Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jauda, jeg gikk fra allergivennlige produkter fra apoteket til Jan marini produkter jeg fikk anbefalt av hudpleier og endte opp med preorial dermatitt.. Skal til legen igjen og få meg en antibiotikakur for å se om det hjelper.

Noen som har erfaringer med spesifikke produkter som ikke irriterer og heller hjelper? Noe fra decleor kanskje? Prøver å få ordnet en mest mulig naturlig rutine nå, og må gjøre det selv siden de hersens hudpleierene skal prakke på meg kremer og har aldri hørt om denne sykdommen før..

Har lyst til å prøve african black soap. Noen som bruker dette? Og noen som har erfaringer med naturlige enzymer, om de kan forverre eller ikke? Tenker da feks på papaya peeling o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har hatt noe perioral (ikke preoral) dermatitt. Legen min mente at jeg ikke burde behandles for det før jeg ble seriøst plaga. Det har vært verst i skikkelig kalde perioder vinterstid, likevel har jeg ikke vært så volldsomt plaga som mange andre kan bli. Det beste for meg har vært å la greia være mest mulig i fred og bruke minst mulig greier i området.

Perioral dermattt betyr forresten bare utslett rundt munnen.

Endret av LukaFrost
Skrevet

Det beste du kan gjøre, er å bruke ingenting på huden, og la utslettet tørke ut av seg selv. Perioral dermatitt oppstår gjerne fordi hudbarrieren blir skadet pga. aggressive produkter e.l., og da er det ingen god ide å forsøke å behandle det ved å smøre på produkter. Du kan evt. få antibiotikasalve, men fuktighetskrem kan sannsynligvis gjøre at det varer lenger før du blir frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...