Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

En ung mann på 22 (snart 23) her, som gjerne vil åpne seg litt på et forhåpentligvis seriøst forum. Hadde tenkt å spørre på et "gutteforum" men tror svarene jeg hadde fått heller hadde vært av det mer barnslig slaget.

Tingen er at jeg har en samboer som jeg stortrives med, hun er 21 og vi har vært sammen nå i 3 år (bodd sammen i 2).

Hun har en søster som er 2 år yngre, og som jeg tror jeg har begynt å falle for. Jeg og søsteren hennes har en veldig god tone, men jeg må spørre dere jenter, at uansett om hun likte meg, så er det vel aldri noe håp? Fordi jenter gjør vel ikke sånt mot hverandre, ihvertfall ikke søstre.

Dog så er jo kjærligheten sterk. Er så forvirret, føler det er så slemt mot min samboer, at jeg kan sitte å tenke på søsteren hennes så jeg får vondt i magen.

Årh.. er så trist

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke noe håp.

Ville du gjort det mot dine søsken?

Gjest Mahareth
Skrevet

Nei, det er ikke håp. Legg dette bak deg, å gjøre noe med det vil gjøre forholdet mellom søstrene dårlig. Ikke fortell samboeren din om det heller. Om du ikke elsker henne, så slår du opp. Uansett holder du deg vekke fra søsteren.

Skrevet

Er ikke noe håp i 99,9% av slike tilfeller (statistikk dratt rett ut fra rumpa her ;) )

Men tenk deg om. Uansett om det hadde vært håp - hvordan skulle du klart å fortsatt ha normal omgang med din nåværende kjæreste og resten av familien hennes?

Det er ikke unormalt å bli betatt selv om man er i et forhold, så om du er forelsket akkurat nå behøver ikke det å bety at det er den yngste du vil dele resten av livet med.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til 2 ektepar som har møttes fordi den han var sammen med hennes søster.

I det ene tilfelle var det en tenåringsromanse som aldri førte noe videre, og han ble sammen med søsteren flere år senere.

I det andre tilfellet var de gift og hadde barn, og så skilte de seg. Etter en stund ble han sammen med ekskonas søster, og de har nå giftet seg.

I første tilfelle gikk det greit, søstrene aksepterte det og det har visstnok ikke vært noe problem siden.

I det andre tilfellet har ikke søstrene vært venner siden.

Tenk deg GRUNDIG om før du gjør noe som helst her, dette er ikke bra! Og ikke glem at om du slår opp med din nåværende samboer og blir sammen med søsteren må du ha eksen din til stede gjennom livet, fordi hun blir svigerinnen din og tante til dine barn. Skal du gjøre noe som helst her nå må du være 100 % sikker på at det er det rette.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg som er 17 år hadde en kjæreste på 21 år. De hadde vært sammen rundt 1 år. Så ble det slutt. Noen få måneder senere fant hun ut at søsteren som er 18 hadde snik datet den 21 åringen i noen uker.

For å si det sånn så har ikke det søskenforholdet vært noe særlig etter dette. Men søsteren og eksen har det kjempebra. Tenk deg om.

Skrevet

Var din forelskelse for din samboer på samme nivå i startfasen?

I så fall så stiller de på en måte likt i forhold til tiltrekningskraft, bare med en tidsforskyvning. Ergo er begge like interessante, og søstera vil ikke bli noen oppgradering på sikt. Egentlig en nedgradering, fordi familieforholdene blir skadet.

Løsningen er i så fall. Hold avstand til søstera. Du kan kanskje fortelle henne at du liker henne litt for godt, slik du liker hennes søster, og at du derfor må holde avstand.

At alle gode ting er tre, er et altfor generaliserende ordtak.

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe var vel det jeg trodde.

Dog er det litt trist da vi virkelig har det gøy sammen, elsker selvfølgelig samboeren min, men når jeg tenker logisk vet jeg jo selvfølgelig at dette ikke går, og ja forholdet til hennes familie ville jo vært ræva. Men hvis man er forelsket, tenker man som regel ikke logisk.

men men

takker for meningene deres ihvertfall

Gjest Gjest
Skrevet

Var din forelskelse for din samboer på samme nivå i startfasen?

I så fall så stiller de på en måte likt i forhold til tiltrekningskraft, bare med en tidsforskyvning. Ergo er begge like interessante, og søstera vil ikke bli noen oppgradering på sikt. Egentlig en nedgradering, fordi familieforholdene blir skadet.

Løsningen er i så fall. Hold avstand til søstera. Du kan kanskje fortelle henne at du liker henne litt for godt, slik du liker hennes søster, og at du derfor må holde avstand.

At alle gode ting er tre, er et altfor generaliserende ordtak.

Likte veldig godt rådene dine, og prøver for tiden å holde god avstand til familien. Dog er det litt vansklig til tider, fordi de bor 10 min unna, og fra å bo i en leilighet på 50m2, er det godt i helgene og boltre seg på mer plass. Det har liksom blitt en vane til at vi drar der ofte.

Men setter utrolig pris på det du sier

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så heldig du er som kommer godt overens med søskna til samboer! Ta den gode tonen og vennskapet for det det er, og glem at det er vår og solskinn og at du er 23 år og i din kåteste alder.

Skrevet

Spørsmålet du heller burde spørre deg om er vel strengt tatt om det er riktig av deg å tenke på den måten i det hele tatt siden du tross alt er sammen med noen allerede. Hvordan tror du hun liker det at du går rundt og tenker på søsteren hennes?

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet

Godt poeng. Men dog er ikke dette noe jeg har tvingt frem. Det kom bare. Kan ikke noe for det.

Føler heller det ikke er utroskap da jeg tror søle har sine fantasier iblant

Skrevet

Fantasier er nå en ting, men du spør om du har sjans. Vel, om dette virkelig ikke er mer enn en fantasi, så burde strengt tatt ikke det ha noe å si overhodet, med mindre du ikke ønsker å være trofast. Og selv om du ikke nødvendigvis kan noe for det, så gjelder det også for deg å ikke mate denne fantasien, og prøve å faktisk kutte den ut. Hvordan ville du likt det om din egen kjæreste var forelsket i din bror eller kamerat?

Gjest Supermimz
Skrevet

Men hvordan ser du på fremtiden?

Søsken har vi for livet, kjærester, vel det er ikke sikkert forholdet vil vare om du ødelegger søskenforholdet deres. Du vil da lage store problemer for familien også, som må forholde seg til at du at sviktet den ene datteren deres. I fremtiden må barna deres forholde seg til at du har ødelagt forholdet familien har til tante.

Skrevet

Spørsmålet du heller burde spørre deg om er vel strengt tatt om det er riktig av deg å tenke på den måten i det hele tatt siden du tross alt er sammen med noen allerede. Hvordan tror du hun liker det at du går rundt og tenker på søsteren hennes?

Man har da ikke kontroll på hva man tenker på ? Er man forelsket, popper den personen opp i tankene dine enten man vil eller ikke...med mindre man er et übermensch, vel og merke.

Skrevet

Man har da ikke kontroll på hva man tenker på ? Er man forelsket, popper den personen opp i tankene dine enten man vil eller ikke...med mindre man er et übermensch, vel og merke.

Men så skriver jeg også senere følgende;

Og selv om du ikke nødvendigvis kan noe for det, så gjelder det også for deg å ikke mate denne fantasien, og prøve å faktisk kutte den ut. Hvordan ville du likt det om din egen kjæreste var forelsket i din bror eller kamerat?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at kjærlighet som ødelegger for andre, vil ende opp med å ødelegge seg selv. Jeg kan ikke se at det kan bli noe lykkelig resultat hvis du satser på søsteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...