SMann Skrevet 5. mai 2010 #21 Skrevet 5. mai 2010 Eller gjerne en kombinasjon av homo/pedo? Det virker som om menn fra andre raser (spesielt hispanics og svarte) har mer sans for voksne og velutviklede damer enn det hvite menn har. Hvite menn foretrekker som oftest så pubertale jenter som mulig. Homofili virker også som en typisk hvitmanns-greie. Eller ta f.eks lommemannen. Jeg har liksom litt problemer med å tenke meg en svart eller latinsk "lommemann". Hvite menn har jo, som kjent, et lavere testosteronnivå enn andre menn. Kanskje det er grunnen til at det ser ut slik som det gjør? Det myldrer jo av hvite (bifile?) pedoser! I USA er det mindre straffbart å misbruke barn enn å drive med narkotika. De fleste som blir tatt for narkotika har en minoritetsbakgrunn. Kan det ha noe med at hvite menn beskytter hverandre fordi de forstår hverandres tilbøyeligheter? Det er tross alt de som er lovmakerne. Det er feil å gjøre dette til et rasespørsmål så lenge dette er et problem innen alle raser. Det at man foretrekker forskjellig type kvinne forskjellige steder har ikke noe med legning å gjøre. Bare se på malerier noen hundre år tilbake...korsettene for hundre år siden...50 talls ikoner som Marilyn Monroe...60 årenes Twiggy... Kontrastene innen en rase over tid kan være minst like stor som mellom raser. Jeg kunne heller ikke se for meg Mao som en åpenlys pedofil men det var han til de grader!!
Kosteskaft Skrevet 5. mai 2010 #22 Skrevet 5. mai 2010 Det er derfor det er litt vanskelig å ta homofili så seriøst. Og heterofili, for den sakens skyld. Hvor ærlig er folk egentlig om sin preferanse? Vi har jo også Kinsey skalaen. Uansett så henger testosteron og østrogen sammen med maskulinitet og femininitet, så det er vel ganske lett å se hvor landet ligger med tanke på en persons generelle seksuelle preferanse. Er vel ganske logisk, egentlig. Men unntak finnes alltid. Nå snakket vi ikke om femininitet eller maskulinitet, men seksuell preferanse. Og her er det fremdeles testosteronet som styrer sex-drift, både hos menn og kvinner. (Nærmere bestemt i mellomhjernen, i det limbiske system) http://home.online.no/~steinny/Kap1/hjernens_oppbygning.htm HVA som er feminint og maskulint er også veldig kulturelltstyrt. For min bestefar var det ikke naturlig (u-mannlig) å passe på sine egne barn, skifte bleie, etc. Og like uaktuelt for mødrene og jobbe etter at de var gift. (u-kvinnelig) Idag vil vel ingen påstå at dette gjør enn mindre mannlig eller kvinnlig. Og hva så om noen synes det er spennende med homofili, homoseksualitet? Kanskje vi er bittelitte granne biseksuelle alle sammen, men hos noen (homser, lesber) er tiltrekkningen mot samme kjønn overskyggende "hetroseksualiteten", altså tiltrekkelsen mot motsatt kjønn. Ellers så har vi jo Kinsey som deler seksualitet inn i 8 ulike grupperinger, inludert aseksuelle, men de var tross alt ikke emnet her! Kinsey scale: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale Spennende tema forresten, og utrolig bra at man (stort sett) har holdt det på diskusjon om seksualitet og ikke over i rasistiske termer. Keep up!
gbnj Skrevet 5. mai 2010 #23 Skrevet 5. mai 2010 Det er feil å gjøre dette til et rasespørsmål så lenge dette er et problem innen alle raser. Det at man foretrekker forskjellig type kvinne forskjellige steder har ikke noe med legning å gjøre. Bare se på malerier noen hundre år tilbake...korsettene for hundre år siden...50 talls ikoner som Marilyn Monroe...60 årenes Twiggy... Kontrastene innen en rase over tid kan være minst like stor som mellom raser. Jeg kunne heller ikke se for meg Mao som en åpenlys pedofil men det var han til de grader!! Det er kun homsene i reklemebransjen/moteindustrien ol. som foretrekker spinkle kvinner!
gbnj Skrevet 5. mai 2010 #24 Skrevet 5. mai 2010 Nå snakket vi ikke om femininitet eller maskulinitet, men seksuell preferanse. Og her er det fremdeles testosteronet som styrer sex-drift, både hos menn og kvinner. (Nærmere bestemt i mellomhjernen, i det limbiske system) http://home.online.no/~steinny/Kap1/hjernens_oppbygning.htm HVA som er feminint og maskulint er også veldig kulturelltstyrt. For min bestefar var det ikke naturlig (u-mannlig) å passe på sine egne barn, skifte bleie, etc. Og like uaktuelt for mødrene og jobbe etter at de var gift. (u-kvinnelig) Idag vil vel ingen påstå at dette gjør enn mindre mannlig eller kvinnlig.Det er unaturlig for meg som mann å ha kvinnelig(amming ol.) omsorg for barn! Og hva så om noen synes det er spennende med homofili, homoseksualitet? Kanskje vi er bittelitte granne biseksuelle alle sammen, men hos noen (homser, lesber) er tiltrekkningen mot samme kjønn overskyggende "hetroseksualiteten", altså tiltrekkelsen mot motsatt kjønn.Ja, folk er forskjellige. Ellers så har vi jo Kinsey som deler seksualitet inn i 8 ulike grupperinger, inludert aseksuelle, men de var tross alt ikke emnet her! Kinsey scale: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale Spennende tema forresten, og utrolig bra at man (stort sett) har holdt det på diskusjon om seksualitet og ikke over i rasistiske termer. Keep up!
Gjest MikeWaters Skrevet 5. mai 2010 #25 Skrevet 5. mai 2010 Det er unaturlig for meg som mann å ha kvinnelig(amming ol.) omsorg for barn! Nei, det er umulig for deg som mann å amme et barn. Å gi omsorg, passe barn, skifte bleie, dulle og dikke etc....det klarer du fint, hvis det føles unaturlig for deg er det fordi du sitter fast i fordums kjønnsrollemønster og det er synd for barn at deres pappa føler det slik. Litt nysgjerrig på hva du legger i o.l.?
K.A. Skrevet 5. mai 2010 #26 Skrevet 5. mai 2010 TS har helt tydelig et forutinntatt syn. Først påstår h*n at hvite er mer tilbøyelige til å være pedofile/homofile (kamuflert som et spørsmål, men du lurer ingen), og når det blir påpekt at småbarn er mye mer utsatt i Afrika enn Europa snur h*n på flisa og sier at nei, DA er det kulturen, da. Men når hvite gjør det, DA er det fordi de er hvite. Det er jo en så kaputt tankegang at jeg er overrasket over at TS ikke ser det selv. Videre bruker TS sine egne fordommer som bevis for sine fordommer. "Jeg har vanskelig for å se for meg en ikke-hvit lommemann, derfor er sannsynligheten for en ikke-hvit lommemann mindre". Vel, jeg har ikke vanskelig for å se for meg en ikke-hvit lommemann. Betyr det at sannsynligheten plutselig er blitt større igjen, da? Dette er da bare tåpelig. TS legger frem ganske sterke påstander, men overhodet ingen begrunnelser. Jeg må nok konkludere at TS er en rasist. Hvorvidt h*n er en ikke-hvit rasist eller en hvit selv-hatende rasist er et åpent spørsmål.
Gjest nobilian Skrevet 5. mai 2010 #27 Skrevet 5. mai 2010 Eller gjerne en kombinasjon av homo/pedo? Det virker som om menn fra andre raser (spesielt hispanics og svarte) har mer sans for voksne og velutviklede damer enn det hvite menn har. Hvite menn foretrekker som oftest så pubertale jenter som mulig. Homofili virker også som en typisk hvitmanns-greie. Eller ta f.eks lommemannen. Jeg har liksom litt problemer med å tenke meg en svart eller latinsk "lommemann". Hvite menn har jo, som kjent, et lavere testosteronnivå enn andre menn. Kanskje det er grunnen til at det ser ut slik som det gjør? Det myldrer jo av hvite (bifile?) pedoser! I USA er det mindre straffbart å misbruke barn enn å drive med narkotika. De fleste som blir tatt for narkotika har en minoritetsbakgrunn. Kan det ha noe med at hvite menn beskytter hverandre fordi de forstår hverandres tilbøyeligheter? Det er tross alt de som er lovmakerne. *** Kanskje du skulle orientere deg om hva som skjer på Haiti i kjølvannet av skjelvet?
gbnj Skrevet 5. mai 2010 #28 Skrevet 5. mai 2010 Nei, det er umulig for deg som mann å amme et barn. Å gi omsorg, passe barn, skifte bleie, dulle og dikke etc....det klarer du fint, hvis det føles unaturlig for deg er det fordi du sitter fast i fordums kjønnsrollemønster og det er synd for barn at deres pappa føler det slik. Litt nysgjerrig på hva du legger i o.l.? Eller så har du latt deg påvirke, dvs feilen ligger ikke i at jeg ikke har latt meg lede, menn at du har..? "ol." referer til "omsorg, passe barn, skifte bleie, dulle og dikke etc....".
Gjest MikeWaters Skrevet 5. mai 2010 #29 Skrevet 5. mai 2010 Eller så har du latt deg påvirke, dvs feilen ligger ikke i at jeg ikke har latt meg lede, menn at du har..? "ol." referer til "omsorg, passe barn, skifte bleie, dulle og dikke etc....". Sorry, machofilterknappen min blinker og durer noe grusomt her. Preikes!
Mann 42 Skrevet 5. mai 2010 #30 Skrevet 5. mai 2010 jeg tror ikke hvite menn er mer tilbøyelige for å være homofile enn hva fargede menn er. jeg tror det handler mer om religionen og kulturen i landet, altså hva som er godtatt og ikke. det er vel lettere og mer akseptert å stå frem som homofil i norge enn hva det feks er i irak. Det tror nok jeg også. For ikke å snakke om land som Iran eller Saudi-Arabia, der det i verste fall resulterer i dødsstraff dersom det blir kjent at man er homofil. Nå finnes det jo gay-bashere her også, men samfunnet beskytter homofiles rettigheter i de fleste vestlige land. Så det skulle egentlig bare mangle at det er langt flere åpent homofile her enn i ikke-vestlige kulturer.
Mann 42 Skrevet 5. mai 2010 #31 Skrevet 5. mai 2010 Jeg tror denne betraktingen til TS har mer med hvordan TS oppfatter verden og hva som blir utelatt fra TS' verdenssyn. Jeg er veldig overrasket over at denne tråden ikke ligger plassert i 'skråblikk og generaliseringer' forresten. Dessuten er vel dette på grensen til rasisme? Å sitte og pålegge en rase med mennesker visse negative eegenskaper er vel neppe en debatt man ønsker å ha på forumet? Virker mer som svartmaling og skittkasting enn en konstruktiv betraktning i mine øyne. Svartmailing, ja, ha, ha. Artig! Men det var kanskje ikke tilsiktet. TS syns vi er for hvite! Så han svartmaler oss.
Mann 42 Skrevet 5. mai 2010 #32 Skrevet 5. mai 2010 Dette er absolutt ikke rasisme. Jeg prøver å fokusere på det seksuelle, men det er dere som prøver å bortforklare saker og ting. Hvorfor heller ikke svare konstruktivt på innlegget mitt. Bevis eller motbevis min påstand/mine observasjoner. Det er vel den som kommer med påstanden som har noe å bevise. Du kan jo til å begynne med dokumentere at det er mer pedofili i hvite samfunn enn f.eks blant afrikanere eller andre "ikke-hvite". Det tror jeg blir vanskelig. I Afrika er det f.eks ganske vanlig blant de mer tilbakestående delene av befolkningen å "kurere" kjønnssykdommer gjennom å ha sex med en jomfru, og jo yngre, jo bedre. Så små jenter voldtas ofte av "magiske" årsaker. Muslimenes koran sier at giftemål med en 9-årig jente er OK. I motsetning til våre lover, der all sex med mindreårige er strengt forbudt, og man ikke kan gifte seg med mindre begge parter er over 18. Du vil vel neppe finne en europeisk healer som anbefaler sex med en 1. klassing som kur mot Aids, heller.
SMann Skrevet 5. mai 2010 #34 Skrevet 5. mai 2010 Hvite menn elsker pikk. Det gjør mørke og gule menn også...jeg har nok sett det på film...
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2010 #35 Skrevet 5. mai 2010 Det gjør mørke og gule menn også...jeg har nok sett det på film... Men ikke like mye som hvite menn. Heller en pen unggutt enn en vakker og velformet dame.
Gjest nobilian Skrevet 5. mai 2010 #36 Skrevet 5. mai 2010 Men ikke like mye som hvite menn. Heller en pen unggutt enn en vakker og velformet dame. *** Lille rasist, hva om du finner et annet sted å henge?
gbnj Skrevet 5. mai 2010 #37 Skrevet 5. mai 2010 Sorry, machofilterknappen min blinker og durer noe grusomt her. Preikes! Poenget er at; det at menn er hjemme med sine barn og ammer dem med en plastflaske, er den sosiale konstruksjonen/kulturstyrt. At barn ammes direkte av kvinners bryst, og at kvinnene da også samtidig tar seg av "omsorg, passe barn, skifte bleie, dulle og dikke etc...." er ikke en sosial konstuksjon/kulturstyrt.
K.A. Skrevet 5. mai 2010 #38 Skrevet 5. mai 2010 Men ikke like mye som hvite menn. Heller en pen unggutt enn en vakker og velformet dame. Det blir ikke sant bare fordi du sier det, vet du.
Gjest MikeWaters Skrevet 6. mai 2010 #39 Skrevet 6. mai 2010 Poenget er at; det at menn er hjemme med sine barn og ammer dem med en plastflaske, er den sosiale konstruksjonen/kulturstyrt. At barn ammes direkte av kvinners bryst, og at kvinnene da også samtidig tar seg av "omsorg, passe barn, skifte bleie, dulle og dikke etc...." er ikke en sosial konstuksjon/kulturstyrt. Du kan kalle det akkurat hva faen du vil, faktum er at hvis du som mann undergraver din evne til å ta vare på et barn når det trenger omsorg som mest, så gir du etter for biologiens minimale rolle i husholdningen og setter på håndbremsen for din egen utvikling som relasjonsbygger.
Ethereal Skrevet 6. mai 2010 #40 Skrevet 6. mai 2010 Det er den mest idiotiske påstanden jeg har hørt på en lang, lang stund
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå