lillemy8808 Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 (endret) Jeg er veldig nysgjerrig på all slags av nye matvarer, og matvarer jeg ikke har prøvd før. Dumpet over http://www.asianfoodgrocer.com og da er jo så klart en milelang ønskeliste i boks. MEN denne sender da fra USA, noe jeg kan tenke meg koster "ei krone eller to" i porto.. Men så er ofte porto fra utlandet billigere enn vi skulle tro her i Norge da.. Så da er mitt spørsmål, jeg er ikke redd for å bestille fra utlandet altså, men er det noen nettbutikker i Norge som har like mye utvalg og like gode sider? (Elsket det faktum at de lister innholdsfortegnelse på alt på sidene - langt fra alle gjør det!) Jeg vet www.outland.no selger litt sånne ting, men der står det ikke like mye info og så klart ikke et utvalg i nærheten engang!! Endret 5. mai 2010 av lillemy8808
lillemy8808 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har nå søkt litt men jeg fant bare en nettbutikk til i Norge som har det jeg ser etter. Punkt en: Blodpris, da er det nok billigere fra utlandet. Punkt to: Siden ser ut til å være defekt og jeg fikk ikke lagt noe i handlekurv, noe man ofte må for å se hva portoen faktisk kommer på. Og den er blodpris den og.
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2010 (endret) Ingen her som kjøper sær snacks fra nettet altså Endret 6. mai 2010 av lillemy8808
Amys Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Ikke akkurat det du spør etter, men har du sjekket i innvandrerbutikker i området der du bor? Jeg har iallfall sett en del av tingene på siden i diverse matbutikker
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2010 Jepp jeg burde jo skrevet det - jeg besøker de tre butikken som har slikt jevnlig. Er jeg på tur i en annen by så stikker jeg innom butikker der og. Alltid mye å spennende, blir fort en og to bæreposer. Men jeg finner så mye spennende på nett jeg ALDRI har sett på noen butikker her. Og da er det spesielt ørten typer Pocky o.l., her tar de inn de 3 mest solgte liksom... Derfor jeg synes det er blodpris på norske nettbutikker... 40 kr for ei eske Pocky? er du morsom? Jeg betaler 7,5 kr. Eller ta to, betal 10 kr. ... Men for å teste en helt sær smak - ja da kan jeg godt betale litt mer.
Amys Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Hehe, kjenner til det der ja..pleier å ha for vane å hamstre når jeg kommer over nye butikker jeg og (bla derfor jeg har en pose vietnamesisk melblanding jeg ikke har noen som helst anelse om hva jeg skal bruke til i skapet hjemme..*kremt*) Forøvrig utrolig mye kult i den nettbutikken..tror jeg skal komme meg vekk derfra før jeg og begynner å skrive ønskeliste
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2010 Hehe nettopp - alt du aldri visste fantes er på sånne butikker. Og så finner man nettbutikk med ENDA MER - åh... Frakt blir 250 kr til Norge pga jeg tydeligvis må ha det på døra - antar det er sjokoladen jeg valgte. Og da må jeg nesten bestille nok til å faktisk "spare" noe på en så dyr frakt, men fortsatt ha det under 200 kr pga moms. Enda en grunn for å finne en NORSK side. (Sjekk ut bloggen min i profilen - jeg skriver om alt det sære jeg finner og)
Amys Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 (endret) 250kr var ikke _så_ ille da (men mulig jeg er litt farget av å forelske meg i i utgangspunktet billige klær i amerikanske nettbutikker for så å betale 400kr i porto og toll ) Forresten så kan det være du må betale toll selv om det er under 200 kr pga sukkeravgift og andre slemme regler. (ifølge denne artikkelen fra 2006: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095838890.87 - men kan jo håpe reglene er endret nå.) Kan uansett være greit å finne ut av før du ender opp med en 200kr-regning fra tollvesenet.. Endret 6. mai 2010 av mias
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2010 Jeg finner SÅ mye fram og tilbake om disse hersens tollreglene. Noen steder har jeg faktisk sett at vare + frakt må være under 200, men det er jo ihvertfall feil? Og sukkeravgift? SUKK. Norsk nettbutikk takk. Eller massevis av penger - jeg vil på dagstur til minst 3 store byer, møte folk, og se nye steder OG shoppe på spesielle butikker.
Amys Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Ja, de tollreglene er litt forvirrende.. 200kr-grensen gjelder verdien av varen (utregnet med tollvesenets kurs), og hvis verdien er over 200 betaler du moms av vare + frakt og i tillegg toll (hvis varen ikke er tollfri). Og tollvesenet måtte selvfølgelig komplisere ting ved å ha egne avgifter for sukker..Men det kan jo hende du kan få butikken til å merke pakken med "matvarer" uten å nevne noe som helst om godteri?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 I Oslo ligger det en butikk med ganske godt utvalg av japanske varer. Jeg husker ikke hva den heter, men den ligger vel på majorstua et sted, dvs i en sidegate fra Bogstadveien... tror jeg. Men det visste du kanskje fra før.
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. mai 2010 Mias: Blir den åpnet uansett så har jeg et problem, tipper jeg. Anonym: Jeg begynner å få en god liste for flere storbyer med addresse - navn - type butikk, jeg skal besøke . Helt sikkert en av de jeg skal besøke, håper jeg! Hvis ikke håper jeg noen har navn på den. Vet om minst tre som har japanske varer. Men da må jeg betale for busstur + ha noen og dra rundt i Oslo med. Det kan bli utover sommeren engang. + ha råd til å faktisk besøke slike morsomme butikker . Men kjempebillig og en liten morsom pakke til under 200 kr, det har jeg jo råd til veldig snart.
Silveri Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 I Oslo ligger det en butikk med ganske godt utvalg av japanske varer. Jeg husker ikke hva den heter, men den ligger vel på majorstua et sted, dvs i en sidegate fra Bogstadveien... tror jeg. Men det visste du kanskje fra før. Du tenker på Japantorget http://www.japantorget.no/ . De ligger i en sidegate til Kirkeveien, mellom Majorstukrysset og Frogner Stadion.
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2010 Silveri: Rettelse. Jeg vet nå om minst FIRE butikker i Oslo jeg gjerne vil besøke. Takk!
Amys Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 Mias: Blir den åpnet uansett så har jeg et problem, tipper jeg. Jepp..så sånn sett en ikke helt optimal løsning. Men det minsker jo sjansen for å måtte betale iallfall Og det er jo ikke sikkert de bryr seg selv om de åpner den heller? Pakken er ikke direkte feilmerket, og jeg antar de ser etter ulovlige ting i stikkontrollene, og ikke en pakke sjokolade. *planlegge tur til japantorget når jeg skal til Oslo i sommer*
Pimp Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 jeg kjøper snacks og utstyr til bento fra www.jbox.com. Er kjempefornøyd
lillemy8808 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 6. mai 2010 J-box / j-list (er igrunn samme butikk med og uten 18års blader har jeg funnet ut), har mye spennende, men ikke altfor mye utvalg i det jeg ser etter da. Mye utstyr der ja, men titter du på den sida jeg linker til så kan du 1000 doble utvalget eller noe takker uansett for alle slike tips - hvem vet hva jeg finner!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå