Gå til innhold

Pris på utdikningslag

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS er, takk for svar!

Den eneste aktiviteten utenom spa er en enkel aktivitet som koster ca 50-70 kr pr pers, og varer i halvannen time (kan ikke utdype her fordi jeg ikke vil bli gjenkjent). Ellers skal pengene dekke lunsj i parken (forlover handler inn) og middag på kvelden (ikke drikke), deretter fest hjemme hos dn av oss med snacks osv. Innkludert er selvfølgelig også betaling for bruden. Haddde vi sulle gjort aktiviteter som koster mye, som raftig eller paragliding så hadde det vært greit, men her syns jeg det blir mye penger i fjas.

Jeg har i utgangspunktet ikke dårlig råd, men det blir mange utgifter med tre utdrikningslag og bryllup + ferie på en måned.

Problemet med å si fra er at bruden tidligere har blitt snurt fordi folk ikke er enig med henne eller mener det samme som hun gjør, og jeg er redd for at dersom jeg ikke er med på hele utdrikningslaget så er vi ikke venner i ettertid. Dermed blir det surt miljø i hele venneflokken, fordi vi henger mye med de samme menneskene. Har opplevd mye rart tidligere i forbindelse med dette, og jeg vil jo helst ikke tråkke noen på tærene på en dag som er ment å være hyggelig...

Egentlig håper jeg at andre sier fra om at de syns det er mye, så kan jeg henge meg på. Men greit å høre her at jeg ikke er den eneste som reagerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett er det jo helt legitimt å spørre hvorfor det er så dyrt.

Skrevet

Det høres alt for dyrt ut. Det kan virke som om forloveren bare har rundet oppover for å være sikker på at det blir nok. Jeg mener ikke at hun prøver å snyte dere! Men at hun kanskje ikke har regnet ordentlig over hvor mye penger hun egentlig trenger.

Som Sunshine sier, det er helt greit å spørre hvorfor det er så dyrt.

Skrevet

1000kr synes jeg var mye.

Jeg skal i et utdrikningslag til helgen. 650kr må hver person betale der. Synes også det var mye. Men det er en av mine eldste venninner så da sier jeg ikke noe. Om jeg ikke hadde kjent henne så godt, så hadde jeg nok tenkt litt over det.

Skrevet

Dere som mener at 1000kr er for dyrt.... har dere arrangert et utdrikkningslag selv? Hva gjorde dere? Hvor mye kom det på? Og hvor mye drikke fikk hver person?

Gjest strykebrett
Skrevet

Dere som mener at 1000kr er for dyrt.... har dere arrangert et utdrikkningslag selv? Hva gjorde dere? Hvor mye kom det på? Og hvor mye drikke fikk hver person?

I TS sitt tilfelle var det jo veldig dyrt i og med at spa og drikker kom i tillegg sånn at totalt sett ble prisen nærmere 2000.

Skrevet

Carline, 1000 kroner per person er alt for mye når det kun skal dekke lunch, middag, snacks, aktivitet til 50-70 kroner og brudens del.

Jeg har arrangert utdrikningslag før og der kom det på 300 for hver person+ at de hadde med egen drikke. (vi lagde en svær punsj til alle også). Jeg og de jeg planla med brukte kanskje 100-200 mer enn de andre inviterte på diverse småplukk.

Skrevet

Jeg var i utdrikningslag hvor vi betalte 1000 kroner for en hel dag og da var følgende inkluder:

-Busstransport hele dagen

-Lunch med 1 glass vin

-Båttur

-Kurs i dans på strippestang for bruden

-Innspilling av sang i studio

-Hjemmelaget middag på kvelden

Ser jo at vi fikk mye for pengene men jeg syns også at 1000 kroner for et utdrikningslag er i overkant mye. Her kunne man med fordel kuttet ned på en aktivitet for å gjort det rimeligere, det ble en lang og slitsom dag.

Hadde det ikke vært en veldig nær venninne så hadde jeg ikke giddi for å si det sånn. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

1000kr er mye for folk som ikke har ett penge tre eller som tjener mye. jeg har ingen av delene og måtte selv si nei til min svigerinnes utdrikkningslag

Skrevet

1000kr synes jeg er for mye selv med alt inkludert, i TS' tilfelle hadde jeg nok takket nei.

Jeg har vært i en del utdrikningslag hvor prisen har variert fra 100kr til 800kr, og den er ingen automatikk i at dyrest er best.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke arrangert, men det siste utdrikningslaget jeg var i kostet ca 500 kr pr pers, og da måtte ikke forloveren betale mer enn oss andre. Aktiviteter (litt endret for anonymitet):

-en times undervisning i yoga (gratis lokale, betalte for instruktør)

-massasje e.l for bruden (og muligens forlover?)

-ridetime

-tre retters middag (laget av en som ikke var i laget, men vil tro hun fikk noe betalt utover råvarene) + noe alkohol (et par glass vin og et par drinker)

-bruk av hytte (men rimelig)

Utover dette betalte vi lunsj selv (hadde "fri" da og kunne velge selv hvor vi ville spise), og medbrakt alkohol på festen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Problemet med å si fra er at bruden tidligere har blitt snurt fordi folk ikke er enig med henne eller mener det samme som hun gjør, og jeg er redd for at dersom jeg ikke er med på hele utdrikningslaget så er vi ikke venner i ettertid. Dermed blir det surt miljø i hele venneflokken, fordi vi henger mye med de samme menneskene. Har opplevd mye rart tidligere i forbindelse med dette, og jeg vil jo helst ikke tråkke noen på tærene på en dag som er ment å være hyggelig...

Men det er jo ikke bruden som arrangerer laget, det er vel forlover? Personlig hadde jeg ikke villet at gjestene/vennene mine skulle bli "ruinert" eller bruke mye penger på noe de ikke synes er verdt det, og det høres dumt ut om hun blir snurt (men for all del, jeg kjenner typen :fnise: ).

Synes du bør kunne si fra om at du synes det blir for dyrt. Klart at en fin flerretters middag på restaurant kan komme opp i en tusenlapp, jeg vet ikke om det er der mesteparten av pengene går..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...