Gå til innhold

Ikke Bridezilla....

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har pådratt meg et tilfelle av "forloverzilla" og trenger om ikke annet få blåse ut litt!

Hun har "bestemt" at jeg skal ha langt slør (2++ meter)..

Hun har "bestemt" at jeg skal ha fotsid kjole...

Hun har "bestemt" at det skal serves champagne hele dagen/kvelden i stedet for musserende...

Hun har "bestemt" at velkomst maten skal være XXX, og ikke mitt ønske om YYY...

Hun har "bestemt" at det allerede avtalte barkartet (som jeg har en avtale om med serveringsstedet )skal endres til å inkludere dyre spesialdrinker...

og listen er LANG!

Jeg vet jeg må ta en prat med henne om dette... Men lett, det er det ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oida, det høres lite kjekt ut! Utrolig leit når venninner overtar og overkjører på den måten... Hun må bare respektere at det ikke er hennes bryllup, så hun har ingen bestemmelsesrett. Du får ha lykke til når du skal prate med henne!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Frekt å overkjøre andre på den måten. Hvis hun bestemmer at det skal serveres champagne og dyre spesialdrinker får hun betale differansen sjøl.

Skrevet

Uff, så slitsomt. Det er nok best å få tatt det opp så fort som mulig.

Gjest Smaragd
Skrevet

Men kjære vene la nå henne ikke trampe over deg på denne måten!?

Og hva sier mannen din til dette da...?

Jeg hadde klikket om den jeg valgte til å dele denne viktige dagen med meg hadde oppført seg som en fjott!

Sett ned foten og fortell henne at det er ditt bryllup og det er du og mannen din som velger hva som skal vere i det!

.

Skrevet

Så slitsomt, men det er tross alt du som skal gifte deg. Det er dine og din kommende manns ønsker som gjelder og burde telle i førsterekke. Om hun ikke takler å høre det, så ville jeg nesten vurdert å finne en annen forlover.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Pippelipp
Skrevet

Ta det opp med henne og hvis hun ikke skjønner alvoret, finn en annen forlover.

Skrevet

Hadde samme problemet med min. Hun hadde funnet en liste på internett over alle pliktene hun har og vi måtte visst gjøre både det ene og det andre. Hun fikk streng beskjed om at vi har full kontroll og at hun ikke skal gjøre noe annet enn det jeg ber henne om. Nå er det litt lettere siden hun bor på andre siden av landet.

Mammazillaen, derimor... Trenger jo hjelp, men det er veldig vanskelig å finne balansen mellom å hjelpe og å styre.

Generelt sett er jeg ganske lei av alle som mener vi _må_ det ene og det andre (fotograf, frisør, kake, ny kjole siden jeg ikke gren av glede da jeg tok den på, osv), hvis ikke kommer jeg visst til å angre.

Skrevet

Dårlig gjort å ta over dagen på den måten. Vi bare finner ut av ting swlv vi uten å involvere NOEN! Jeg orker ikke å skulle forholde meg til hva andre måtte mene og synes om VÅR store dag. Lykke til med praten. Du må fortelle hvordan det går =o)

Skrevet

Jeg tror jeg har pådratt meg et tilfelle av "forloverzilla" og trenger om ikke annet få blåse ut litt!

Hun har "bestemt" at det skal serves champagne hele dagen/kvelden i stedet for musserende...

Hun har "bestemt" at det allerede avtalte barkartet (som jeg har en avtale om med serveringsstedet )skal endres til å inkludere dyre spesialdrinker...

og listen er LANG!

Jeg skjønner at det ikke er lett, men det er strengt tatt bare å si: "Si meg, er det du eller jeg som skal gifte seg? Jeg og han jeg skal gifte meg med har bestemt hvordan vi vil ha det og hva vi har råd til, og slik blir det. Jeg setter stor pris på at du vil hjelpe meg frem mot bryllupet, men jeg har ikke leid deg inn som bryllupsplanlegger med uendelig budsjett".

Skrevet

Du får si til henne:

"Jeg må nok endre litt på planene dine. Jeg har hørt litt rundt, og det blir nok litt dyrt for deg, og det kan vi dessverre ikke ta i mot. Så vi går for de opprinnelige planene våre, og betaler det selv."

Fra spøk til revolver: Du får bare være bestemt. Si at du setter pris på alle tips og råd, men håper hun kan respektere at det er ditt og din forlovede sitt bryllup, dere som betaler og selvsagt dere som bestemmer hvordan det skal være.

Forloveren sin oppgave er å skrive under på forlovererklæringen. Utover det kan hun selvsagt ha noen flere oppgaver, men ikke uten din tillatelse.

Husk det er DU som bestemmer, ikke hun! At hun "bestemmer" at du skal ha et 2 metere langt slør, betyr ikke at du skal det. Det betyr bare at hun "innbiller seg" at du skal det, fordi du ikke har sagt klart nok i fra.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvordan praten gikk, TS?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ikke tatt den enda.... :sjenert:

Tror jeg lider litt av dørstokkmil og utsette-ting-til-en-annen-dag i tilleg til forloverzilla.....

Nå er det heldigvis lenge til, men her om dagen så s jeg en nydelig kjole i et blad... Den var helt enkel, med drapereier. litt "gresk" i stilen om dere skjønner, og pekte ivrig og sa at "den! Den var fin den"! Nix var svaret. Du skal ha stor kjole vettu! husjameg.....

Jeg skjønner henne litt, for jeg har kropp til å kunne ha store kjoler, og kjoler med bare skuldre, utringinger osv, men jeg vet ærligtalt ikke om jeg orker en hel dag i noe voluminøse greier med underskjørt og lange slør og halvannenmeter løshår (jeg har pinnkort hår til vanlig! :) )

Men jeg kjenner at jeg får lavere skuldre av å blåse ut her! og det er jo fint!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Kjære vene, det må da være grenser for å være unnvikende. Det er forloveren som skal ta hensyn til dine ønsker og bistå deg på best mulig måte, ikke du som skal innrette deg etter henne. Ikke vær sånn en knehøne, rett deg opp og "konfirmer" henne skikkelig. Hvis hun fortsatt vil styre, sier du fra at du vil velge en annen som din forlover. Du har da vel ikke lovet denne evig troskap?

Cheer up! :)

Endret av Belladonna
Skrevet

Neste gang må du jo bare si, at "ja, det er jo ikke du som bestemmer" og så le litt, som at du tok det som en spøk. Hvis du derimot IKKE har tenkt å si fra, så får du bare overlate alt til henne, og leve med det.

Gjest Emera
Skrevet

Er det noen som ser programmet "Kjolen som sier ja" på TLC? Der var det nettopp en slik nebbsild av en forlover, som satt der og sa bryskt nei til hver eneste kjole bruden prøvde. Selv om bruden likte mange av kjolene selv, så kjøpte hun faktisk ikke kjole før forloveren aller nådigst ga sitt samtykke. Arg, irriterende kontrollfrikforlover og spak brud.

Skrevet

Enten får du si ifra eller så må du betale for "hennes" bryllup.

Skrevet (endret)

Hadde samme problemet med min. Hun hadde funnet en liste på internett over alle pliktene hun har og vi måtte visst gjøre både det ene og det andre. Hun fikk streng beskjed om at vi har full kontroll og at hun ikke skal gjøre noe annet enn det jeg ber henne om. Nå er det litt lettere siden hun bor på andre siden av landet.

Mammazillaen, derimor... Trenger jo hjelp, men det er veldig vanskelig å finne balansen mellom å hjelpe og å styre.

Generelt sett er jeg ganske lei av alle som mener vi _må_ det ene og det andre (fotograf, frisør, kake, ny kjole siden jeg ikke gren av glede da jeg tok den på, osv), hvis ikke kommer jeg visst til å angre.

Kanskje litt off-topic - og ikke helt direkte svar... men det må bare ut...

Siden vi skal gifte oss ca 70 mil fra der vi bor, er det jo kjekt om man kan få hjelp av Svigers til planleggingen. Men svigerszilla er det ikke mye hjelp i. Vi har vært sørover nå i himmelsprett-helga for å få unna en del praktiske ting. Svigers er veldig ivrig på dette bryllupet vårt. Det er eldste sønnen som gifter seg, og kanskje også den eneste av sønnene som blir gift (iallfall sånn det ser ut per i dag). Så skjønner jo de er ivrige - men dette skal være VÅR dag (eller har jeg misforstått??) - og det og da føle seg helt overkjørt av deres synspunkter om pynt, pådekking, mat, kaker, dessert - det er ikke spes hyggelig!

Jeg kan ikke si noe om dette selv til de - dette må komme direkte fra sønn til foreldre (føler det på samme måte han også) - for slik de kjører på så har jeg mest lyst å gi opp hele planleggingen!

Endret av hegejenta30
Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg hadde en kort periode Mammazilla, men en vakker dag sa jeg et par ting rett ut og så krangla vi og var sinte på hverandre et par dager, MEN så sank det visst inn og nå er hun bare til god hjelp og vi har et veldig godt forhold til hverandre. Det spørs om mannen din må manne seg opp og si et ord eller to til sine foreldre, ellers blir det ikke noe gøy.

Skrevet (endret)

og listen er LANG!

Har hun også bestemt at dere tre skal ha bryllupsnatten sammen, eller er det greit at du og din mann tar den uten henne?

Høres ut som hun kontrollerer deg fullstendig, og du lar deg bli kontrollert. Har det alltid vært slikt, kan jeg forstå at det er vanskelig å si i fra. Men har ikke din mann noe han skulle ha sagt, eller syns han det er greit at venninnen din styrer på som hun gjør?

Om du ikke ønsker å snakke med henne, bare fortsetter du å planlegge det du vil ha uten å snakke med henne først. Kjøp inn det du vil, lag de barkartene som du vil, og hold henne utenfor. Spør hun hvorfor, så får du heller si at du ønsker noe helt annet enn det hun ønsker og det er ditt og din mann sitt bryllup. Eller er ikke han inkludert i planleggingen?

En annen ting, hun kan ikke bestemme noe du ikke lar henne bestemme, så egentlig lar du henne bestemme om hunfårviljen sin. Men hadde ejg vært din mann, ville jeg blitt meget skeptsik tilå gifte meg med en person som hadde så liten ryggrad, og som ga oss mye større utgifter enn nødvendig bare fordi venninnen skulle bestemme dagen deres. Skal hun bestemme alt videre også, når dere skal få barn, når dere har lov til å ha sex osv? Du vet selv at du er den eneste som kan sette stopp for det, og det er å gi klar beskjed om at hun kan bestemme alt selv den dagen hun skal gifte seg.

Endret av Piper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...