Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år..tilsammen. Vi er begge 24. Jeg elsker å overraske han med forskjellige ting, det kan være små lapper, middag til små reiser. Det trenger ikke være dyrt, men jeg gjør endel for å holde romantikken oppe:) Men..men,men! jeg føler ikke at jeg får det tilbake av kjæresten Han tenker ikke noe over dette.. han er for lat og uoppfinnsom :/ Jeg har fått EN gave uten at det skulle feires bursdag eller jul. Ikke noe på valentine heller. Hvis vi avtaler å ikke gi gaver, finner han aldri på å gi meg en liten ting allikvel,som mange menn gjør. Skulle ønske han var litt mer romantisk, og kunne gi meg litt små-oppmerksomhets-gaver innimellom! Trenger ikke være gaver engang, det kunne vært middag eller gjøre rent i leiligheten når jeg kom hjem fra jobb,UTEN at jeg sa noe! Er det sånn han er? Kan jeg gjøre noe med det?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Ja, du kan si at det er det du ønsker. Han er ikke tankeleser.
Havbris Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 (endret) Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år..tilsammen. Vi er begge 24. Jeg elsker å overraske han med forskjellige ting, det kan være små lapper, middag til små reiser. Det trenger ikke være dyrt, men jeg gjør endel for å holde romantikken oppe:) Men..men,men! jeg føler ikke at jeg får det tilbake av kjæresten Han tenker ikke noe over dette.. han er for lat og uoppfinnsom :/ Jeg har fått EN gave uten at det skulle feires bursdag eller jul. Ikke noe på valentine heller. Hvis vi avtaler å ikke gi gaver, finner han aldri på å gi meg en liten ting allikvel,som mange menn gjør. Skulle ønske han var litt mer romantisk, og kunne gi meg litt små-oppmerksomhets-gaver innimellom! Trenger ikke være gaver engang, det kunne vært middag eller gjøre rent i leiligheten når jeg kom hjem fra jobb,UTEN at jeg sa noe! Er det sånn han er? Kan jeg gjøre noe med det? Hvis dere avtaler å ikke gi gaver, så kan det hende det betyr nettopp det for han (men ikke for deg). Det er ikke lett å forstå slike utydelige meldinger. Du skriver at du gir små gaver, lapper osv for å holde på romantikken, og du skulle ønske han kunne gjøre det samme, altså gi gaver (= oppmerksomhet). Men viser han deg at slike "gaver" betyr like mye for han, som for deg? Mange menn bryr seg ikke så mye om slikt. Oppfatter han at det er noe du gjør for å vise kjærlighet? Og kanskje han mener han viser sin kjærighet på måter som du ikke oppfatter, fordi de ikke likner på dine? Bare masse spørsmål til deg TS. Har sett mange eksempler på at partene i et parforhold kommuniserer med ulike språk, og at det kan være opphavet til mange misfortåelser og sure miner. Endret 4. mai 2010 av Havbris
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Ja, du kan si at det er det du ønsker. Han er ikke tankeleser. Jeg har nevnt det ett par ganger.. gidder da ikke mase meg til å få ting eller at han skal ta intiativ til å overraske meg! Det blir ikke helt det samme for meg...
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Hvis dere avtaler å ikke gi gaver, så kan det hende det betyr nettopp det for han (men ikke for deg). Det er ikke lett å forstå slike utydelige meldinger. Du skriver at du gir små gaver, lapper osv for å holde på romantikken, og du skulle ønske han kunne gjøre det samme, altså gi gaver (= oppmerksomhet). Men viser han deg at slike "gaver" betyr like mye for han, som for deg? Mange menn bryr seg ikke så mye om slikt. Oppfatter han at det er noe du gjør for å vise kjærlighet? Og kanskje han mener han viser sin kjærighet på måter som du ikke oppfatter, fordi de ikke likner på dine? Bare masse spørsmål til deg TS. Har sett mange eksempler på at partene i et parforhold kommuniserer med ulike språk, og at det kan være opphavet til mange misfortåelser og sure miner. Hvis vi avtaler å ikke gi gaver til hverandre på en spesiell dag, kan jeg heller ikke forvente noe.. men er det ikke noe jeg kan gjøre for å få han til å "våkne" litt!? Jeg har venninner som har kjærester som gjør søte små ting.. Han er kjempe flink til på ta hint, han vet hva jeg blir småfurt for når jeg "ikke er sur" og skjønner sånne ting veldig lett. Så jeg tror rett å slett det fordi han er for slapp til å gjøre det! Han sier han ikke har penger, stadig vekk, men en burger på sjappa har han alltid råd til!! Uff merker jeg hisser meg opp av det her.. Hvordan få han mer romantisk???!
Havbris Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Hvis vi avtaler å ikke gi gaver til hverandre på en spesiell dag, kan jeg heller ikke forvente noe.. men er det ikke noe jeg kan gjøre for å få han til å "våkne" litt!? Jeg har venninner som har kjærester som gjør søte små ting.. Han er kjempe flink til på ta hint, han vet hva jeg blir småfurt for når jeg "ikke er sur" og skjønner sånne ting veldig lett. Så jeg tror rett å slett det fordi han er for slapp til å gjøre det! Han sier han ikke har penger, stadig vekk, men en burger på sjappa har han alltid råd til!! Uff merker jeg hisser meg opp av det her.. Hvordan få han mer romantisk???! Det er det nok ikke sikkert du klarer, i din forståelse av hva som er romantisk Og det er ikke noe du kan gjøre for å få han til å "våkne opp" med den samme romantiske forståelsen som du har. Mannen min er en romantiker (vi har vært gift i 19 år) men det tok meg noen år (med en del irritasjon ja) å forstå at han er romantisk på en annen måte enn meg. Jeg lagde "romantiske middager", tente lys osv osv osv....., men jeg skjønte ikke at dette ikke var "spesielt romantisk" for ham. Han syntes det var hyggelig, men ikke så mye mer. Og jeg ble skuffet og lei meg, han forsto ikke hvorfor etc - altså mange misforståelser. Idag er samlivet vårt annerledes og han kjøper en blomst når han husker det, han kjøper gaver til bursdager etc. Men dette er jo type "romantikk og bekreftelser" som ikke nødvendigvis er de han selv har klekket ut! Romantikk kan for oss nå like mye handle om gode opplevelser sammen, der vi kan dele gleder (altså ikke bare min glede) En deilig skitur i marka sammen kan åpne for like mange gode samtaler som en middag på en restaurant, og like mye romantikk for begge. En tur en sen kveld kan også være romantisk, eller en tur på hytta osv. Jeg tror kanskje du må flytte blikket ditt litt vekk fra det du selv oppfatter som romantisk, til å se etter noe dere begge kan ha utbytte av, sammen. Kanskje vil du oppdage at han også er romantisk - men ikke på din måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå