Gjest Geitrams Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Min sønn fortalte akkurat at pappa pleide å slå han i ansiktet hvis han ble sint. Hvis han hadde glemt noe så slo han hardt. Gutten er 6 år, og han har bodd hos meg de siste 3 årene bortsett fra her 2. helg. Jeg kjenner igjen væremåten til pappaen og tror på min sønn (han slo aldri meg). Selv begynte jeg også å lyve når jeg bodde sammen med faren siden han ble så fryktelig ubehagelig når ikke alt var etter hans pipe. Var han sur så var som å ha en sort, klam og ubehagelig sky i huset i et par dager. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Dersom jeg sier noe til faren så er jeg sikker på at gutten få unngjelde med spydigheter, skyldfølelse og en kald skulder. Akkurat nå er dette litt ferskt for meg og jeg har grått en lang stund. Hvilke råd har dere?
Gjest fireflies Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 at du er nødt til å gjøre noe er det ingen tvil om, men spørsmålet ditt er vel hva du skal gjøre. jeg syns først og fremst at du burde ta det opp direkte med far. fortell ham hva sønnen din har sagt og spør han om dette stemmer. forklar han at dette er uakseptabelt og at du vil være nødt til å gå videre med det hvis det skjer igjen. ingen barn skal bli slått av sine foreldre, og slike ting må taes tak i med en eneste gang.
Eliisa Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Det er lettere å slå sønnen deres enn det er å slå deg. Du er voksen og kan ta igjen, eventuelt anmelde. Sønnen deres har han overtaket på og så ung som han er, sier han nok ingenting tilbake til faren heller. Kvalmt, men sant. Jeg for min del ville ikke sendt sønnen min til en far som faktisk slår han. Jeg hadde ringt barnevernet og hørt hva jeg burde gjøre. Faren burde i det minste gå på noe sinnekurs. Om det ikke hjelper, sammen med det faktum at du og kanskje andre rundt vet hva han har gjort - så hadde jeg faktisk jobbet med at faren ikke fikk samvær.
Gjest Annemette Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Ring barnevernet å få råd! det er uansett ikke lov å slå barn, uansett. Huff, stakkars sønnen din. Du skal være glad han sier i fra om slike ting.
Krummelure Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Snakk med faren. Si ifra at det ikke er greit å slå. Skjer det igjen snakker du med barnevernet.
Gjest Annemette Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Snakk med faren. Si ifra at det ikke er greit å slå. Skjer det igjen snakker du med barnevernet. jeg mener absolutt du bør ta tak i dette med en gang, istedenfor å vente på at det skjer igjen! det er slett ikke sikkert barnet sier fra neste gang dette skjer. Nei, herregud, man slår ikke barn! Jeg har selv barn - og ja jeg kan bli irritert, fint og frustert, men MAN SLÅR IKKE! da er det noe alvorlig feil, og det kan man faktisk ikke tillate at skjer flere ganger! hadde det vært mitt barn som hadde blitt slått av faren sin, skulle han ha holdt seg laaaangt unna sønnen vår!
Gjest Gjest_22 Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Snakk med faren. Si ifra at det ikke er greit å slå. Skjer det igjen snakker du med barnevernet. Dette var ett dårlig råd, synes jeg. Hvis en kvinne blir slått av sin mann får hun beskjed om å forlate mannen med en gang. Hun får høre at "slår han 1 gang, vil han slå igjen," osv. Men når ett barn blir slått. En liten uskyldig 6åring. Nei, da skal man bare fortelle faren at det "ikke er lov til å slå, så ikke gjør det igjen". Herregud. Har barna mindre rettigheter enn voksne?
Djungelvrål Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Hadde nektet faren å se sønnenm min på flekken hvis han hadde gjort noe sånn og mest sannsynlig aldri latt han få ha han mer..
Krummelure Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Dette var ett dårlig råd, synes jeg. Hvis en kvinne blir slått av sin mann får hun beskjed om å forlate mannen med en gang. Hun får høre at "slår han 1 gang, vil han slå igjen," osv. Men når ett barn blir slått. En liten uskyldig 6åring. Nei, da skal man bare fortelle faren at det "ikke er lov til å slå, så ikke gjør det igjen". Herregud. Har barna mindre rettigheter enn voksne? Beklager! Det var et virkelig dårlig råd! Snakk med faren og med barnevernet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Her er det politiet som er rette adresse for saken. De kan foreta dommeravhør, og ta saken videre hvis de mener det er blitt begått en kriminell handling. Ring politiet og be om en samtale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå