Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg veier nok 6-7 kg for mye,og hadde ikke hatt vondt av å gå ned litt.

Jeg er ikke så flink til å spise frokost,men prøver å spise litt frukt på morgenen.

Jeg spiser brødmat eller korn til lunsj, "vanlig" middag,og 2-3 brødskiver til kvelden.

Er brødskiver "usunt"? Er for eksempel knekkebrød bedre?

Jeg har også noen stygge bakside-lår. De er "bulkete" fra kneet og opp,og har cellulitter. Noen råd om øvelser som kan redusere dette?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Hvis du spiser skikkelig grove brødtyper, så er ikke brød "usunt", men hvitt og fint brød inneholder mye raske karbohydrater og kan være greit å unngå hvis man skal ned i vekt. Det kan være greit å bytte ut et brødmåltid med grove knekkebrød, kornblanding/musli, havregrøt osv., og gjerne unngå brødmat som tilbehør til supper og salater etc. Ris og pasta er det også greit å kutte ned på og bytte ut med fullkornsvarianter.

Det finnes ikke noen måte å bli kvitt cellulitter på, men trening og vektnedgang kan gjøre dem mindre synlige. De fleste øvelser som belaster lårmuskulaturen vil være til hjelp her. Se f.eks. disse og disse øvelsene.

Det skal visstnok også hjelpe å drikke mye vann og unngå koffein, alkohol, salt og sukker i kostholdet, i følge denne artikkelen.

Skrevet

Mine cellulitter forsvant da jeg kuttet ut hvete og sukker fra dietten 100%. Tok litt tid, men det gjorde susen.

Skrevet

Har og mye appelsinhud, nesten gitt opp å få den vekk, men håper i det syille å erstatta den med ein skikkelig killer-muskel. Når ein har gått mye ned i vekt er det nesten uunngåelig å ha litt dasse-hud. Usj.

Men eg har og hørt at sukker og kveite kan vera verdt å kutta ut. Samt kaffi og salt.

Pjukset: Kor lenge er "litt tid"? Kor gammal er du?

:)

Skrevet

Har og mye appelsinhud, nesten gitt opp å få den vekk, men håper i det syille å erstatta den med ein skikkelig killer-muskel. Når ein har gått mye ned i vekt er det nesten uunngåelig å ha litt dasse-hud. Usj.

Men eg har og hørt at sukker og kveite kan vera verdt å kutta ut. Samt kaffi og salt.

Pjukset: Kor lenge er "litt tid"? Kor gammal er du?

:)

Tja, jeg husker ikke, for jeg fulgte ikke med. Jeg måtte legge om kosthold pga sykdom, var sengeliggende. Var bare plutselig en dag jeg så "jøss, cellulittene borte". 6-12 mnd'er kanskje. MEN, jeg gikk ned enormt mye i vekt og var i sengeleie, hadde jeg kunne trent ved siden av hadde nok resultatet blitt skikkelig bra. Når man mister vekt OG mye muskelmasse, så blir det dassehud. Men det er ikke cellulitter ;)

Jeg er 33 år. Sluttet å røyke for 4 år siden, røyk er også ugunstig med tanke på cellulitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...