Anaconda Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 (endret) Heisann Slik det kommer frem i overskriften lurer jeg på hvilke såkalte "regler" gjelder dersom man er kaffegjest i et bryllup... Bør man være i kirken også, dersom vielsen skal foregå 40 min unna der vi bor og at vi dermed må reise denne strekningen 4 ganger den aktuelle dagen? Endret 5. mai 2010 av Anaconda
Gjest Mahareth Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Nei, kaffegjester trenger ikke å være med i vielsen.
Vindmølle Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 De gangene jeg har vært kaffegjest har jeg vært i vielsen også. For meg er det en selvfølge. Men, hvor vanlig det er vet jeg ikke. Jeg har vært i flere vielser hvor det har vært bare noen få kaffegjester som har dukket opp, og det er noe både jeg og andre har reagert på. Jeg synes at man bør komme hvis det er praktisk mulig, men med tanke på hvor mange som ikke stiller opp er det tydelig at mange er av en annen oppfatning.
Gjest Spinell Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har vært kaffegjest i bare ett bryllup, og da var jeg i kirken under vielsen. Reisetiden var omtrent som i HI.
Daria Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Må og bør og trenger -hva har du lyst til? Skulle noen jeg kjenner giftet seg såpass nærme meg (under 1 time er ikke spesielt lang reisevei), ville jeg kommet til vielsen helt uavhengig av om jeg var invitert til noe etterpå eller ikke, fordi jeg synes det er hyggelig å være til stede. Jeg ville som brud synes det var litt rart at folk jeg syntes det var naturlig å invitere til (deler av)feiringen, ikke syntes det var naturlig å være med på hendelsen som skal feires, så sant de hadde mulighet.
Fluffe Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 tror det kan være kjedelig for noen å må eks reise en time, se på bryllupet. så reise en time hjem..vente så pån igjen med bil
Glitnir Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Det er vel ganske vanlig å komme i selve vielsen også ja. Er det ikke mulig å alliere seg med noen andre kaffegjester som bor i nærheten, og spise litt mat sammen hjemme hos dem eller på en restaurant i mellomtiden?
Glitnir Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 (endret) - dobbelt - Endret 5. mai 2010 av Glitnir
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Hva med at folk innser hvor frekt det er å innvitere folk bare til kaffen i et bryllup? Et bryllup en stor begivenhet, der man kommer i kirken og etterpå er med på selskap og middag. Å invitere noen bare til kaffen er som å si "du og hyggelig g sånn, men du er ikke verd en kuvertpris"
effy Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Hva med at folk innser hvor frekt det er å innvitere folk bare til kaffen i et bryllup? Et bryllup en stor begivenhet, der man kommer i kirken og etterpå er med på selskap og middag. Å invitere noen bare til kaffen er som å si "du og hyggelig g sånn, men du er ikke verd en kuvertpris" Litt off topic kanskje?? Hvis du vil dra i vielsen så gjør du det!
skruf Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Jeg og mannen har vært kaffegjester i 3 bryllup. Var under vielsen hos alle parene, synes det er så vakkert med vielser, og det er jo det et bryllup dreier seg om:-) I det første bryllupet ble jeg oppringt ei stund i forveien av en annen kaffegjest (som hadde spurt bruden etter tlfnr til andre kaffegjester), med spørsmål om mannen og jeg ville bli med å møtes på en restaurant før vi skulle møte opp til kaffen. Det var kjempekjekt! Vi var en 14 stk som spiste god mat og drakk god vin og ble godt kjent, før vi dro i samla tropp til bryllupslokalet. De to andre bryllupene tok jeg samme initiativ til andre kaffegjester, og det ble skikkelig vellykket:-)
Frøken Helene Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Ble invitert til kaffe i et bryllup 8 timer unna der vi bor. Jeg stilte ikke i kirken for å si det sånn. Hadde nok heller ikke gjort det med mer enn 30 minutters reisevei heller!
Sunshine Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 40 minutter er da ikke lang reisevei så jeg hadde naturligvis stilt opp i kirka. Det er jo vielsen som er det største med dagen, ikke kaffen og kakene.
Shamira Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 Hva med at folk innser hvor frekt det er å innvitere folk bare til kaffen i et bryllup? Et bryllup en stor begivenhet, der man kommer i kirken og etterpå er med på selskap og middag. Å invitere noen bare til kaffen er som å si "du og hyggelig g sånn, men du er ikke verd en kuvertpris" Beklager mitt mulig krasse svar her, men for for noen som hos oss har det med økonomi. Vi kan ikke kutte ned på antall gjester, stort sett bare familie, vi blir 95 personer. Hvis vi skulle hatt alle disse til middagen. så hadde det kostet oss, nesten 250 000 bare i mat. Samt at vi ikke kan ta opp lån i denne sammenhengen og at det er bare sånn det er. Noen har svart i andre innlegg her , ikke denne tråden, men andre tråder at det er bare å finne et billigere sted. For oss er det ikke det, vi bestemte oss for kun kort tid siden i februar / mars tiden, og da var det ikke så mange lokaler å velge mellom. Alle de 75 som kommer til kaffen har udelt vært glad for å ha blitt invitert , ingen har ment at de burde vært til full pakke. Jeg syntes det blir feil å kalle dette frekt for enkelte.
Shamira Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 Forrige innlegg ble litt of topic , så her kommer et svar til. Jeg hadde reist i kirken.
Frk. Belle Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 Jeg ville også reist til vielsen Vi skal ha veldig lite bryllup og regner med at en del av dem som ikke er invitert til festen likvel kommer og ser vielsen og det synes jeg er kjempehygelig. For meg er velse noe stor og flott og viktig og noe jeg veldig gjære vil overvære hvis det er noe jeg kjenner. Så får det heller bare være om man må tøffe hjem i bilen og vente noen timer før festen forstetter.. Finn på noe hyggelig hjemme og gjør hele dagen til en fest selv om dere ikke ble invitert i bryllupsmiddagen
Gjest Pippelipp Skrevet 6. mai 2010 #17 Skrevet 6. mai 2010 Hva med at folk innser hvor frekt det er å innvitere folk bare til kaffen i et bryllup? Et bryllup en stor begivenhet, der man kommer i kirken og etterpå er med på selskap og middag. Å invitere noen bare til kaffen er som å si "du og hyggelig g sånn, men du er ikke verd en kuvertpris" Betaler du?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #18 Skrevet 6. mai 2010 Betaler du? Relevans? Her snakker jeg om generelt, og det vil da vitterlig gjelde mitt eget bryllup og.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 6. mai 2010 #19 Skrevet 6. mai 2010 Jeg hadde valgt mellom vielsen eller kaffen. Hadde ikke gjort begge deler.
oven Skrevet 6. mai 2010 #20 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har vært i flere bryllup der jeg har vært invitert til kaffen. Jeg personlig syns det er veldig greit, da vi er veldig gode venner av ekteparet, men familiemiddagen skal de gjerne få holde for seg selv. Når festen starter kommer vi og "speeder" opp stemningen En gang reiste vi 3 timer, han ene som bodde i byen som vielsen var i tok ansvar og tok kontakt med alle kaffegjestene og vi gikk på restaurant i sammen og ble kjent. Veldig hyggelig! En annen gang var hele vennegjengen hjemme hos oss på "bryllupsmiddag" før vi gikk til kaffen på kvelden! Vi pleier å samle de som vi vet er kaffegjester til vår egen happening. Det er en selvfølge for meg å gå i kirken (eller hvor de bestemmer for å gifte seg). Jeg mener at går du ikke i vielsen har du heller ikke noe å gå til kaffen for! Det er jo vielsen som skal feires Selvfølgelig, ting kan komme i veien som gjør det vanskelig for en kaffegjest å få sett vielsen, men si da itillfelle i fra til brudeparet at en beklager. Av ren høflighet Men, det er jo min mening, men jeg tror at den dagen jeg skal gifte meg, så kommer det til og be kaffegjester da vi er en STOR vennegjeng. Og jeg forlanger av samtlige å stille i lokalet hvor jeg skal vies
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå