Gjest jossa Skrevet 13. mai 2010 #121 Skrevet 13. mai 2010 Hva det er jeg hevder, mener du vel? Jeg hevder ganske enkelt at homofili(i mange tilfeller)er noe man utviklet seg til å bli allerede som embyro/foster. Det finnes ingen gen for hetrofili, heller, for øvrig; biologi styres av langt mer enn gener. Her ser den ut til å styres av tstosteronnivået. Ja, det er jeg enig i. Men hvordan forklarer du Kinsey-skalaen?
Gjest Hans72 Skrevet 13. mai 2010 #122 Skrevet 13. mai 2010 Ja, det er jeg enig i. Men hvordan forklarer du Kinsey-skalaen? Ved at vi lever i et åpent og fritt samfunn(hvor det er et stort fokus på sex), hvilket medfører at mange føler for å eksperimentere seksuelt; på mange plan, også med å ha sex med samme kjønn. Det betyr ikke at man er homofil, bare at man er nysgjerrig, og liker å eksperimentere. Videre er noen tiltrukket av begge kjønn(eller, som mange av dem sier"Jeg forelsker meg mer i personen enn i hvilket kjønn vedkommende er av").
Gjest jossa Skrevet 13. mai 2010 #123 Skrevet 13. mai 2010 Ved at vi lever i et åpent og fritt samfunn(hvor det er et stort fokus på sex), hvilket medfører at mange føler for å eksperimentere seksuelt; på mange plan, også med å ha sex med samme kjønn. Det betyr ikke at man er homofil, bare at man er nysgjerrig, og liker å eksperimentere. Videre er noen tiltrukket av begge kjønn(eller, som mange av dem sier"Jeg forelsker meg mer i personen enn i hvilket kjønn vedkommende er av"). Så homofili er medfødt og konstant mens heterofili er flytenede?
Gjest Hans72 Skrevet 14. mai 2010 #124 Skrevet 14. mai 2010 Så homofili er medfødt og konstant mens heterofili er flytenede? Begge deler er vel for så vidt medfødt, men det finnes 1) Bifile og 2) Mange som liker å eksperimentere.
Gjest MikeWaters Skrevet 14. mai 2010 #125 Skrevet 14. mai 2010 (endret) Begge deler er vel for så vidt medfødt, men det finnes 1) Bifile og 2) Mange som liker å eksperimentere. Man fødes med et sett preprogrammerte preferanser, men det er ikke nok til å gjøre deg hverken hetero, homo, bi eller eksperimentell. Endret 14. mai 2010 av MikeWaters
Gjest Bianca26 Skrevet 15. mai 2010 #126 Skrevet 15. mai 2010 Så kvinner bør være tilstede for ungeb i minst et år sammenhengende? ja. Men det er jo det betalt permisjon er for. Etterpå kan faren delta like mye.
Gjest Hans72 Skrevet 21. mai 2010 #127 Skrevet 21. mai 2010 Finnes det noen statistikk på forekomsten av pedofili og/eller homofili i forskjellige land, da?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #128 Skrevet 21. mai 2010 Vet ikke, jeg, men jeg tror det er like mye homofili som pedofili blandt alle raser, som det skjer vold og voldtekt og misbruk, men f.eks. i skandinavia og usa kan man være åpen om dette og prate om det uten at man blir steinet eller korsfestet eller får hånden hugget av, og derfor hører vi mye mer om hvite menn i slike situasjoner enn om fargede, mens i andre land der religion står sterkt i fokus, og samtidig er veldig mannsdominerende, er det nok ingen åpenhet om dette, og ingen er sælig opplyst. Da prater man heller ikke om det. Det ble ikke noe sårlig opplysning og åpenhet om dette i Norge før på 80-tallet? På 90-tallet husker jeg at dette var noe alle visste og hadde hørt om.
Gjest Anonym mann Skrevet 21. mai 2010 #129 Skrevet 21. mai 2010 Dette blir bare dumt. Selvfølgelig går flere ut av skapet og erkjenner de er homofile når samfunnet ikke fordømmer det. Det blir som å påstå at den afrikanske rase er mer tilbøyelige rent biologisk til å voldta kvinner. For man kan sikkert lage en statistikk som viser hvor mye mer voldelige "negrene" er uten å ta med fatorer som , fattigdom, samfunn og sosialisering. Den hentydningen i starten med at hvite oftere er pedo på grunn av lavere testoseron nivå var bare provoserende. Jeg tror når det gjelder etikk vil hvite mann komme bedre ut på grunn av skjennerelt mer stabile samfunn. Flere pedoer som blir avslørt også når man har politi som ikke er korupte.
Gjest Hans72 Skrevet 21. mai 2010 #130 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Noen innspill i debatten rundt hvorvidt homofili er medfødt: http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1052369 http://no.wikipedia.org/wiki/Homofili#cite_note-33 Ellers er det visstnok påvist at homofile har noe større sannsynelighet for å være sucidiale: Hvorfor det? Endret 21. mai 2010 av Hans72
Berentsens Skrevet 22. mai 2010 #131 Skrevet 22. mai 2010 Ellers er det visstnok påvist at homofile har noe større sannsynelighet for å være sucidiale: Hvorfor det? Det gjelder vel de homofile som er mellom 16 og 25, og årsaken er i hovedsak den negativiteten som de møter i lokalsamfunnet sitt og i samfunnet ellers.
Gjest MikeWaters Skrevet 25. mai 2010 #132 Skrevet 25. mai 2010 Noen innspill i debatten rundt hvorvidt homofili er medfødt: http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1052369 http://no.wikipedia.org/wiki/Homofili#cite_note-33 Ellers er det visstnok påvist at homofile har noe større sannsynelighet for å være sucidiale: Hvorfor det? Ja, hvorfor det? Hva sier egentlig det? At homofili er medfødt? Selvmordsraten er visstnok høyere i Norden enn på de karibiske øyer, hvorfor det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå