Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #41 Skrevet 11. mai 2010 Det må da være hennes valg hva hun ønsker å prioritere i sitt eget bryllup, uten at hun skal behøve å forsvare det i en tråd som faktisk handler om noe helt annet? Ærlig talt...
Gjest navnelapp Skrevet 11. mai 2010 #42 Skrevet 11. mai 2010 Eg har så vidt eg huskar berre blitt invitert til kaffe ein gong. Då hadde brudeparet alliert seg med ein av dei andre kaffegjestane, så vi dro heim til han, og der hadde dei handla inn brød, spekemat, potetsalat, drikke og masse sjokolade, viss eg ikkje huskar feil. Vår felles venn anretta saman med nokre andre vennar, og alle spiste og koste seg i hagen fram til middagen var over. Vi vart henta i to minibussar og frakta til bryllupet. HUsk at når ein har kaffegjestar må disiplinen på middagsgjennomføringa vere strammare enn når alle gjestane er der heile tida. Forlovarane sine talar (og nokre fleire) bør leggast til kaffen, slik at kaffegjestane også får vere med på det. Det kortar ned på middagen, og gjer kaffearrangementet meir spennande. Ein føler i større grad at ein er del av festen.
rosaprosa Skrevet 12. mai 2010 #43 Skrevet 12. mai 2010 under bryllups middagen er det jo bare taler, det er jo etter maten festen begynner! Ærlig talt.Vi har valgt og bare be foreldere, søsken og forlovere til maten og besteforeldre, så kommer venner og øvrig familie til kaffen. Jeg ser det som valgfritt å delta i kirken, men jeg tror de fleste som kommer til kaffen kommer i kirken også. vi har gjort det sånn av økonomiske grunner.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2010 #44 Skrevet 12. mai 2010 Det må da være hennes valg hva hun ønsker å prioritere i sitt eget bryllup, uten at hun skal behøve å forsvare det i en tråd som faktisk handler om noe helt annet? Ærlig talt... Javisst er det hennes valg. Jeg synes bare at prioriteringen blir helt fjern når man velger 100.000 kr middag for 25 fremfor den samme summen for flere. Men men ...
Anglofil Skrevet 13. mai 2010 #45 Skrevet 13. mai 2010 (endret) Javisst er det hennes valg. Jeg synes bare at prioriteringen blir helt fjern når man velger 100.000 kr middag for 25 fremfor den samme summen for flere. Men men ... Vel, kanskje man rett og slett synes det er mer verdt det? Og man vet jo ikke omstendighetene rundt, så ikke skjønner jeg hvorfor det er et problem. Selv vurderer vi litt dyrere for få, enn en stor fest for mange til en rimeligere pris, fordi vi ønsker oss skikkelig god mat på et fint lokale som passer til vielsen, og tilsvarende finner vi ikke andre steder (ihvertfall ikke billigere). Vi kunne sikkert valgt et grendehus, men de vi har vært i kontakt med har ikke vært aktuelle pga at vi skal ha vielsen på samme sted. Så da får det bli det litt dyrere alternativet. Og det er vårt valg. Jeg synes rett og slett ikke det er verdt det å bruke masse penger på folk jeg ikke er så glad i som f.eks familien og nære venner. Da bruker jeg heller pengene mine på dem som jeg synes fortjener det mest. Mvh Yvonne Endret 13. mai 2010 av Yvonne
Fluffe Skrevet 13. mai 2010 #46 Skrevet 13. mai 2010 Det må da være hennes valg hva hun ønsker å prioritere i sitt eget bryllup, uten at hun skal behøve å forsvare det i en tråd som faktisk handler om noe helt annet? Ærlig talt... Ærlig talt... vi er på ett FORUM og der diskuterer man!
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2010 #47 Skrevet 13. mai 2010 Jeg VET veldig godt hva en kurvert koster. På hotell i Bergen og forsåvidt vanlige restauranter og selskapslokaler - altså ikke grendahus med catering - koster en kuvert med 3 glass vin opp mot 1000 / person. Ikke 2400. Man har da altså valgt å ha en deluxe middag for 25 personer og så stønner og okker man over at man ikke har råd til å ha mer enn dette til middag. Det er helt soleklart trådstarters valg. Men jeg blir forbanna når en 1000/kuvert blir sammenlignet med grendahus og lapskaus omtrent.
Shamira Skrevet 13. mai 2010 #48 Skrevet 13. mai 2010 Min lenke Sjekk denne før dere begynner å diskutere mitt beløp eller ikke.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2010 #49 Skrevet 13. mai 2010 Min lenke Sjekk denne før dere begynner å diskutere mitt beløp eller ikke. Steike! At det går an! Selvsagt legger jeg meg da flat og ber om unnskyldning!
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #50 Skrevet 13. mai 2010 Det er helt soleklart trådstarters valg. Men jeg blir forbanna når en 1000/kuvert blir sammenlignet med grendahus og lapskaus omtrent. Trådstarters spørsmål var et helt annet -diskusjonen om kuvertpris er en avsporing av tråden.
Cæmis Skrevet 13. mai 2010 #51 Skrevet 13. mai 2010 Regler eller ikke, ved å bruke ren fornuft synes jeg brudeparret skal forstå at det blir kronglete om dere ikke harnoe å gjøre i mellomtiden. Jeg hadde ikke forventet at noen stiller i kirken som bor så langt unna. Om det er så at du selv ønsker å delta i kirken, hadde jeg anbefalt at dere eventuelt drar ut å spiser en god middag i mellomtiden. SOmforeslått over, snakk med andre kaffegjester. Brudeparet vet sikkert om fler.
Rosalie Skrevet 13. mai 2010 #52 Skrevet 13. mai 2010 Nå er det lenge siden jeg var kaffegjest, men jeg kan ikke huske at jeg var i vielsen noen av gangene jeg var invitert til kaffen. For da la vi jo andre planer på dagtid.
Shamira Skrevet 13. mai 2010 #53 Skrevet 13. mai 2010 Steike! At det går an! Selvsagt legger jeg meg da flat og ber om unnskyldning! Det går bra det. Jeg vet ikke hvordan jeg bytter nick, uten å måtte lage ny bruker , og da mister jeg alle innleggene mine. Noen som vet hvordan jeg bytter nick. Ellers har jeg byttet passord.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2010 #54 Skrevet 13. mai 2010 Det går bra det. Jeg vet ikke hvordan jeg bytter nick, uten å måtte lage ny bruker , og da mister jeg alle innleggene mine. Noen som vet hvordan jeg bytter nick. Ellers har jeg byttet passord. Moderatorene bytter nick for deg - hvis du spør i Ris og ros tråden eller sender en e-post til en av de.
Anaconda Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #55 Skrevet 14. mai 2010 (Veldig overrasket over all responsen her!! -TS-) Jeg synes ikke det er verken frekt eller kjipt å "bare" vær kaffegjest. Jeg skal i bryllup både helgen før og helgen etter (både kirke-middag og kaffe) så jeg er heller lettere lettet for å være helt ærlig :gjeiper: Men om vi velger å dra i kirken; hva kan man ha på i kirken da? Stashe seg opp med bryllupsantrekk i kirken for så å dra hjem å dra på seg kjeledress og vaske bilen for så pynte seg igjen til kvelden? -og til den som foreslo å "campe" hos noen andre gjester mellom kirke og kaffe så er dette uaktuelt. Det er tross alt snakk om ganske mange timer, og de andre gjestene er temmelig perifere for å si det sånn....
Jade Skrevet 14. mai 2010 #56 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har tatt på meg en "casual" kjole eller penbukse med fin topp til kirken. Tar ikke på kveldsstasen med mindre jeg skal rett opp på middagen etter kirken.
Gjest Spinell Skrevet 14. mai 2010 #57 Skrevet 14. mai 2010 Som kaffegjest har jeg ikke stilt i full galla i kirken mange timer på forhånd. Som du antyder, så kan det bli mye fram og tilbake med stæsjing på den måten. Man stiller ikke akkurat med malerklær i vielsen, men det holder med et normalt pent antrekk. (Har av og til møtt i kirken sammen med andre gamle venner når gamle klassekamerater har giftet seg, uten at vi har vært bedt i selskapelighetene etterpå. Da har vi kledd oss enkelt, men pent. Typisk skjørt og en topp etc. Noe av det samme brukte jeg da jeg hadde mange timer mellom vielsen og kaffen, og med planer for dagen.)
Anaconda Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #58 Skrevet 14. mai 2010 Ja, det var det jeg tenkte, noe halv-pyntet takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå