vanlig juice også. Bob het vel merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert fordi vil liker søtt. Jeg hater veldig søte ting - alt her i landet (muligens også andre vestlige land?) er så søtt at jeg blir kvalm. Men det selger jo som bare juling. Forstå det den som kan.

Og det sies jo at om du som barn venner deg til å like "søtt" og ikke "frukt/surt", så vil du aldri heller klare å omvende deg, og dermed foretrekke søtt uansett. Jeg llikte heller salte nøtter som barn og gjør det fortsatt idag. Av kaker så liker jeg bare kremfyllt, bærfyllt eller lignedne, ikke bare tørt og søtt og med enda mer søt glasur på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å vanne ut juicen og da :) Det pleier jeg å gjøre hvis jeg er lei av vann, synes ren juice funker dårlig som tørstedrikk.

Men tror jeg må se etter Bob-merket hvis jeg skal til sverige i sommer...aldri hørt om det før, men virker smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...