Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Sett at dere hadde funnet den perfekte jenta, bortsett fra at hun ikke ville ha barn. Så dumper hun bomba: grunnen til at hun måtte få brystimplantater og ikke kan få unger, og slipper å barbere fitta, er at hun egentlig er en mann som totalt mangler evnen til å reagere på testosteron!! Du kan overhodet ikke se utapå henne at hu er mann, men alle cellene hennes er XY? Ville dere dumpa kjerringa?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Ja, hvorfor ikke!? Nei, kanskje fordi du ble sammen med henne av en grunn, at hun var deilig, eller at du ikke klarte å få deg noe annet? Hvorfor skal du dumpe henne(ham?)?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Ja. Og hadde "han" vist seg å være xx så hadde det vært dumping der og. No hard feelings dear, men jeg ønsker meg en standard pakke med kjent innhold, ikke et kinderegg..
Berentsens Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Nei, kanskje fordi du ble sammen med henne av en grunn, at hun var deilig, eller at du ikke klarte å få deg noe annet? Hvorfor skal du dumpe henne(ham?)? Ærlighet! Man må kunne stole på dem man blir sammen med. Når man holder tilbake slike viktige detaljer som det, ja da er det dødfødt.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 er "hun" reproduserbar eller infertil? infertil = ingen framtid og i bunn og grunn en mann har hun en livmor er hun en kvinne og kan leve som en kvinne
Gjest Trajan Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 I mine øyne er de kvinner som ikke vil ha barn. De eneste kvinner jeg i det helle tatt ville vudert og blitt sammen med.
Gjest Arne Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Sett at dere hadde funnet den perfekte jenta, bortsett fra at hun ikke ville ha barn. Så dumper hun bomba: grunnen til at hun måtte få brystimplantater og ikke kan få unger, og slipper å barbere fitta, er at hun egentlig er en mann som totalt mangler evnen til å reagere på testosteron!! Du kan overhodet ikke se utapå henne at hu er mann, men alle cellene hennes er XY? Ville dere dumpa kjerringa? Nei jeg ville ikke ha dumpa henne hvis jeg så på henne som perfekt, barn kan man adoptere. Jeg regner med at hun er transseksuell, altså født med guttekropp. Men har fått fjernet penis og testikler (derfor prooduserer hun ikke testosteron) og rekonstruert vagina, og går på hormoner (en pille om dagen eller noen sånt). Jeg ser på de damene som like mye dame som alle andre damer. De har jo kvinnelig kropp, navn og personnummer. Du er vel ikke så glad i dama når du kaller henne "mann" og "kjerringa"?
Strenge Frk.Gerd Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Hmm.. veldig lett å se på en konstruert vagina at den er konstruert.. kjønnskifteoperasjons prosessen eller utviklingn har ikke kommet så langt ennå.
Parvati Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Hmm.. veldig lett å se på en konstruert vagina at den er konstruert.. kjønnskifteoperasjons prosessen eller utviklingn har ikke kommet så langt ennå. Ja, det er mitt inntrykk også - kan ikke forestille meg at du kan gi en tidligere mann munnsex uten å legge merke til at noe er uvant. Med mindre dette var ditt første forhold, og du aldri hadde sett en naken kvinne før. Men; som hypotetisk spørsmål er det interessant nok. Jeg tror at dette er et svik, fordi det er viktig informasjon som er holdt tilbake. Det er jo mange par som oppdager at de ikke kan få barn sammen, men det synes jeg er en mer likeverdig situasjon (fordi ingen visste noe om fremtidig barnløshet). Hvis en av partene vet at paret ikke kan få barn, synes jeg at dette skal opplyses om veldig tidlig i forholdet.
Mann 42 Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Det TS beskriver, er en person som har et Y-kromosom, og altså er mann, genetisk sett, men som også har en medfødt defekt som innebærer at hun/han ikke reagerer på testosteron. Siden alle fostere begynner livet som fylogenetiske jenter, og guttefosterne maskuliniseres av testosteron, så innebærer det at de som har celler som ikke reagerer på testosteron, ikke gjennomgår dette byttet. Det er veldig enkelt, egentlig: Dersom cellene mangler reseptorer som testosteronet kan binde seg til, spiller det ingen rolle hvor mye av det som flyter rundt i systemet. Det skjer overhodet ingen endring av kroppen i maskulin retning. Dvs at vaginaen utvikler seg som normalt for en jente, men uten eggstokker. Og mange av disse damene er forøvrig hyperfeminine av utseende, siden de kun responderer på østrogen. De fleste som er slik, oppdager det ikke før de prøver å få barn. Så: ville jeg dumpet henne? La meg si det sånn: Hvis det ser ut som en dame, går som en dame, og tenker på seg selv som en dame, så ER det en dame. Og elsker hun meg, så er hun dama MI. Ville jeg dumpe en dame som jeg elsket, fordi hun ikke kunne få barn? Nei. Det er jo en uforskyldt tilstand. Det vises ikke, og har man testosteroninsensitivitet (eller hva det heter) så får man ikke vite det før man tester genene. Jeg ser på dette som en av mange grunner til at en kvinne blir infertil, selv om det genetisk sett er en mann. Det er mange barnløse par som adopterer. og man ser ikke genene til folk sånn til daglig, uansett. Hadde det dreid seg om en transseksuell, så ville det antakelig vært noe annet, siden det da er en mann som i voksen alder bestemte seg for å bli kvinne. Jeg ville antakelig sett det som et grovt tillitsbrudd om Erika plutselig fortalte meg at hun hette Erik inntil for et par-tre år siden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Jenter med mannlige kromosom er født som jenter, med vagina og ser 100% ut som jenter. Men de har ikke de indre kvinnlige kjønnsorganene, og man kan da ikke få barn og kommer ikke i puberteten uten kunstige hormoner. Dersom jentene får tilført hormoner er de helt som andre jenter, utvikler bryster og ser helt ut som andre jenter. Siden de totalt mangler testosteron har de lite hårvekst på kroppen. Det er ikke snakk om transseksualitet, eller kontruert vagina og de har levd som jente hele livet. Mange vet ikke at de har denne tilstanden før de kommer i puberteten eller det vil si før de ikke kommer i puberteten. Det er disse jentene ts snakker om, fordi ts nevner at de ikke reagerer på testosteron. Vi er alle jenter i svangerskapet helt til testosteronet kommer inn i bildet og skaper de mannlige kjønnsorganene, dersom man ikke reagerer på testosteron vil man fortsette å utvikle seg til ei jente alt utenom de innvendige kvinnlige kjønnsorganene. Jentene ser 100% ut som andre jenter men kan ikke få barn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Jenter med mannlige kromosom er født som jenter, med vagina og ser 100% ut som jenter. Men de har ikke de indre kvinnlige kjønnsorganene, og man kan da ikke få barn og kommer ikke i puberteten uten kunstige hormoner. Dersom jentene får tilført hormoner er de helt som andre jenter, utvikler bryster og ser helt ut som andre jenter. Siden de totalt mangler testosteron har de lite hårvekst på kroppen. Det er ikke snakk om transseksualitet, eller kontruert vagina og de har levd som jente hele livet. Mange vet ikke at de har denne tilstanden før de kommer i puberteten eller det vil si før de ikke kommer i puberteten. Det er disse jentene ts snakker om, fordi ts nevner at de ikke reagerer på testosteron. Vi er alle jenter i svangerskapet helt til testosteronet kommer inn i bildet og skaper de mannlige kjønnsorganene, dersom man ikke reagerer på testosteron vil man fortsette å utvikle seg til ei jente alt utenom de innvendige kvinnlige kjønnsorganene. Jentene ser 100% ut som andre jenter men kan ikke få barn. De har vel heller ikke menstruasjon?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Sett at dere hadde funnet den perfekte jenta, bortsett fra at hun ikke ville ha barn. Så dumper hun bomba: grunnen til at hun måtte få brystimplantater og ikke kan få unger, og slipper å barbere fitta, er at hun egentlig er en mann som totalt mangler evnen til å reagere på testosteron!! Du kan overhodet ikke se utapå henne at hu er mann, men alle cellene hennes er XY? Ville dere dumpa kjerringa? Den måten du velger å skrive om denne jenta på, sier meg at det ikke kan være mye følelser med i bildet fra din side. Jeg ville aldri ha omtalt et menneske jeg var glad i (eller andre mennesker for den saks skyld) på denne måten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #15 Skrevet 5. mai 2010 De har vel heller ikke menstruasjon? Det stemmer, uten indre kvinnlige kjønnsorgan får man heller ikke mentrasjon. Dette er også en grunn til at mange oppdager dette først i inngang til pubertet fordi menstrasjonen uteblir.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Hmm.. veldig lett å se på en konstruert vagina at den er konstruert.. kjønnskifteoperasjons prosessen eller utviklingn har ikke kommet så langt ennå. Off topic her, men kan jeg spørre når din partner/tidligere partner gjennomgikk korreksjon? Kjenner et par transexuelle, men i hovedsak pre-op personer. Er heller ikke så nær noen av de at jeg tror jeg kommer til å få se resultatet når den tid kommer. Men jeg har fått inntrykk fra de at m2f jevnt over er svært vanskelig å skille fra bio-kvinner når alt er grodd og "satt" seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå