83` Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Ok, jeg bare ramser opp; * fuktfattig hud (føles veldig stram) * mye hudormer på nasen, litt i pannen og en del på haken * litt rød på nasen (sprengte blodkar??), og den blir veeldig rød når det er kaldt ute. Ellers ikke noe rød i resten av ansiktet. (bortsett fra kinna da, -etter at jeg har trent ) * får lett utslett på øyenlokkene av øyekrem o.l. * har nå fått sopputslett (legen mente det var det) i ansiktet. Røde, tørre flekker som klør. Har fått Dactacort krem mot de, og tabletter mot sopp, men det har ikke virket noe særlig ennå.... Trenger tips til hudpleieprodukt. Har nettopp prøvd Mary Kay, men det var da soppen kom, så tørr ikke bruke det noe mer. Har gått over til Vichy som jeg alltid har brukt. Men huden min blir ikke mindre stram, og kunne så gjerne tenkt meg å få bort hudormene! -eller er de umulig å få bort??
Zinnia Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er ikke hudpleier, men kan prøve å gi deg noen råd. Dette er altså ingen fasit, kun mine tanker og erfaringer. - Ta en titt på de forkjellige skjønnhetsbloggene som er nevnt her på forumet, spesielt hudpleieogmakeup.com og hildechristina.com da disse er utdannet hudpleiere. Du finner masse tips og info der. - Bare et spørsmål siden det virker som du har litt tørr hud, får du i deg tran/fisk/omega 3 jevnlig? Om ikke, begynn med det (pluss vann daglig og grønnsaker hver dag, hjelper mot det meste ) - Jeg ville prøvd å bytte ut hudpleieproduktene, av de merker som jeg har sett blir nevnt som gode merker er det særlig Decleor, MD Formulations og Dermalogica som går igjen. Disse fåes til en overkommelig penge på nett, sjekk ut cheapsmells.com for Decleor, og prettyskin4less.com for MD Formulations og Dermalogica. Jeg har god erfaring med fuktighetskrem fra La-Roche Posay som også fåes på prettyskin4less, dette merket er også rimeligere. - Eventuelt kan du prøve grønne merker uten parfyme og slikt, som f. eks. Green People. Disse får du på Vita og er ikke så dyre dersom du har behov for å prøve noe med en gang. Eller du kan også prøve Jojobaolje fra helsekosten, det finnes en egen tråd om det på forumet du kan søke opp. Beautybay.com, feelunique.com, iherb.com, og lovelula.com har også veldig bra utvalg og en haug med merker som er grønne/økologiske/miljøvennlige/minst mulig stoffer sensitiv hud reagerer på. - hudormer har jeg ingen spesielle råd mot, utenom vanlig hudpleie og bruk av peeling + rensemaske innimellom. Så her må nok noen andre hjelpe.
Jade Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 (endret) Finn hudpleiere i ditt nærområde. Gå inn på websidene deres (eller ta en ringerunde) og sjekk om noen av dem tilbyr gratis eller billig hudanalyse. Det er mye bedrer enn synsing over nett fra forummedlemmer - ja, til og med hudpleiere. Det er noe helt annet når de kan se og kjenne på huden din! Da får du vite hvilken hudtype du har, og spør om hva huden din trenger. Pass på at du får nok info, slik at du kan velge andre merker også, ikke bare det merket som hudpleieren får mest provisjon på. Be også om vareprøver før du kjøper full størrelse av noe som helst! Med mindre de har noe "fornøyd-eller-pengene-tilbake-garanti" som Mary Kay har. Endret 4. mai 2010 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå