Capricorn Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 (endret) Jeg trener yoga 1,5 time hver uke. Syns det virker litt lite, men har ikke fått dillet meg til å trene hjemme. Allikevel syns jeg at jeg har blitt både sterkere og mykere. Kan det holde med 1,5 time i uka altså? Trener dere hjemme når det ikke er kurs? Har også lagt merke til at instruktøren ikke tar alle øvelsene hver gang. Noen kan det gå uker mellom. Da lurer jeg på hva som er poenget med de øvelsene. Det kan umulig ha noen effekt og vi glemmer dem jo når det går så lang tid mellom hver gang. Endret 5. mai 2010 av capricorn74
Ella_Grey Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg trener bare hjemme egentlig. Og jeg trener flere ganger i uka, men er sjelden jeg holder på i halvannen time om gangen. Hvis du skal trene hjemme kan du godt gjøre et kortere program. Du har sikkert blitt både sterkere og myere av å trene bare en gang i uken, jeg tror man merker kjapt effekt av yoga Det eneste er, jeg vet ikke hvor mye fokus instruktøren har på håndleddene - men du skal være obs på at selv om du er blitt sterkere i musklene så vil sener trenge mye lengre tid på å tåle en økt belastning. Så selv om du føler at du er sterkere, ikke legg så mye ekstra belastning på håndleddene. Det med ulike øvelser er vel for å få variasjon, og introdusere dere til ulike øvelser som strekker samme ting.... kanskje? vet ikke helt.
Capricorn Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2010 Jeg trener bare hjemme egentlig. Og jeg trener flere ganger i uka, men er sjelden jeg holder på i halvannen time om gangen. Hvis du skal trene hjemme kan du godt gjøre et kortere program. Du har sikkert blitt både sterkere og myere av å trene bare en gang i uken, jeg tror man merker kjapt effekt av yoga Det eneste er, jeg vet ikke hvor mye fokus instruktøren har på håndleddene - men du skal være obs på at selv om du er blitt sterkere i musklene så vil sener trenge mye lengre tid på å tåle en økt belastning. Så selv om du føler at du er sterkere, ikke legg så mye ekstra belastning på håndleddene. Det med ulike øvelser er vel for å få variasjon, og introdusere dere til ulike øvelser som strekker samme ting.... kanskje? vet ikke helt. Takk for svar. Skal begynne å trene litt hjemme snart. Kurset er uansett snart ferdig. Solhilsenen sitter som støpt så jeg begynner der Sliter forresten med å finne en bra nok yogamatte. Har nr. 3 nå og syns de er for glatte. Noen som har en type de kan anbefale? Har også sett yogasokker, men ikke funnet ut hvor man kan kjøpe dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå