Gjest ts Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Gutten vår på 13 har lyst til å begynne med paintball. Han har sett seg ut utstyr og har penger til å kjøpe det han trenger. Jeg vet lite om denne sporten, men den virker jo lite "pedagogisk", de skyter jo på hverandre, ikke på blink. Samtidig virker det som om det er mye fysisk aktivitet, taktikk og sosialt fellesskap. Mannen min har snakket med lederen i gruppa(er i slutten av 20 åra) og det virker som et seriøst team. Gutten vår er ikke med i noen annen fritidsaktivitet og det hadde vært veldig bra om han fant noe han trivdes med, både sosialt og fysisk. Han er ellers en rolig type, med begge beina planta på jorda. Hva tror dere? Skal jeg si at det er greit at han begynner?
Sopp Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg hadde gjort det ja De som driver med paintball er som oftest seriøse i forhold til sporten sin. Sønnen din kan få hjelp og råd om hvilket utstyr han bør kjøpe osv. Samtidig er de opptatt av sikkerhet, så de vil nok hjelpe han med å kjøpe rett klær osv. Jeg har selv spilt/ spiller paintball. Og da er jeg eneste dame blant alle mennene Det er vondt å bli truffet, men man takler det. Man lærer seg å takle det. Og det er en sport som gir utløp for hva man enn måtte holde på innsiden. Jeg har funnet lettelse i å kunne gå på paintball banen når ting har vært tøffe. Så la han begynne:)
Gjest ts Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Så bra. Jeg er sånn i tvil, skjønner du. En mor jeg har snakket med nektet sønnen sin (som er 17) å begynne. Hun syntes lite om sporten. Jeg syns nå heller ikke så mye om at spillerne skal drive å skyte på hverandre med noe som ligner våpen. Men man har nå selv både lekt politi og røver og hatt snøballkrig, så jeg forstår at det kan være morsomt. Kan du fortelle litt mer om hva dere gjør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå