Gå til innhold

Bryllypsgjest (til kaffen)

Fremhevede innlegg

Gjest Pippelipp
Skrevet

Relevans? Her snakker jeg om generelt, og det vil da vitterlig gjelde mitt eget bryllup og.

Da får du gjøre det sånn i ditt eget bryllup da og la være å hisse deg opp over andres. Og hva mener du med relevans? Jeg stilte et relevant spørsmål i forhold til ditt utspill. Det var kanskje litt flåsete, men likefult relevant for jeg syntes ditt innlegg tok veldig lite hensyn til folks ulike økonomiske situasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da får du gjøre det sånn i ditt eget bryllup da og la være å hisse deg opp over andres. Og hva mener du med relevans? Jeg stilte et relevant spørsmål i forhold til ditt utspill. Det var kanskje litt flåsete, men likefult relevant for jeg syntes ditt innlegg tok veldig lite hensyn til folks ulike økonomiske situasjon.

Du kom med en flåsete kommenentar om jeg skulle betale som reaksjon på at jeg mener det er ufint å invitere folk til siste biten av et bryllup. Jeg synes det var helt ute av sammenheng.

Gjest Blondie65
Skrevet

Alle de 75 som kommer til kaffen har udelt vært glad for å ha blitt invitert , ingen har ment at de burde vært til full pakke.

Jeg syntes det blir feil å kalle dette frekt for enkelte.

Jeg er helt enig med deg.

Men så finnes de som inviterer 95 gjester hvor av 10 er kaffegjester.

Hos dere er det 20 gjester til middag - de aller aller nærmeste, deretter kommer hovedfesten nærmest. Her blir det ikke noe A og B lag.

Uansett synes jeg at det å være kaffegjest kan være både en ære og en vanære - det kommer helt an på hvordan kaffegjestene blir møtt og ivaretatt. Hvis de må vente i 100 år uten vått eller tørt, ingen er sendt for å si velkommen - etc. - ja da blir det traurig.

Jeg har stort sett vært kaffegjest i mitt liv og det har oftest vært en fornøyelse, unntatt de gangene jeg opplevde å ikke bli møtt velkommen.

For meg er det en selvfølge å delta i vielsen og jeg synes faktisk det er gnålete å gråte over 40 minutters reisevei. Men så tar jeg buss daglig til jobb som bruker lengre tid så ...

Gjest Pippelipp
Skrevet

Du kom med en flåsete kommenentar om jeg skulle betale som reaksjon på at jeg mener det er ufint å invitere folk til siste biten av et bryllup. Jeg synes det var helt ute av sammenheng.

Du har rett i at det var flåsete, jeg synes likevel det ikke stemmer å kalle det urelevant, men det kommer vi nok til å forbli uenige om. Jeg lot meg provosere, men det var kanskje det du ville oppnå, å provosere? Jeg synes det er synd at du ser det som en fornærmelse å bli bedt i et bryllup når det bare er til kaffen, er du blitt det noen gang? Ble du provosert da? Kan man løse kaffegjestproblematikken ved å ha en midre bryllupsfest på dagen for vielsen, og en vennefest på et senere tidspunkt? Hva ville du foreslå?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har rett i at det var flåsete, jeg synes likevel det ikke stemmer å kalle det urelevant, men det kommer vi nok til å forbli uenige om. Jeg lot meg provosere, men det var kanskje det du ville oppnå, å provosere? Jeg synes det er synd at du ser det som en fornærmelse å bli bedt i et bryllup når det bare er til kaffen, er du blitt det noen gang? Ble du provosert da? Kan man løse kaffegjestproblematikken ved å ha en midre bryllupsfest på dagen for vielsen, og en vennefest på et senere tidspunkt? Hva ville du foreslå?

Jeg hadde ingen intensjon om å provosere, selv om jeg innså at noen nok ville bli provosert.

Jeg ser at det første innlegget mitt ikke var helt dekkende nok, da (som noen nevnte over her) det finnes ulike måter å gjøre ting på. Jeg synes ikke det er greit når "flesteparten" kommer til middag, og kun en liten gruppe blir invitert til kaffe. Jeg synes ikke det er ok når det er tydelig at det er et A-lag og et B-lag, det synes jeg er ufint og og nesten grådig. På den annen side ser jeg absolutt at noen har lyst til å ha familien til middag, for så å ta inn resten til kaffe, og det blir for meg en helt annen situasjon.

Skrevet

Synes ikke 40 min er så langt :) Jeg hadde reist i vielsen enten jeg var bedt til middag eller kun bryllupsfesten. Det er jo *vielsen* som er det viktigste den dagen :) Spise og drikke kan man saktens gjøre hver dag :) Etter vielsen hadde jeg dratt hjem eller på en restaurant for å spise middag hvis jeg var "kaffegjest". Mange inviterer kun familie til middag, og det synes jeg er helt greitt, og blir ikke fornærmet av den grunn. :)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg hadde ingen intensjon om å provosere, selv om jeg innså at noen nok ville bli provosert.

Jeg ser at det første innlegget mitt ikke var helt dekkende nok, da (som noen nevnte over her) det finnes ulike måter å gjøre ting på. Jeg synes ikke det er greit når "flesteparten" kommer til middag, og kun en liten gruppe blir invitert til kaffe. Jeg synes ikke det er ok når det er tydelig at det er et A-lag og et B-lag, det synes jeg er ufint og og nesten grådig. På den annen side ser jeg absolutt at noen har lyst til å ha familien til middag, for så å ta inn resten til kaffe, og det blir for meg en helt annen situasjon.

Det var litt mer balansert :) og nå skjønner jeg hva du mener og er enig med deg. Det er viktig at det ikke blir A- og B-lag.

Skrevet

Selvfølgelig skal du det!!

Det er jo vielsen som er selve bryllupet!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du det!!

Det er jo vielsen som er selve bryllupet!!

Men de er jo ikke invitert til festen engang, så da synes jeg de kan velge selv.

Skrevet

Men de er jo ikke invitert til festen engang, så da synes jeg de kan velge selv.

Man må selvfølgelig få bestemme selv, men for min din føler jeg det er et latterlig argument at man ikke er bedt til maten.

Jeg hadde skammet meg over meg som menneske og mitt tankemønster vist jeg hadde tenkt slik.

Skrevet

Er de vel? Det er middagen de ikke er bedt til. Festen kommer etterpå.

Skrevet

vi blir 95 personer. Hvis vi skulle hatt alle disse til middagen. så hadde det kostet oss, nesten 250 000 bare i mat.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på menyen, siden kuvertprisen er på 2631 kr, bare i mat!!

Skrevet (endret)

.

Endret av Voksen JuniBrud
Skrevet

Jeg skrev hvis vi skulle hatt alle 95 til middagen, hadde det blitt 250 000

Ja, og 250 000 / 95 =2631 kr.

Hvis dere betaler dette pr kuvert, holder ikke unnskyldningen din om økonomi helt vann.

Skrevet (endret)

feil

Skrevet

I gjen gjentar jeg , vi skal ikke ha 95 til middag, det var det beløpet vui skulle ha betalt hvis vi skulle ha 95 til middagen.

vi betaler 107871, for middagen.

Er det inkl. drikke?

Kjenner at jeg er litt nygsjerrig på hvor man må ut med slike summer for en treretters middag.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Dette ble jeg også nysgjerrig på, for uansett om maten koster 2600 eller 2400 per kuvert er det uansett anselige summer.

Menyen så for øvrig kjempegod ut! :) (Sulten!!)

Endret av Spinell
Skrevet (endret)

tomt

Skrevet

Til den prisen burde bryllupsreisen være inkludert :O

Men det er vel inkludert, mat, drikke, personale, lokale, pynt, kaker, blomster, rydding/pynting osv?

Gjest Blondie65
Skrevet

Unnskyld meg altså men ...

2400 for en 3 retters med drikke? Og dette velger du å prioritere for 25 gjester fremfor en alminnelig 3 retters med 3 glass vin til maten til rundt 1000/kuvert?

Oi ... VI har forskjellig syn på hva som er viktig i et bryllup ja ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...