Gå til innhold

Spørsmål til dere menn, "He`s just not that in to you"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ofte lurt litt på:

Jeg har lest boken "He`s just not that in to you". Hovedbudskapet er at dersom en mann ikke tar kontakt med deg etter feks en date, dere har hatt sex og liknende, så er han ikke interessert, og det er absolutt ingen vits i å ta kontakt.

Stemmer dette?

For har ikke menn det på samme måte?

Hender det at menn tenker på samme måte og derfor unnlater å ta kontakt?

Altså, han tenker at dama ikke tar kontakt så derfor tror han at hun ikke er interessert og derfor lar han også være å ta kontakt...?

JEG lar være å ta kontakt når den andre ikke tar kontakt først. Men tenker noen ganger at kanskje det hadde blitt noe mer om jeg gjorde det, fordi han hadde tenkt på den samme måten, altså ikke tatt kontakt fordi jeg ikke gjorde det.

Jeg bare lurer på om dette er en regel som kun gjelder menn. For jeg vet med meg selv at jeg kan være dødsinteressert i en fyr, og likevel ikke ta kontakt med han, nettopp fordi jeg tror at han ikke er så interessert i meg.

SÅ:

KAN det være at han er interessert selv om han ikke tar kontakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg håper du får et svar på den her! :) Jeg tenker som så at hvis mannen virkelig vil ha meg, så tar han kontakt. Så jeg tar egentlig aldri første skrittet, men jeg er veldig hyggelig og imøtekommende dersom han gjør det. Så det liksom ikke er noen tvil om at jeg setter pris på det. :) Hmmm.. "he's just not that into you" har forbedret singeltilværelsen min betraktelig. Enkel tankegang som gjør at jeg slipper all analyseringen. :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor man må spille en masse spill og vente med å ta kontakt, alte som man ikke er interessert og så videre. Så lenge man ikke maser eller er for intens, så kan jeg ikke se problemet med å si "Jeg liker deg, synes det var hyggelig å være på date med deg, og kan godt tenke meg å se deg igjen".

Skrevet

Åh, jeg håper du får et svar på den her! :) Jeg tenker som så at hvis mannen virkelig vil ha meg, så tar han kontakt. Så jeg tar egentlig aldri første skrittet, men jeg er veldig hyggelig og imøtekommende dersom han gjør det. Så det liksom ikke er noen tvil om at jeg setter pris på det. :) Hmmm.. "he's just not that into you" har forbedret singeltilværelsen min betraktelig. Enkel tankegang som gjør at jeg slipper all analyseringen. :D

;)

Ja, enkel tankegang.

Men kanskje litt for enkel? Undrer jeg meg litt på.

Har liksom hørt den her historien ganske mange ganger nå:

"Møtte akkurat en fyr, vi har hatt fantastiske dater, så til slutt var vi på en date som startet fredags kveld og endte søndag....det var en fantastisk helg. Men så tar han ikke kontakt etter dette. Veldig rart fordi JEG følte vi hadde super connection og bra sex osv. Men nå svarer han ikke på meldinger"...hmhmhm.....

Altså: Hvis JEG tilbringer en helg med noen, og JEG opplever samtalene vi har som dype og "magiske", sexen som dritbra osv, så vil jeg gjøre VELDIG MYE for å treffe vedkommende igjen. Virker så snodig å liksom bryte all kontakt rett etter dette.

Skrevet

;)

Ja, enkel tankegang.

Men kanskje litt for enkel? Undrer jeg meg litt på.

"Møtte akkurat en fyr, vi har hatt fantastiske dater, så til slutt var vi på en date som startet fredags kveld og endte søndag....det var en fantastisk helg. Men så tar han ikke kontakt etter dette. Veldig rart fordi JEG følte vi hadde super connection og bra sex osv. Men nå svarer han ikke på meldinger"...hmhmhm.....

Altså: Hvis JEG tilbringer en helg med noen, og JEG opplever samtalene vi har som dype og "magiske", sexen som dritbra osv, så vil jeg gjøre VELDIG MYE for å treffe vedkommende igjen. Virker så snodig å liksom bryte all kontakt rett etter dette.

Men hvorfor svarer han ikke på meldinger? Det er veldig sjelden man mister mobilen/nummeret/har havnet på sykehus/blir akutt sjenert. ;) Jeg ville nok tenkt at han ikke ønsket mer allikevel. Som de sier i filmen: "hvis en mann vil møte deg, FÅR han det til å skje".

Når det er sagt... Jeg pleier å vurdere hvor mye jeg har å tape på å ta kontakt. I enkelte tilfeller har jeg tatt initiativ, med tanke på at jeg har det bedre når jeg vet, enn når jeg går og lurer. Så da er faktisk en avvisning bedre enn analysering. :)

Skrevet

Men hvorfor svarer han ikke på meldinger? Det er veldig sjelden man mister mobilen/nummeret/har havnet på sykehus/blir akutt sjenert. ;) Jeg ville nok tenkt at han ikke ønsket mer allikevel. Som de sier i filmen: "hvis en mann vil møte deg, FÅR han det til å skje".

Når det er sagt... Jeg pleier å vurdere hvor mye jeg har å tape på å ta kontakt. I enkelte tilfeller har jeg tatt initiativ, med tanke på at jeg har det bedre når jeg vet, enn når jeg går og lurer. Så da er faktisk en avvisning bedre enn analysering. :)

Enig der! ;)

I mine tilfeller så er det vel sånn at vi har en fantastisk helg, og så får han ingen mulighet til å la være å svare meg fordi verken han eller jeg tar kontakt med hverandre....er vel litt det som er "greia" med spørsmålet mitt. Jeg skjønner jo at dersom han ikke svarer når man faktisk sender en melding, så ER han "faktisk ikke interessert"....hehe.

Men hva med situasjonen hvor han IKKE får noen melding?

Skrevet

Vel.. Jeg tror det kan lønne seg å ta kontakt, eller gi et klart inntrykk av at man er interessert- uten å virke needy, desp o.l. Og deretter vente og se hva vedkommende responderer. Da vet han ihvertfall.. så får det være opp til fyren.

Det er klart at enkelte menn liker å spille spill mer enn andre, og menn som liker jakten. Og noen menn er sjenerte og liker ikke å ta det første steget.

Jeg har kompiser som også ikke blir tent før en dame viser genuin, direkte og moden interesse. Han synes det indikerer at de har bein i nesa og han blir lett sjarmert av det.

Det finnes mange variasjoner. Men det som virkelig du taper på er å analysere, man taper masse tid og masse krefter.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvem tok kontakten til de datene man allerede har hatt da? Hvis det var han kan det godt hende han føler at det nå er hennes tur til å vise litt initiativ. Menn kan også føle seg avspist dersom de er den som tar initiativet 99% av gangene.

Når det gjelder den første kontakten er også min erfaring at de beste mannfolka er de som ikke ser seg nødt til å løpe etter alle kvinner de ser og hive seg i armene på dem. Og vil man ha en sånn en må man tørre å ta første intitativet, hvis man vil ha dem. Hvis kvinner setter seg selv på pidestallen og venter på å bli vartet opp ender vi ofte opp med drittsekker og mannsjåvinister.

Gjest padawan
Skrevet

kanskje jeg er umoden men jeg synes det går begge veier. hvis jenta ikke tar kontakt og heller sitter med hendene i fanget kan hun umulig vær enoe særlig interisert.

Skrevet

Jeg har lest boken "He`s just not that in to you". Hovedbudskapet er at dersom en mann ikke tar kontakt med deg etter feks en date, dere har hatt sex og liknende, så er han ikke interessert, og det er absolutt ingen vits i å ta kontakt.

Stemmer dette?

Altså, han tenker at dama ikke tar kontakt så derfor tror han at hun ikke er interessert og derfor lar han også være å ta kontakt...?

JEG lar være å ta kontakt når den andre ikke tar kontakt først. Men tenker noen ganger at kanskje det hadde blitt noe mer om jeg gjorde det, fordi han hadde tenkt på den samme måten, altså ikke tatt kontakt fordi jeg ikke gjorde det.

Jeg bare lurer på om dette er en regel som kun gjelder menn. For jeg vet med meg selv at jeg kan være dødsinteressert i en fyr, og likevel ikke ta kontakt med han, nettopp fordi jeg tror at han ikke er så interessert i meg.

SÅ:

Er det ikke naturlig at ta litt forsiktig kontakt hvis du er veldig interessert og alt så ut til å fungere? Da finner du i hvertfall ut noe mer fra responsen du får, eller ikke får.

Skrevet

Merkelig, men sånn er tankegangen mellom kjønnene : hvem skal så ta kontakt først.....nei, ikke jeg...og han : ikke jeg heller.

Vel, man bevarer kanskje noe av spenningen ihvertfall da.......

helt til en gir lyd ifra seg, men hva om det da er for sent ???

Tenk etter : man finner en dame eller en fyr som det "klikker" med og man blir betatt og beundrer......så tar man IKKE kontakt.

Det er høyst merkelig, men ja det oppleves sånn for noen.

Man skal på en måte være stolt og litt prektig, ikke vise at man er "billig" på noen måte, og han/hun må "kjempe" litt for å komme enda nærmere. Er det så riktig ?

Må man ikke ofre litt stolthet og vise sider av seg selv, at man er litt ydmyk og ærlig isteden ?

Jeg synes det er mer realt, og man legger ikke skjul på sin interesse. Realisme og genuinitet ville jeg være mer opptatt av, fremfor et "spill" som ikke fører noe steds hen.

Mulig det kan være litt forskjellig mellom kjønnene og fordi det er gutta som egentlig skal være jegerne, men jeg hadde skjøvet til side stoltheten for å virkelig prøve å få den jeg genuint kunne bli forelsket i.

Skrevet

Stemmer dette?

SÅ:

Dersom eg ikkje er interrisert så lar eg hver å ta kontakt, men det hender at eg ikkje tar kontakt for å se om damen eg eventuelt dater tar inisativ til meg også.

Skrevet (endret)

Stemmer dette?

SÅ:

Ja, det kan hende han tenker som deg ja.

Må ikke tro på hva slike bøker sier, det er jo umulig å komme med noe som gjelder absolutt alle der. Kan være nok til at f.eks. dere hadde sex, han var nervøs og stressa og tror ikke du er interessert i noe mer siden han ikke hører noe fra deg. Samme kan gjelde en date osv.

Er jo lett å sjekke det ut da, med en uskyldig sms. :nigo:

Men såklart er nok noe i det at, om jeg møter en dame jeg syns er suuuper bra, så prøver jeg meg nok uansett på en sms, selv om jeg ikke hører noe fra henne. Bare for å få det ut av verden på en måte, om jeg ikke får noe svar.

Endret av kristian82
Skrevet

Ja, det kan hende han tenker som deg ja.

Må ikke tro på hva slike bøker sier, det er jo umulig å komme med noe som gjelder absolutt alle der. Kan være nok til at f.eks. dere hadde sex, han var nervøs og stressa og tror ikke du er interessert i noe mer siden han ikke hører noe fra deg. Samme kan gjelde en date osv.

Er jo lett å sjekke det ut da, med en uskyldig sms. :nigo:

Men såklart er nok noe i det at, om jeg møter en dame jeg syns er suuuper bra, så prøver jeg meg nok uansett på en sms, selv om jeg ikke hører noe fra henne. Bare for å få det ut av verden på en måte, om jeg ikke får noe svar.

Hva om du fikk svar, men svaret var ganske kort og ...tjah....uinviterende?

Hadde du sett det positive i at du tross alt fikk svar, eller ville du tenkt at hun ikke var interessert siden hun "ikke inviterte til noe mer" i sms-en?

Her er et eksempel fra virkeligheten:

Han: Ja, hvordan går det med deg da?

Jeg: Splendid.

Er dette et typisk svar som er et "Jeg er ikke interessert-svar"?

Okay. Dette ble kanskje litt vel analyserende, men ...det handler jo om signaler og kroppsspråk og tolkninger og ulikheter mellom kvinner og menn i måten å behandle nettopp disse tingene på, og da blir dte vel kanskje litt analyserende når man prøver å bli klokere .... ;)

Skrevet

Hva om du fikk svar, men svaret var ganske kort og ...tjah....uinviterende?

Hadde du sett det positive i at du tross alt fikk svar, eller ville du tenkt at hun ikke var interessert siden hun "ikke inviterte til noe mer" i sms-en?

Her er et eksempel fra virkeligheten:

Han: Ja, hvordan går det med deg da?

Jeg: Splendid.

Er dette et typisk svar som er et "Jeg er ikke interessert-svar"?

Okay. Dette ble kanskje litt vel analyserende, men ...det handler jo om signaler og kroppsspråk og tolkninger og ulikheter mellom kvinner og menn i måten å behandle nettopp disse tingene på, og da blir dte vel kanskje litt analyserende når man prøver å bli klokere .... ;)

Hmm..Tenke tenke...Nei, om jeg bare hadde følt at hun lissom "åå, jeg må jo svare han"..så på meldiner som "Hei, hva driver du med? Nå har jeg vært og løpt sliiiten :P Planer for kvelden da? " Jeg fikk i svar, Går bra. Ok. Skal være med en venninne". Å det var første meldinga etter vi hadde vært sammen, så hadde jeg tenkt hun ikke var interessert ja..I alle fall ikke sendt noe mer. :gjeiper:

Skrevet (endret)

Hmm..Tenke tenke...Nei, om jeg bare hadde følt at hun lissom "åå, jeg må jo svare han"..så på meldiner som "Hei, hva driver du med? Nå har jeg vært og løpt sliiiten :P Planer for kvelden da? " Jeg fikk i svar, Går bra. Ok. Skal være med en venninne". Å det var første meldinga etter vi hadde vært sammen, så hadde jeg tenkt hun ikke var interessert ja..I alle fall ikke sendt noe mer. :gjeiper:

Huff, hehe.

Tror jeg bare er nødt til å legge til at i det tilfellet jeg nevnte med "Splendid" osv, så var jeg hoppende forelska i fyren. Aner ikke hvorfor jeg var så knapp. Bare en måte å uttrykke seg på, I guess.

Endret av Fredagslunch
Skrevet

I utgangspunktet holder jeg alltid tilbake kontakten. Jeg tar helst ikke kontakt først, men om det er gått en uke siden daten, og hun ikke har tatt kontakt - sender jeg like greit en melding. Som en kjenning sa: "never next, send a text!"

Helst ser jeg at hun står for 60% av kontakten og jeg for 40% (i begynnelsen, etterhvert jevner det seg ut). Meldingene mine er gjerne korte (min ex beskrev dem som telegram-stil) og direkte. Jeg svarer gjerne ikke på meldinger som er intetsigende og rop om oppmerksomhet. Eks: "Gikk forbi en dame med kjempesøt hund!"

Angående bruken av smileys holder jeg meg til følgende: :) :D ^^ xD

Smileys av typen: :P;) anser jeg som tegn på svakhet. For å forklare, man legger med en :P for å understreke at man kødder. Altså tror man at motparten ikke forstår at man kødder i utgangspunktet, eller at man ikke kan stå for det man sier. ;) går for det samme bare innenfor flørting osv. Erfaringsmessig skaper dette en spenning hos jenta, og hun vet sjeldent nøyaktig hvor hun har meg - akkurat slik jeg foretrekker det. (Når jeg tenker meg om, så reagerer jeg stort sett ikke negativt om jenter bruker den typen smileys, men heller gutter. Merkelig.)

Dette var regler jeg fulgte før. Husker det var skikkelig tortur om f.eks, ei spesiell jente logget på msn/facebookchat, og jeg gjorde mitt beste for å vente lengst mulig før jeg tok kontakt.

Nå derimot er mye av dette implementert i personligheten min, og jeg gjør slikt uten å tenke over det. Dessuten frykter jeg ikke å virke som jeg er desperat så mye som jeg gjorde før. Dette fordi jeg har opparbeidet en ganske god tilgang på jenter, om det behøves, og dette oppfatter de fleste jenter jeg prater med. :)

Et spill med merkelige regler? Definitivt. Men det funker.

Gjest "gjest"
Skrevet

Min erfaring er med fyrer; er at er de virkelig interessert i en, så finner de alltids plass til en i livet sitt. Uansett hvor travelt opptatte de er.

Skrevet (endret)

I utgangspunktet holder jeg alltid tilbake kontakten. Jeg tar helst ikke kontakt først, men om det er gått en uke siden daten, og hun ikke har tatt kontakt - sender jeg like greit en melding. Som en kjenning sa: "never next, send a text!"

Helst ser jeg at hun står for 60% av kontakten og jeg for 40% (i begynnelsen, etterhvert jevner det seg ut). Meldingene mine er gjerne korte (min ex beskrev dem som telegram-stil) og direkte. Jeg svarer gjerne ikke på meldinger som er intetsigende og rop om oppmerksomhet. Eks: "Gikk forbi en dame med kjempesøt hund!"

Angående bruken av smileys holder jeg meg til følgende: :) :D ^^ xD

Smileys av typen: :P;) anser jeg som tegn på svakhet. For å forklare, man legger med en :P for å understreke at man kødder. Altså tror man at motparten ikke forstår at man kødder i utgangspunktet, eller at man ikke kan stå for det man sier. ;) går for det samme bare innenfor flørting osv. Erfaringsmessig skaper dette en spenning hos jenta, og hun vet sjeldent nøyaktig hvor hun har meg - akkurat slik jeg foretrekker det. (Når jeg tenker meg om, så reagerer jeg stort sett ikke negativt om jenter bruker den typen smileys, men heller gutter. Merkelig.)

Dette var regler jeg fulgte før. Husker det var skikkelig tortur om f.eks, ei spesiell jente logget på msn/facebookchat, og jeg gjorde mitt beste for å vente lengst mulig før jeg tok kontakt.

Nå derimot er mye av dette implementert i personligheten min, og jeg gjør slikt uten å tenke over det. Dessuten frykter jeg ikke å virke som jeg er desperat så mye som jeg gjorde før. Dette fordi jeg har opparbeidet en ganske god tilgang på jenter, om det behøves, og dette oppfatter de fleste jenter jeg prater med. :)

Et spill med merkelige regler? Definitivt. Men det funker.

Er det så vanlig at gutter bruker smilys når de skriver til deg da?

Syns det lettere virker "kort" jeg, om man styrer unna alt som heter smilys..I alle fall om det er sånn en 1.date melding..Men nå har jeg aldri tenkt over det der i det hele tatt egentlig.

Å tegn på svakhet ? Da hadde jeg i alle fall blitt fort tilsidesatt :fnise:

Nå er vel ikke alle like opptatt av spill og regler på det området men..

Endret av kristian82
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Stemmer dette?

Ja, det er jeg ganske overbevist om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...