Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Saken er den at jeg skal i tre utdrikkningslag i sommer. De to første koster hhv 500 og 450 pr pers, inkludert mat, aktiviteter og transport. Dette er jenter jeg møter på daglig basis og er mye sammen med, så jeg syns 500 kr er helt greit, vi skal være 9 på det første og 15 på det andre utdrikningslaget. Men så får jeg i dag oversikt og pris over utdrikningslag nr tre og holdt på å gå i taket!! For mat og aktiviteter som i prinsippet er gratis koster det 1000 kr, og i tillegg må alle betale egen spabehandling og drikke på kvelden. Var ikke dette utrolig dyrt? Bruden er en hyggelig venninne som jeg ikke lenger ser veldig ofte, og det kommer 20-25 stk, så det blir en totalkostand for utdrikkningslaget på ca 25.000 + at alle (unntatt bruden) må betale egen drikke på kvelden. For min del vil dermed utdrikkningslaget komm på ca 2000 kr (1000 til felles, 500 for billingste spabehandling, 25o til alkohol og 250 i taxi hjem på kvelden ), og dette syns jeg var kjempemye. Er det bare meg som er helt teit, eller hva tenker dere andre? Takker for alle tilbakemeldinger!
MiniBill Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Helt enig at 1000kr er i drøyeste laget. Hva er det som er inkludert i den prisen? 400-600kr syns jeg er en grei pris.
Rosalie Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Veldig enig med deg. Jeg hadde aldri dratt i et så dyrt utdrikningslag, da jeg ikke syns det er nødvendig å bruke så mye penger på "en siste dag med jentene".
Gjest strykebrett Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er enig med deg i at det er litt dyrt. Det kan jo hende at den personen som har lagt opp til utdrikningslaget har kjempegod råd og ikke syns det er noe mye i det hele tatt, men for de fleste er jo 2000 kr en betydlig sum å bruke på en dag.
Piper Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Jeg syns 1000 kr er for mye, og da skal dere også betale deres egen drikke på kvelden + spa. Hvorfor velger enkelte sånne dyre løsninger? Jeg ville sendt en melding og sagt takk men nei takk, og forklart at dette ble for dyrt for deg. Deretter ville jeg forklart det til den kommende bruden senere, hvorfor du valgte å ikke være med.Regner med at hun vil forstå
Kosejenta Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Oj...det var mye.... Jeg har både arrangert og vært i flere utdrikningslag, det dyreste kostet 600,-...ellers har det ligget på ca 500,- Til den prisen hadde jeg forventet VELDIG bra(og mye ) mat og aktiviteter..... Ville gjort som nevt over å trekke meg og forklart det senere for bruden hvis hun lurer.
Sunshine Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Hadde det vært et bra opplegg og jeg kjente bruden godt hadde det ikke gjort meg noe å betale 1000 kr. Men når dere blir så mange mennesker og det er aktiviteter som kunne vært gratis hadde jeg spurt rett ut hva de skulle med alle pengene.
Xtra_lilje Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Det var dyrt!!! Hva slags aktiviteter er det snakk om? Jeg var invitert i et veldig dyrt utdrikningslag for noen år siden. Det ble altfor dyrt for meg så jeg svarte at jeg ikke ville være med på aktivitetene, men ble med på selve festen om kvelden.
Gjest Badabing Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Ekstremt dyrt! Jeg synes 1000 kr går helt greit, men ikke når det kommer ting i tillegg. Da ei venninne for noen år siden skulle drikkes ut og jeg var blakk student, valgte jeg å være med på halve utdrikningslaget, slik at jeg bare betalte 500 kr.
effy Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Hadde det vært et bra opplegg og jeg kjente bruden godt hadde det ikke gjort meg noe å betale 1000 kr. Men når dere blir så mange mennesker og det er aktiviteter som kunne vært gratis hadde jeg spurt rett ut hva de skulle med alle pengene. Enig!
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Jeg hadde i hvert fall ikke kunnet ta meg råd til et så dyrt utdrikningslag, kanskje hvis det var min aller aller nærmeste venninne, men selv da virker det unødvendig å i det hele tatt arrangere en så dyr fest, særlig når det virker som det kunne vært gjort mye billigere. De utdrikningslagene jeg har vært i har kostet godt under 1000 kr, og jeg har også opplevd at forloveren har spurt oss andre om det er ok at en aktivitet koster x kr, særlig om summen da blir høyere enn hun/vi hadde sett for oss så langt. Synes det er en fin måte å gjøre det på. Skal man i bryllupet i tillegg blir det jo fort 500-1000 kr til, minst, for gave, reise og evt klær. Skal en i tre bryllup og tre utdriknigslag i løpet av sommeren til slike priser hadde i hvert fall mesteparten av feriebudsjettet mitt gått med. Så - jeg ville sagt fra at jeg syntes det var veldig dyrt. Vil tro det er fler som kjenner på det samme med mindre de andre har spesielt god økonomi.
~umulia~ Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Hmm, syns egentlig ikke 1000 kr er spesielt mye jeg da. Men det kommer jo ann på hva man skal. Hvis aktivitetene er gratis/veldig billige er det jo litt rart da.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #15 Skrevet 5. mai 2010 Hmm, syns egentlig ikke 1000 kr er spesielt mye jeg da. Men det kommer jo ann på hva man skal. Hvis aktivitetene er gratis/veldig billige er det jo litt rart da. 1000 kr hvis alt er inkludert, og det er aktiviteter man forstår koster litt (og som det er verdt å bruke penger på), det hadde jeg syntes var ok. Men her blir jo summen omtrent 2000 kr med mindre trådstarter skal la være å drikke og ta spabehandling, noe man selvsagt kan, men som kanskje føles litt demonstrativt.
Shade Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 (endret) Wow! Hva slags mat og hvilke aktiviteter er det snakk om? Endret 5. mai 2010 av Shade
Jade Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Nå er ikke mat gratis, men jeg lurer også på hvilke aktiviteter og mat som fører til denne prisen? 1000 kr var kjempedyrt når spa og drikke kommer i tillegg! *grøsse*
Thinkerbelle Skrevet 5. mai 2010 #18 Skrevet 5. mai 2010 Jeg syns ikke kr 1000 er for mye. Alle utdrikningslag jeg har vært i har kostet mellom 1300-1500 kr, og jeg syns det er ok. Jeg må likevel påpeke at da er mer eller mindre ALT inkludert. Jeg syns også det spørs hvor gode venninner dere er. I visse perioder i vennegjenger så er det ofte mye bryllup. Slik er det for oss i pr, med 4 bryllup på noen mnd. Både jeg og samboer skal jo ofte på utdrikningslag, og det er klart det blir mye penger. Vi har likevel planlagt det en periode, og tatt høyde for utgiftene.
Jade Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Men som du ser, så er ikke alt inkludert i de 1000kr. Da blir beløpet 2000,-
Thinkerbelle Skrevet 5. mai 2010 #20 Skrevet 5. mai 2010 Kanskje man kunne droppet spa-behandlingen? Jeg syns uansett trådstarter kan spørre hva pengene skal gå til dersom det ikke er innlysende hva som trekker opp kostnaden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå