jane_austen Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Har nå levert kjolen min hos skredder, og jeg regner med at de stryker/damper den når den er ferdig lagt opp. Men hva med sløret? Jeg pakket det opp her i stad, og det har masse brettekanter etter å ha vært innpakket. Er det noe som retter seg litt hvis det får henge løst, eller er det vanlig å stryke/dampe det? Er det noe jeg kan gjøre selv, eller er det noe brudesalongen burde ha gjort for meg?
Sunshine Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg tror nok det må dampes, og du kan sikkert gjøre det selv. Legg et fuktig håndkle over så du ikke har direkte kontakt mellom slør og strykejern. Prøv deg frem med lav varme først.
Shamira Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Frisøren min gav meg et godt forslag. Heng det på badet, sett på dusjen på skikkelig varmt, sånn at det damper og la det henge en stund. Da vil det rette seg ut.
jane_austen Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2010 Takk for tipsene! Nå har det hengt en stund og er allerede bedre, så med litt damp nå så blir det nok bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå